כל העולם במה: הצגות שאתם חייבים לראות. צילום: רונן אקרמן

כל העולם במה: הצגות שאתם חייבים לראות

תיאטרון הוא חוויה מדהימה אשר מפעילה את חושינו ומרתקת אותנו למקום. עכשיו כשיש קצת חופש לפנינו זה בדיוק הזמן להנות מהצגה טובה, אבל לאיזו ללכת? אלה הן ההצגות שאתם חייבים לנסות

אין כמו לשבת למשך שעתיים באולם ממוזג, להתנתק משאר העולם ולהישאב אל תוך עלילת הצגה שתאתגר את חושינו. התיאטרון משלים לנו את החוויה התרבותית שאנחנו מקבלים באופן חלקי מהקולנוע ומהטלוויזיה ולכן אנחנו פשוט מתים על הצגות. אך לצערנו, הצגות אינן נגישות כמו טלוויזיה גם מבחינה פיזית וגם מבחינה כספית ולכן עלינו לבחור אחת בכל מחזור של זמן, אבל איזו? הנה חמש הצגות שאתם פשוט חייבים לראות.  

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

עלובי החיים - תיאטרון הבימה

למי שפספס יש הזדמנות נוספת להתרגש ממחזמר נפלא עטור שבחים מהמבקרים.
הסיפור שלנו מתחיל כאשר אסיר מס' 24601 משתחרר על תנאי מהכלא. שמו הוא ז'אן ולז'אן. ולז'אן יוצא למסע חדש כשהוא אוחז בידו בכרטיס צהוב המסמל את עברו כאסיר, שעליו להציג בפני כולם. הכרטיס גורם לאנשים לא לבטוח בו ולא לקבל אותו לעבודה ואף מונע ממנו להשיג מקום לינה. זאת בזמן שהסוהר שפיקח עליו במשך כל תקופת מאסרו, ז'אבר, עוקב אחריו כדי לוודא שהוא אינו מפר את הכללים שהוטלו עליו.
ולז'אן בוחר לברוח. הוא קורע את הכרטיס הצהוב, ויוצא לדרך חדשה תחת שם בדוי. הוא הופך לראש עיריית מונטריי ומנהל בית חרושת. אחת מעובדות בית החרושת מפוטרת לאחר גילוי ילדתה אשר נולדה מחוץ לנישואין. ולז'אן פוגש אותה ומפה הסיפור רק הולך ומסתבך...

מתי? 16 באוקטובר, 17 באוקטובר ו- 19 באוקטובר בשעה 20:00
איפה? בתיאטרון "הבימה", תל אביב יפו
כמה? 399 ש"ח - 200 ש"ח
משתתפים:
אמיר דדון, זוהר בדש, יגאל שדה, גלעד קלטר, מירי מסיקה, מיכל שפירא, מיי פיינגולד, חנה לסלאו, מיקי קם, אבי קושניר, אורי הוכמן, רוני דלומי, נוי הלפרין, טל ברגמן, הדר עטרי, עידו ברטל, נדיר אלדד, הראל סקעת, אלדר ברנטמן ולאחרונה הצטרף גם אימרי זיו.

בוא תכיר את אבא - תיאטרון באר שבע

קומדיה מטורפת שתגרום לבטן שלכם לכאוב מרוב צחוק. גרג אוהב את חברתו, ג'יני, ומעוניין להתחתן איתה, אך הוא לא יודע כי לג'יני יש מאהב מבוגר. אותו מאהב מבוגר, פיליפ, ממלא את דירתה של ג'יני בפרחים ובונבוניירות אשר יוצרים בגרג בלבול. לאחר אי הבנה, גרג מגיע לביתו של פיליפ ואשתו שילה כשהוא משוכנע כי מדובר בהוריה של ג'יני. אולם פיליפ משוכנע כי גרג הינו מאהבה הצעיר של אשתו. איך העניינים מתגלגלים? תגלו בהצגה.

מתי?  14.10, 16-19.10, 21.10 בשעות 17:00, 20:30 ו - 21:00 (תלוי הצגה)
איפה? המשכן לאומניות הבמה, באר שבע
כמה? 120 ש''ח, מנוי נוער זהב: כניסה חופשית על בסיס מקום פנוי  
משתתפים:
ענבר דנון, אורן כהן, אדוה עדני, אמיר קריאף/מולי שולמן.

בוא תכיר את אבא - דנון וכהן בתור ג'יני וגרג
בוא תכיר את אבא - דנון וכהן בתור ג'יני וגרג © צילום מסך מאינסטגרם

מלך הכלבים - תיאטרון בית ליסין

אחד הסיפורים הגדולים שנכתבו על חיי היהודים בגולה אשר מוצג מזווית לא שגרתית.
ההצגה "מלך הכלבים" מציצה לפינות הלא כל כך יפות של חיי היהודים בגולה, מביטה על האלימות והתשוקה שבהם ומעלה את השאלה הנצחית - האם אדם יכול לעשות תיקון?

מוטקה גדל כחסר כל כשחבריו היחידים הם כלבי העיירה. הוא מצטרף לקרקס נודד כדי לזכות בארוחה טובה ולא מצליח להתקדם לתפקיד חשוב. בעקבות זאת הוא מחליט למרוד בגורל ולברוא לעצמו חיים חדשים. מוטקה גונב את זהותו של אחד מאנשי הקרקס ובורח עם אהובתו.
בהגיעו לורשה, העיר הגדולה, מוטקה מצליח למרוד בעברו ולהתברג בצמרת העולם התחתון בתור גנגסטר. הוא בטוח בעולמו עד שהוא פוגש את בת הטובים, חנה. הוא מוכן לוותר על אימפריית הפשע שיצר ולזרוק את אהובתו הקודמת על מנת לזכות בליבה של העלמה, אך מגלה שאין זו עבודה פשוטה לזרוק את עברו בצד.

מתי? 15 באוקטובר ו- 17 באוקטובר בשעה:20:30
איפה? מוזיאון א"י רמת אביב
כמה? 200 ש"ח. מנויים: כניסה חופשית בהזמנת כרטיס
משתתפים:
עופרי ביטרמן, טל דנינו, גיל וסרמן, תום חגי, יובל ינאי, שירלי לב-ורטהיימר, אנה צוקרמן, אגם רודברג, הדר שחף, שרי שימחוב.

 

היישר מהבכורה של "מלך הכלבים", סוחף ומרגש כאחד, תבואו לראות

A post shared by תיאטרון בית ליסין (@beitlessintheatre) on

 

הצמה של אבא - תיאטרון הבימה

המחזה עוסק ביחסי הורים וילדים. עזרא, ראש משפחת ספיר, גוסס ממחלה בזמן שמסביב למיטתו נאספים בני משפחתו - אשתו, בנו הבכור ומקור גאוותו ובתו הנכה. רק אדם אחד במשפחה חסר - בן הזקונים אשר בורח מציפיותיו החונקות של אביו. הצעיר לבית משפחת ספיר מעדיף לברוח מאביו גם כשהוא על ערש דווי ולנתח באופן אכזרי כמעט, את הסיטואציות אשר נרקמו במשפחתו המזרחית והמודרנית, בפני פסיכולוג. 

מתי? 9 באוקטובר - 10 באוקטובר בשעה 20:00
כמה? 180 ש"ח
איפה? תיאטרון הבימה, תל אביב
משתתפים:
יעקב כהן, רובי פורת-שובל, תום גרציאני, מיקי פלג-רוטשטיין, קובי מאור, גאיה שליטא כץ ורותם קינן.

הצמה של אבא - שליטא, גרציאני ומאור
הצמה של אבא - שליטא, גרציאני ומאור © צילום מסך מאינסטגרם



פשוט לאהוב - תיאטרון הקאמרי

בסוף שנות ה - 60 התל אביביות נרקם סיפור אהבה בין עקיבא לרחל המוצג לנו בהרמוניה עם שירי התקופה הישראליים בדגש על שיריו של אריק איינשטיין ז"ל. רחל ועקיבא חיים במין גרסת סיקסטיז למחזה המפורסם "רומיאו ויוליה" כשהמעגלים החברתיים והמשפחתיים של כל אחד מהם, אשר מקיימים חייהם באידיאולוגיות שונות, מסבכים את חיי האהבה של השניים ולא נותנים להם פשוט לאהוב. האם רחל ועקיבא יצליחו להתגבר על הקשיים ולהגיע לפשרה בין שני הצדדים דרך אהבתם ולא לתת מציאות הישראלית של אותן השנים לטלטל אותם? זאת ועוד בהצגה.

מתי? 20 באוקטובר בשעה 21:00
איפה? תיאטרון הקאמרי, תל אביב יפו
כמה? 105 ש''ח
משתתפים:
עוז זהבי, אליאנה תדהר, אבי טרמין, עידית טפרסון, דוד שאול, רוני שיינדורף, איתמר זהר ודר רוזנבאום.
להקה: אדיר בובליל, ליאור בלאוס, נתנאל בסיל, אלונה טננבאום, כפיר לוי, רביב מדר, רוני מרחבי, בן נפתלי, אורי סברי ואלה רוזנצוויג.

חזרות ל"פשוט לאהוב אותך". כתב: משה אבוטבול | צילום: אורי דוידוביץ' | עריכה: אמיר סולמון
 
תגובות