מהמסך לבמה: מחזות הזמר שהתחילו כסרטים. צילום: GettyImages

מהמסך לבמה: מחזות הזמר שהתחילו כסרטים

הסרט הידוע "ילדות רעות" עובד השנה לראשונה לגרסת מחזמר. לכבוד המאורע החלטנו להכיר לכם את מחזות הזמר הגדולים בארץ ובעולם שהתחילו בכלל על מסך הקולנוע

אנחנו שומעים לא מעט על סרטים שהגיעו מעולם הבמה כמו "אל תוך היער", אבל האם ידעתם שהתופעה ההפוכה קיימת גם היא? סרטים כמו "לא רק בלונדינית" ו"ילדות רעות" עשו את תהילך זה. הנה עוד כמה מחזות זמר שלקחו את הסרטים האוהבים והפכו אותם לעולם ומלואו על הבמה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


מלך האריות

אין אחד שלא שמע על ההפקה המטורפת הבאה. ההפקה הזו התחילה כסרט מצויר ואהוב של דיסני משנת 1994 אשר הפך לעוגן משמעותי בתרבות שלנו. כולם מכירים את סימבה ויודעים מה זה "אקונה מטטה". כיאה למעמדו, הוחלט בשנת 1997 להעביר את הסרט המוצלח גם לבמה, וכך עלה המחזמר הראשון במיניאפוליס, מינסוטה. כמה שנים לאחר מכן הועבר המחזמר לווסט אנד וברודוואי, ומשם הכל היסטוריה.

שירים בולטים: אקונה מטטה, מעגל החיים

 

 

אלאדין

גם המחזמר הזה מבוסס על אחד מהסרטים הקלאסיים של דיסני שעלה לאקרנים לראשונה בשנת 1992. הסרט שובר הקופות מבוסס על האגדה הערבית "אלאדין ומנורת הקסמים" מתוך "סיפורי אלף לילה ולילה". המחזמר העולמי של אלאדין יחסית טרי ועלה לראשונה בשנת 2011. במחזמר, ג'ונתן פרימן, שתרם את קולו ודיבב את ג'אפר בסרט, חזר לגלם את דמותו של המכשף המרושע על הבמה. אבל אל תצפו לראות בגרסת המחזמר את אבו, הקוף, שכן דמותו הוסרה מהמחזה. הסיפור כל כך מצליח שהוא גם קיבל גרסה בעברית. השנה בחנוכה, תעלה הגרסה המחודשת של המחזמר בכיכובם של אסף הרץ, מייקל לואיס, עדי הימלבלוי, ועוד רבים ונוספים.

שירים בולטים: Friend Like Me, Arabian Nights, Whole New World

 

 

היפה והחיה

נמשיך בשרשרת מחזות הזמר המבוססים על סרטי דיסני, היישר אל היפה והחיה. המחזמר המלמד לאהוב אדם לפי אופיו ולא לפי המראה החיצוני בלבד, מבוסס על הסרט הקלאסי משנת 1991. הסרט זכה להצלחה מטורפת עד כדי כך שבשנת 1993 הוחלט לעלות גרסה נסיונית שלו וב - 1994 עלה בברודוואי ויצא לסיבוב הופעות בכל אמריקה. מעבר למחזמר, הסרט זכה גם לגרסת לייב אקשן, בכיכובה של אמה ווסטון.

שירים בולטים: Beauty and The Beast, Belle

 

 

בילי אליוט

המחזמר בילי אליוט הוא מעין סגירת מעגל עבור היוצרים שלו, מכיון שמי שכתב את השירים למחזמר, לי הול, גם כתב את העלילה לסרט המקורי. הסרט המקורי, שיצא לאקרנים בשנת 2000, מספר על ילד שהחליט לנטוש את כפפות האגרוף ולאמץ דווקא את נעלי הבלט בצל שביתת כורים בה משתתפים אחיו הבכור ואביו, והפך למחזמר לראשונה בשנת 2005. את השירים הלחין הזמר אלטון ג'ון.

שירים בולטים: Solidarity

 

Footloose

הסרט הקלאסי משנת 1984, שזכה לחידוש ב-2011, זכה לגרסת במה מעולה לא פחות. הסרט העליז, שעלילתו מתרכזת בבחור צעיר שחובב ריקוד העובר לעיירה אמריקאית קטנה, עלה בגרסתו הבימתית לראשונה ב-1998 בברודוואי, וממש השנה זכה לחידוש בווסט אנד.

שירים בולטים: Footloose, Holding Out for a Hero

 

היירספריי

הסרט הבא עבר אבולוציה של עיבודים. הסיפור החל כסרט שעלה בשנת 1988, עבר עיבוד למחזמר בשנת 2002, וגרסת המחזמר עברה עיבוד נוסף לסרט מוזיקלי בשנת 2007. עלילת הסרט סובבת סביב טרייסי, נערה בעלת משקל עודף, צופה אדוקה של התכנית ״המופע של קורני קולינס״. החלום שלה הוא להופיע יום אחד בתכנית לצד הרקדנים המוכשרים שמופיעים בה. הסרט המקורי זכה גם לעיבוד למשדר טלוויזיה וגם לעיבוד בארצינו הקטנטונת, והמחזמר בגרסתו העברית רץ ממש בימים אלו בישראל. המחזמר משלב בתוכו אווירה של בלוז וצבעוניות המאפיינים כל כך את שנות ה-60.

שירים בולטים: You Can't Stop The Beat, Welcome To The 60

 

 

הת׳רס

המחזמר הידוע מבוסס על מותחן הנעורים הקלאסי עם אותו השם שיצא בשנת 1988. המחזמר, אשר הופך את העלילה לקומדיה שחורה מצחיקה ונוגעת, מספר את סיפורה של ורוניקה, בחורה לא פופולרית במיוחד, שנלקחת תחת חסותן של קבוצת הבנות הרעות השולטות בביה"ס - שלושת ההת'רס. לאחר מפגש עם תלמיד חדש ומסתורי בשם ג'יי די היא נקלעת לעליה חדשה ומותחת בחייה. לצפייה מ - 14+

שירים בולטים: Candy store, Seventeen, Beautiful

© giphy

סאלח שבתי

ולסיום, נעבור למחזמר המבוסס על סרט צברי במיוחד. המחזמר המבוסס על הסרט הקומי הישראלי משנת 1964, מספר את סיפורו של סאלח שבתי, עולה חדש מארצות ערב שהגיע יחד עם משפחתו המורחבת, אשתו ועוד שבעה ילדים בשנות ה-50 המוקדמות, ממש לאחר הקמתה של ישראל. שבתי שוכן במעברה ונלחם בדרכיו המקוריות על בית בשיכונים הנבנים. המחזמר המספר סיפור ישראלי נבון ומצחיק עולה בהפקה מחודשת השנה בתיאטרון הקאמרי.

שירים בולטים:  אח יא ראב

 

 

תגובות