כנס עולמות 2018: "יש פה בני נוער והם דור ההמשך". צילום: אחינועם בר רצון

כנס עולמות 2018: "יש פה בני נוער והם דור ההמשך"

"גיק" היא כבר מזמן לא מילה גסה ולהפך, הגיקים גאים בהיותם גיקים ואפילו יש להם כנס משלהם. הגענו לכנס עולמות 2018 בנושא פרידות ותפסנו את מנהל הכנס לשיחה צפופה. אז מה היה שם ואלו תחפושות הכי תפסו את העין שלנו?

"כנס עולמות למדע בדיוני ופנטזיה הוא כנס שנתי, שמתקיים במתחם אשכול פיס ועירוני א' ליד הסינימטק בתל אביב", מספר לנו ד"ר עופר מתוקי, מנהל הכנס, "הוא אוגד הרבה קהילות והרבה ז'אנרים ופאנדומים שעוסקים במדע בדיוני ופנטזיה, בין אם זה בסרטים, בסדרות, בספרים ובמשחקי מחשב".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לפי מתוקי ואם תגיעו לפה תוכלו לראות את זה בעצמכם, כל מדיום אפשרי מיוצג פה: הן מבחינת סוגים שונים של אנשים וגם סוגים שונים של מעריצים. הכנס מאורגן על ידי קהילת טולקין הישראלית והאגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטזיה, וזוהי השנה ה-13 שלו. "הכנס הזה הוא פשוט קהילה", קובע מנהל הכנס.

הכנס הוא קהילה© אחינועם בר רצון

בכנס תוכלו לפגוש אלפי אנשים שמגיעים בגלל אהבתם לספר או לסרט שהם בדיוק חוו, וגם הם רוצים לפגוש אתכםהכנס כולל הרצאות בנושאים שונים ומגוונים, פאנלים של מעריצים כבדים יותר או אנשי מקצוע, שעשועונים בתחומים שונים וסדנאות שיוציאו אתכם עם כלים פרקטיים. בכנס תוכלו גם לסייר בין דוכנים שמציעים למכירה מרצ'נדייס בכל התחומים: שרביטים של הארי פוטר, צמידים מפאנדומים, שרשראות מיוחדות, חולצות, כובעים וכל-כך הרבה דברים נוספים. בנוסף, אנשים מגיעים לכנס מחופשים לדמויות האהובות עליהם. קוספליי, כך זה קרוי בצורה מקצועית, זה דבר חם במיוחד פה בכנס והרבה אנשים מצטלמים במאות תמונות אם הם התחפשו בצורה טובה ומשכנעת.

הרצות ופאנלים של מעריצים
הרצאות ופאנלים של מעריצים © אחינועם בר רצון

"בשנים האחרונות הכנסים גדלו בצורה מטורפת. אנחנו מדברים היום על אלפי אנשים, המתחם מלא", מעדכן אותנו מנהל הכנס והוא ממשיך לציין שבעבר זה לא היה נפוץ אפילו ךא בקהילות הגיקים. "כשאני גדלתי לא היה דבר כזה ואם היה, לא שמעתי על זה עד שלב מסוים. כשמוצאים את זה? זו הרגשה של בית", הוא עונה. הם רואים שאנשים מגיעים בזכות הרשתות החברתיות, בזכות התקשורת ואפילו, עוברי אורח שעוברים ברחוב ליד וחייבים להבין למה אנשים לבושים ככה.

"עוברי אורח חייבים להבין למה אנשים לבושים ככה" © אחינועם בר רצון

כשהסתובבנו ראינו פה המון בני נוער, ולעופר המראה הזה טבעי לגמרי: "יש פה אנשים מגילאים שונים. וגם, יש פה הרבה מאוד בני נוער, וזה טוב כי הם דור ההמשך". לאחר מכן, שאלנו על עוד דבר שנמצא בכנס והרבה, ואלו פרסומים ומדבקות על הטרדות מיניות. לפי מה שאומרים לנו בכנס, כמות ההטרדות המיניות שיש בכנס מועטה בהרבה ממה שיש מחוצה לו, אבל זה עדיין נושא שקיים. לכן, הם החליטו להקים ועדה נגד הטרדות מיניות שאפשר לדבר איתם ולספר על הטרדות ודברים שלא ראויים להיות בכנס. בזכות המדבקות והפרסומים, אפשר לומר שהם מייצרים מרחב בטוח עבור כל באי הכנס.

© אחינועם בר רצון
© אחינועם בר רצון
© אחינועם בר רצון

 

 

תגובות