סאלח שבתי החידוש: עכשווי עם ניחוח של פעם. צילום: ניר סטולו

סאלח שבתי החידוש: עכשווי עם ניחוח של פעם

לכבוד חגיגות 70 שנה למדינה, המחזמר המצליח והאהוב בכל הזמנים, "סאלח שבתי", עולה בהפקה חדשה עם עשרות שחקנים, זמרים ורקדנים. אנחנו צפינו בפרזנטציה ודיברנו עם גל אמיתי והראל מויאל, שניים מהכוכבים של המחזמר

"סאלח שבתי", אחד ממחזות הזמר המצליחים ביותר בארץ בכל הזמנים, עולה שוב בתאטרון הבימה בכיכובם של נתן דטנר, גל אמיתי והראל מויאל. המחזמר, שנכתב על ידי אפריים קישון, מקבל גרסא מחודשת עם עשרות שחקנים, רקדנים וזמרים. אז מה מצפה לכם הפעם? 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסיפור מתרחש בשנות ה-50 לאחר הקמת המדינה ומראה את קשיי העלייה וההסתגלות של בני עדות המזרח. סאלח ומשפחתו מגיעים למעברה שנמצאת ליד קיבוץ ומתחילים להתרגל לחיים החדשים שלהם. עם התקרבות מועד הבחירות, נציגים ממפלגות שונות מציעים לסאלח הצעות כדי לשכנעו להצביע עבורם. אבל סאלח הוא אדם ישר ותמים מטבעו, הוא מתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית, מנצח אותה וזוכה לדירת שיכון חדשה בישראל.

© ניר סטולו

הסיפורים המרכזיים בעלילה הם שני סיפורי אהבה. הראשון הוא בין הבן של סאלח, שמעון, אותו מגלמים הראל מואיל לסירוגין עם שמעון חאבה, המתאהב בחברת קיבוץ. סיפור אהבה נוסף נוצר בין זיגי, אותו מגלם גל אמיתי, חבר קיבוץ המתאהב בחבובה - בתו של סאלח (בגילומה של רוני נדלר). הסיפור מציג את הפער בין המזרחים לאשכנזים באותה תקופה והשוני בין התרבויות. אבל איך כל זה מתקשר להיום?

ההצגה אמנם מדברת על מזרחים ואשכנזים, אבל המסר האמיתי שלה הוא קבלת כל אדם באשר הוא. "עצוב שעדיין צריך להעלות את ההצגה הזאת, עדיין לא למדנו את מה שאנחנו צריכים ללמוד, היא עדיין רלוונטית", אומר לנו גל אמיתי. ההצגה עולה לרגל חגיגות שנות ה-70 למדינת ישראל ומעבירה לצופים שיש עוד מה לשפר ביחסים שלנו אחד לשני. "אנשים מגיעים, מצפים למשהו אחד ומקבלים משהו אחר. זה מאוד עכשווי ומזכיר ניחוח של פעם" סיפר לנו הראל מויאל.

© ניר סטולו

כשרואים את ההצגה, ישר מבינים שזה לא עוד מחזמר. האנרגיות על הבמה לוקחות את כל תשומת הלב ולא מאפשרות לפספס אף לא שנייה אחת. המשחק היה טוב וריתק את כל הצופים, השירים ותיפוף הגוף משתלבים בצורה הרמונית ורואים את העבודה הקשה וההשקעה של השחקנים, שהגיעו לרמת דיוק מושלמת. 

אז אם רוצים ללכת ולראות את ההצגה, איפה אפשר? המחזמר יעלה ב-9 במאי בהיכל התרבות יבנה, ולאחר מכן היא תוצג בכל רחבי הארץ.התפאורה של ההצגה הותאמה במיוחד כדי שתוכל להבנות בכל במה אפשרית. למרות שלא חייתם בתקופה שבה הין מעברות, ההצגה "סאלח שבתי" מבדרת ומלאה בתרבות ישראלית, והמסר החשוב שלה אקטואלי גם לימנו. אז למה אתם מחכים?

© ניר סטולו



תגובות