"הוא יהיה כוכב בארץ ובעולם": עומר דרור בסרט חדש. צילום: זיו ברקוביץ'

"הוא יהיה כוכב בארץ ובעולם": עומר דרור בסרט חדש

דוגמן הבית של קסטרו ושחקן "גאליס" עולה שלב בדרך להצלחה ועומד לשחק בסרט חדש בבימויו של איתן פוקס. אז על איזה סרט מדובר? ולמה דרור ייקח שיעורים בצרפתית?

כובש את העולם. עומר דרור נראה מסוג הכוכבים שהם כאן כדי להישאר, ולהרבה זמן. אז אם תהיתם מהו הפרוייקט הבא של דרור אז קבלו: סרט חדש בבימוי של אחד הבמאים הגדולים בתחום הקולנוע בישראל איתן פוקס. הסרט הוא על הזמר האגדי מייק ברנט, שדרור יגלם בו את התפקיד הראשי והנחשק. בסרט השחקנים ידברו בשפות עברית, אנגלית וצרפתית, ובדיוק בשביל זה דרור ייקח שיעורים פרטיים בצרפתית כדי לעבוד על המבטא וגם קצת על השירה. פוקס הבמאי ודרור עובדים כבר המון זמן על הסרט, ואנחנו תפסנו את פוקס לשיחה קצרה.

למה דווקא בחרת בעומר?
"קודם כל הייתה התלבטות, חיפשנו הרבה זמן והבחירה הייתה לא קלה. מצאתי שעומר במובנים הפנימיים דומה למייק ברנט, במובנים החיצונים הוא גבר מאוד נאה וגבוה, צ'ארמר. בדומה לברנט שגם היה גבר מאוד נאה. מה שגיליתי זה שעומר בתוכו יש תכונות כמו שיש למייק ברנט, בעצם הביאו להצלחה שלו בין השאר, סוג של תום, סוג של כנות, אהבת החיים, מין תאווה לחיים, רצון להצליח, רצון לכבוש את העולם, כל הדברים שיש בתוך עומר".

זה יפה כי עכשיו הוא כוכב ילדים, ותכף הוא יהיה כוכב למבוגרים, זה מעניין.
"אני הייתי מעורב באופן פעיל במעברים כאלה בעבר. אני לקחתי את איילת זורר מ'עניין של זמן' והעברתי אותה ל'פלורנטין', לדברים של מבוגרים, אז היה מעבר שהיא עשתה איתי וזה הצליח יפה. אפילו עוז זהבי ששיחק ב'האי' ועבר לשחר בדברים יותר רציניים יותר כמו 'הסיפור של יוסי', אז אנשים יכולים לעשות את המעברים הרציניים האלה. אני מזהה בעומר שחקן אדיר ואני חושב שהוא עם השנים התפתח, והוא יהיה כוכב בארץ ובעולם. בגלל שהוא כזה יפה אבל יפה גם בפנים. יש לו יופי פנימי ואינטילגנציה רגשית מאוד מאד גבוהה".

"הסרט הוא פרודוקציה ישראלית - צרפתית, עם אחד המפיקים החשובים באירופה ושמו אלן גולדמן. הוא באמת אחד המפיקים הגדולים באירופה הוא הפיק את הסרט 'החיים בורוד' של אידית פיאף, זאת אומרת הוא מתמחה בסרטי ביוגרפיה כאלה והוא בעצם גילה את מריון קוטיאר שכיכבה בסרט, והביא אותה לאוסקר האמריקאי כשחקנית צרפתייה זה נדיר. פעם ראשונה שהוא הרגיש שמצאנו את מייק זה שהוא ראה את האודישן של עומר. הוא פתאום אמר 'מצאנו את מייק', זו הרגשה מאוד טובה כי אני גם חשבתי ככה".

עומר דרור בחזרות
עומר דרור בחזרות © אור כהן
 
בסרט עומר ידבר וישיר בצרפתית?
"הוא ידבר עברית אנגלית וצרפתית. כי אנחנו בעצם לוקחים את מייק משנות נעוריו, מגיל 17 עד גיל 27. זה קשה אבל נעשה את זה". עומר יעבור שלבים בהתבגרות באמצעות שיער ואיפור, נביא אותו מגיל 17 בחיפה לגיל 27 כשהוא מתאבד, זאת הולכת להיות משימה".

אם שאלתם את עצמכם איך דרור ישחק וישיר בצרפתית אז הינה לפניכם התשובה "הקטע הוא שבסרטים מהסוג הזה, בדרך כלל כל העניין הוא שהוא לא צריך לשיר בעצמו, כל החוכמה שאנשים שאוהבים את מייק ברנט ורוצים לשמוע את קולו של מייק ברנט, אז השחקן שר עם פלייבק, פלייבק של מייק ברנט המקורי אז אין משמעות ליכולות שלו או למבטא שלו, אין משמעות אמתית לזה. הוא תכף ייקח שיעורים פרטיים בצרפתית, הוא גם ייקח שיעורים פרטיים בשירה כי הוא צריך להיות מסוגל לשיר בצילומים, בקול גדול עם השירה של מייק ברנט שאחר כך יחברו את זה".

יהיו עוד שחקנים לסרט?
"כרגע אני מעדיף לא לדבר על זה. אחרי שמצאנו את עומר אנחנו מתחילים לחפש את השותפים שלו, את הפרטנרים לסרט, 2-3 שחקנים ישראליים, ועוד שלושה שחקנים אירופיים. המפיק התחיל לדבר עם שמות מאוד גדולים כמו מריון קוטיאר, התחילו לדבר איתה על התפקיד". רצוי לציין כי דרור התמודד ראש בראש על התפקיד מול הגבר הכי לוהט שהיה על המסך שלנו, רן דנקר.

"המצאנו סיפור על רומן בין מייק לבין הפסיכולוגית שלו, כשהוא אושפז בבית חולים לחולי נפש, בניסיון ההתאבדות הראשון שלו למוות שלו. בנינו סיפור שמטפלת בו פסיכולוגית שוויצרית, לאט לאט הם מתאהבים אחד בשני אז שם יש פניה לשחקניות צרפתיות אירופאיות מאוד גדולות. השחקנית השנייה שפנו אליה היא כוכבת "ממזרים חסרי כבוד" של טרנטינו, מלאני לורן. הסרט הולך להיות מאוד גדול, ואנחנו מפתחים אותו הרבה זמן. בסרט יש עוד שני תפקידים, יש את האהובה הראשונה שלו, שהייתה מבוגרת ממנו ב15 שנה, ויש את האמא שלו שהיא דמות מאוד מרכזית בחיים שלו שהייתה ניצולת שואה, והיא משגעת אותו. את התסריט כתבנו שירי ארצי ואני, ונעזרנו באח שלו, יש לו אח שעדין בחיים, הוא לקח אותנו לחיפה לראות את הילדות שלהם, את הבתים שלהם, הכול".

רוב הסרטים שלך הם יחסית קשורים בקהילה הגאה, אם תעשה עוד סרט, תיקח את עומר לתפקיד?
"יש נטייה לחזור ולעבוד עם אותם שחקנים, ליאור אשכנזי משחק בכמעט כל דבר שאני עשיתי, יש נטייה כזאת, נראה, אי אפשר לדעת. בינתיים אנחנו עוברים תהליך נורא יפה, בניגוד לפעמים קודמות, הפעם יש הרבה זמן, אנחנו נפגשים פעמיים בשבוע בבית ספר פרטי למשחק בו אני מכין את עומר לתפקיד".

בסוף השבוע נוכל לצפות בערוצי הקולנוע של yes בסרטיו השונים והמופלאים של איתן פוקס לכבוד יום הולדתו ה-50. פוקס נחשב לפורץ דרך בעשייתו הטלוויזיונית והקולנועית. הוא הביא רעננות, צבעוניות וקלילות, עם דגש חזק של אסתטיקה ויזואלית ומוזיקה לקולנוע הישראלי. בנוסף, דרור הפרזנטור המוביל של "קסטרו", הצטלם לאחרונה עם קולקציית התחתונים החדשה לסתיו חורף, ובעוד שבוע יעלה על מסלול תצוגת האופנה של קסטרו, אשר תשודר באינטרנט לייב.

© גורן ליובונציץ
© גורן ליובונציץ

 עוד במדור התרבות של פרוגי:

תגובות