הוא חוזר: מחזמר "שיער" בכיכובם של עוז זהבי וחן אמסלם.  צילום: יחסי ציבור

הוא חוזר: מחזמר "שיער" בכיכובם של עוז זהבי וחן אמסלם

המחזמר המיתולוגי "שיער" חוזר בענק ומי שיככבו בו הם לא אחרים מאשר צמד האחים למשפחת זגורי עוז זהבי וחן אמסלם, מירב פלדמן, דן שפירא ומיי פיינגולד. מי יגלם את מי ומה בנוגע לסצנת העירום המפורסמת? הפרטים המלאים כאן

על הקאמבק של המחזמר המיתולוגי "שיער" כבר שמעתם? רגע, הדור הצעיר יודע על מה מדובר בכלל? בואו נתחיל מההתחלה. אז ככה... אי שם בניו יורק של שנת 1967 עלה מחזמר בשם "Hair". לאחר שנה הוא הועלה בברודווי (נו, התאטרון הכי מפורסם בעולם) וכעבור עשור כבר עובד לסרט מצליח בעל אותו שם.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

העלילה די פשוטה: היא מדברת על קבוצה של אנשים היפים (או "ילדי פרחים" בשמם העברי) בשנות ה-60 הדוגלים בשלום, אחווה, שוויון, חופש ואהבה, וכמובן שלכל אחד מהם יש שיער שופע. בדרכו להתגייס לצבא האמריקאי וללכת בדרכם של הוריו, פוגש קלוד חבורת היפים שגורמת לו להתמרד והוא מוצא עצמו בדילמה האם להתגייס או מצד שני לשרוף את הצו כפי שעשו כל חבריו. באותו זמן מעיפים את ברגר מבית הספר.

© יחסי ציבור

וזה לא הכל. אם חשבתם בטעות שבשנות ה-60 לא היה דבר כזה "אהבה נכזבת" אז תרשו לנו לבשר לכם כי טעיתם. המחזמר "שיער" מציג את האהבה בצורה משמעותית וביקורתית. ג'יני מאוהבת בקלוד שמאוהב בשילה שמאוהבת בברגר שבכלל לא רוצה אותה, בעוד שווף מצוי בארון ומאוהב במיק ג'אגר.

אם הסתבכתם, הרשו לנו לעשות לכם סדר בראש: ג'יני, אחת מן הדמויות במחזמר אותה מגלמת מירב פלדמן, מאוהבת בקלוד, אותו מגלם השחקן (סלאש כדורגלן לשעבר ב"גולסטאר") דן שפירא, אך הוא מאוהב בשילה, חן אמסלם היפיפיה והמוכשרת שהתגלתה אלינו ב"זגורי אימפריה", אבל רגע, היא בכלל מאוהבת בברגר, שאותו מגלם השחקן הלוהט עוז זהבי אשר מגלם את אחיה בזגורי. על זה נאמר: בלאגן.

קיבלתם תשובה בנוגע למרובע האהבה? יופי, אז נשאר רק ווף שאותו מגלם עידו רוזנברג. ווף הוא בעצם הומו בהכחשה, כזה שעדיין לא יצא מהארון, והוא די מאוהב במיק ג'אגר הזמר האגדי. מה יהיה הסוף איתו? את זה כבר תגלו לבד.

© אינסטגרם

ב-2008 החליטו ליצור גרסה מחודשת למחזמר, מה שהוביל לכך שהוא עלה פעם נוספת בברודווי. בישראל המחזמר עלה פעמיים, בשנות ה-70 ובשנות ה-90, כאשר הפעם הראשונה הייתה לאחר שאהוד מנור תרגם את הטקסט וצביקה פיק כיכב בו (לא מפתיע בהתחשב ברעמה שיש לו), והפעם השנייה התרחשה לאחר שצדי צרפתי ביים אותו, אך כיכבו בו שמות שפחות מוכרים לנו.

עוז זהבי כבר עשה כמעט הכל - הוא דגמן, שיחק ואפילו רקד, אבל לשיר? יצא לו בינתיים רק בפסטיגלים. במחזמר "שיער" הוא יעשה את הטבילה הרשמית. בסרט "הסיפור של יוסי" בו גילם זהבי דמות של הומו ובסדרה "עספור" בה גילם את איציק העבריין, היו לו לא מעט סצנות נועזות, אבל בכל זאת הוא עדיין לא בטוח שהוא יסכים לעלות על הבמה בעירום מלא, כנדרש ממנו ומשאר הקאסט על פי התסריט.

ברגע ש"שיער" עלה לראשונה הוא היווה סמל, משהו פורץ דרך שהעז לעשות הרבה דברים שונים וחדשים על הבמה, לכן, בהתאם למקור, גם הקאסט הישראלי החדש של המחזמר יאלץ להתמודד עם עירום מלא על הבמה בסצנה המביכה שמתרחשת לקראת סופו.

מתוך הצילומים
מתוך הצילומים © אינסטגרם
חן אמסלם יחד עם הרקדן אור דנון
חן אמסלם יחד עם הרקדן אור דנון © אינסטגרם

השירים במחזמר ובסרט מוקדשים לנושאים כמו מין, סמים, מרידות (השלב הזה שכולנו עוברים בגיל ההתבגרות) ושבירת מוסכמות. הבולטים ביניהם הם "תנו לשמש יד" ו"אקווריוס" שהפכו ללהיטים. אל תדאגו, צלע מוזיקלית שכולנו מכירים היטב כבר יש במחזמר - והיא מיי פיינגולד, פיינליסטית "כוכב נולד" 7 שכבר הספיקה לייצג אותנו באירוויזיון, להיות בדרך להוצאת אלבום שני ולקבל את פרס שחקנית המשנה בתאטרון לשנת 2012 על תפקידה בחידוש של "קזבלן". במחזמר "שיער" היא תגלם את דיון שהיא חלק מן החבורה אך מעדיפה להיות קצת בצד. צפו בקטע שירה שלה מתוך ההקראה הראשונה של המחזמר:

 

First reading for the new HAIR production at the #cameritheatre

A video posted by meifinegold (@meifinegold) on

 
השיר "אקווריוס" המקורי
 
 
אל תחשבו שאלו הם היחידים שעומדים לעלות על הבמה ב"שיער". המחזמר יכלול שיתוף פעולה של 40 שחקנים, רקדנים, זמרים ואפילו תזמורת חיה, כך שגם שמות צעירים יותר כמו אלון סנדלר המוכר לכם מ"אליפים" ומככב בסדרה החדשה שעולה בראשון הקרוב בערוץ 1, "עמוק במים", ומשי קליינשטיין (כן, הבת של רמי וריטה) יופיעו על הבמה.

הבמאי שאחראי על חידושו של המחזמר בישראל הוא לא אחר מאשר משה קפטן, מי שאולי תכירו בתור 'קפטן העצבני' מ"היחידה" או פשוט בתור הבמאי של מופע "גאליס" שעלה בנוקיה לפני כשבועיים. על הניהול המוזיקלי של הפרויקט אחראים טל בלכרוביץ' וג'וני גולדשטיין, אותו אנו מכירים היטב משיתוף הפעולה עם עברי לידר ב/TYP, "פרויקט הלהקה" והפקות נוספות. החזרות האינטנסיביות התחילו רשמיות השבוע, למרות שהעבודה על המחזמר התחילה כבר לפני כחודשיים. צפו בחברי הקאסט משתחררים לאחר שיעור כושר:

 

Playing around after fitness class with the new cast of HAIR @ the Cameri.. 😅

A video posted by meifinegold (@meifinegold) on

 

Finishing the year shaking it!! 😀

A video posted by meifinegold (@meifinegold) on

המחזמר יעלה על בימת תאטרון הקמארי החל מה-8 בינואר 2015. נתראה שם?

תגובות