מייד אין מרוקו: המרוקאים הכי שווים בביצה הישראלית. צילום: אור גפן, רפי דלויה

מייד אין מרוקו: המרוקאים הכי שווים בביצה הישראלית

הם מככבים בטלוויזיה, במוזיקה, בתאטרון, בסטנד-אפ ובעיקר במדורי הרכילות. עושים לעדה המרוקאית כבוד יום יום ואין דבר שהיינו רוצים יותר מלרקוד איתם לצלילי להקת שפתיים. קבלו את המפורסמים המרוקאים המוצלחים ביותר בביצה הישראלית, ושום מילה על פרופסור אמיר חצרוני

זה קורה פעם בשנה. רגע אחרי חג הפסח המלא באוכל שבעיקר מזכיר בית חולים, ושנייה לפני שמוסיפים לרזומה של המותן שלנו עוד כמה מידות באכילת יתר של מופלטות, הוא מגיע, החג המרוקאי, הגאה והטעים ביותר. הם מככבים בטלוויזיה, שולטים על המתרחש ברשתות החברתיות ובעיקר מוכיחים לכולנו שגנים טובים, מה לעשות, לא קונים במכולת. אז תעשו כבוד למפורסמים המרוקאים שהופכים את חג המימונה ללוהט, מוצלח ומרשים בהרבה. בר רפאלי וגפילטע פיש - אאוט, נטלי דדון ומופלטות - אין.

יהודה לוי

למרות שהשחקן הכי כובש בביצה הישראלית היה רגיל לחגוג את המימונה עם החצי השני והיפה שלו, נינט, הפעם כנראה הוא יחגוג אותה עם מישהי אחרת ויפה לא פחות (היוש שלומית מלכה). לוי כבר חווה כמה עיניינים לא פתורים עם משקל הגוף שלו, הודה בראיונות כי הוא מכור לפחמימות, אבל החליט לקחת את עצמו בידיים ולהתאמן עד שתהיה לו פיגורה הורסת. אז כן, הוא נחשב לאחד הגברים היותר מסוקסים במדינה, ואיך לא הוא גם מרוקאי גאה. אז אנחנו ממש מקווים שבמימונה לא תאכל כל כך הרבה מופלטות ותהרוס את הקוביות בהתהוות, וכמובן אל תשכח לשלוח למלכה שנמצאת אי שם מעבר לים, כמה עוגיות מרציפן של אמא חיה. 

© רפי דלויה

נטלי דדון

היא פאשניסטה היסטרית, בעלת פיגורה אלוהית שמסגירה את היותה מרוקאית גאה, דוגמנית מצליחה ובעיקר מלכת האינסטגרם הישראלית, אין ספק כי דדון היא הייצוא הנשי הבולט ביותר של העדה המרוקאית. כמובן שחשבון האינסטגרם שלה, בעל יותר ממאה אלף עוקבים, הוא המיקרופון הוירטואלי של הגברת שלא מהססת להשתמש בו למה שחשוב באמת: תמונות עם מעט בגדים, אבל ממש ממש מעט. רק אל תשכחי לעלות לאינסטוש תמונה עם הבצק והשמן של הטיגונים! בתיאבון.

© רפי דלויה

אייל גולן

למרות שהוא רק חצי, אצלנו הוא מתקבל בברכה. המלך הבלתי מעורער של המוזיקה המזרחית איתנו כבר מעל עשרים שנה, וכל יום אנחנו מתאהבים בו מחדש. בנוסף לאלין וליאם ילדיו, השנה הוא יחגוג גם עם יאן הקטן, התינוק שלו ושל בת זוגתו רוסלנה רודינה, את המימונה המסורתית. כידוע, גולן הוא בכלל אייל ביטון, כלומר הוא מרוקאי מצד האבא ומהצד השני תימני אסלי. ככה או ככה, אנחנו אוהבים את אייל, ומחכים כבר שהוא יקליט חידוש ל"אהלן וסהלן"!

© רפי דלויה

מאיה בוסקילה

אז נכון, המרוקאים השתלטו לנו כבר על התיאטרון, הרשתות החברתיות ואפילו הסטנד-אפ. אבל על המוזיקה? ממש לא. או שכן, בעצם? טוב נו. האמא המהממת של לני, התינוק הקטנטן שמחכה לבוסקילה בבית בסוף כל הופעה, היא ללא ספק הזמרת מהעדה המרוקאית המצליחה ביותר. עם שלל להיטים גדולים ויכולות ווקאליות ששמורות רק לזמרות שאלוקים נגע בהן, בוסקילה נשארת כבר שנים רבות במרכז העניינים של המוזיקה הישראלית. לא יודעים ממש למה, אבל אנחנו אוהבים אותה. ואל תשכחי לשלוח לנו מופלטה, עם דבש!

© אור גפן

שלום אסייג

אסייג עוד לא פתח את הפה בכלל ואתם כבר בטח על ניידת האמבולנס, אבל זו בדיוק הסיבה שהופכת אותו למלך הסטנד-אפ הישראלי, והוא מרוקאי, למקרה שתהיתם. מצד אחד, לאחר טחינת יתר של מופלטות ושלל מטעמים חגיגיים וטעימים במימונה, זה לא בדיוק טוב עבור מערכת העיכול לצחוק, אבל מצד שני, עד שאסייג נמצא אצלכם בבית, חוגג איתכם את חג המימונה, לא תרצו לצחוק ממר סטנד-אפ (ואפילו לרשום את הבדיחות שלו במחברת, כדי שתוכלו להשתמש בבדיחות שלו ולהצחיק את החברים שלכם)? כך או כך, ההחלטה שלכם ממש לא חשובה. אסייג, תשמור לנו איזה שבקייה, מתים על זה.

© צילום מסך מאינסטגרם

רותם אבוהב

אין עוררין על כך שאבוהב, מלכת הסטנדאפ הישראלית, הצליחה להצחיק עשרות אלפי ישראלים, היא רק פותחת את הפה (זה לא משהו שקורה בתדירות גבוהה אחרי הדיאטה הקיצונית שעברה) וכל הקהל פשוט מתרסק על הרצפה ומתלונן על כאבים בבטן. אבוהב תארח אותנו, הלוואי הלוואי, חמסה חמסה, טפו טפו טפו, במימונה בביתה, תפרגן לנוכחים בהופעה פרטית ומלאה בהומור חד, שנון ובעיקר מצחיק, ותגרום לכולנו לאבד את הצפון. אגב, מעבר ליכולות הסטנד-אפ המוצלחות של אבוהב, אמא לשלושה בנים, כבר ראיתם את הפיגורה החדשה שלה? מינוס 15 קילוגרמים. כיאה למרוקאית טובה, מסתבר כי לאבוהב יש מה להציע במקרה וההומור כבר לא יעבור. חס וחלילה, חס ושלום.

© אור גפן

קותי סבג

מי שזכור לנו מהעונה הרביעית של "האח הגדול" כמנצח, סלל את דרכו לאט ובשקט לתוך הטלוויזיה הישראלית כמנחה מן המניין. כמובן שלפני ימי הזוהר לצד סיוון קליין וחיים אתגר, סבג לא הפסיק לספר בבית המפורסם על הקיפוח שהוא עבר מדי יום בגלל שהוא מרוקאי, ובכללי לא הפסיק לדבר על מרוקאים ואשכנזים. אבל מה זה משנה? העיקר שתהנה במימונה היום, ואל תשכח להעלות תמונה עם כפתן!

© ענת מוסברג PPLUS

מורן ושני אטיאס 

האחיות הכי יפות והשחקניות המוכשרות שסוללות את דרכן אי שם בהוליווד לצד הכוכבים הכי גדולים בעולם, לא שוכחות לרגע שהן מרוקאיות גאות, ובאות לבקר בישראל בכל הזדמנות. אנחנו מקווים שבמימונה הקרובה השתיים יפתיעו את המשפחה המורחבת וינחתו ממש בחיפה בבית של ההורים, כדי לנשנש מופלטות, לאכול קצת עוגיות מרציפן ולשמוע את להקת שפתיים דרך הטלוויזיה. 

© צילום מסך מאינסטגרם

איתי תורג'מן

אי שם לפני שלוש שנים האשימו את איתי תורג'מן בגזענות, אבל השחקן המסוקס יצא מהסיפור ובתגובה אמר "אני מרוקאי קטן ושחור". אבל עזבו את זה, השנה במימונה תורג'י יכיר למשפחה את בת זוגתו החדשה, ליאן פיישביין (אם אתם ממש מתקשים אז היא האקסית המיתולוגית של עידן יניב), ויראה לכולם שאפשר לאכול כמה מופלטות שרוצים, בתנאי שאחר כך רצים שלוש שעות במרתון טוקיו. סתם, תהנה כפרה.

© רפי דלויה

 

עוד במדור הבידור של פרוגי: 

 

תגובות