הכניסה אסורה: אילו מפורסמים לא יבואו לעל האש?. צילום מסך

הכניסה אסורה: אילו מפורסמים לא יבואו לעל האש?

יום העצמאות כבר כאן וסביר להניח שברוב אזורי ישראל מישהו כבר מתכנן או יודע איך ייראה המנגל שלו, אבל יש כמה מפורסמים שלא חשבו על זה כי הם לא אוכלים בשר כמו אושרי כהן, רותם סלע ונטלי פורטמן. מה נוכל להציע להם במקום פרגיות וסטייקים?

מיקי חיימוביץ'

מיקי חיימוביץ' צמחונית במשך יותר מ-22 שנה. היא חיברה עם תמי גרייניק את הספר "אוכל למחשבה" שכלל מתכונים צמחוניים בלבד וב-2012 הפכה לטבעונית. לאחר שחיימוביץ' עזבה את כיסא מגישת החדשות בערוץ 10 היא החלה להוביל את קמפיין "יום שני ללא בשר", רעיון שצץ בארה"ב לפני 12 שנה. חיימוביץ' הצליחה לשכנע שפים ובעלי מסעדות בתל אביב להרחיב את התפריט הצמחוני-טבעוני. "יום אחד ללא בשר יעזור לכדור הארץ, לבריאות האישית של כל אחד ולאיכות החיים של בעלי החיים עצמם", הסבירה חיימוביץ' בקמפיין. אז פרגיות היא לא תאכל, אבל אפשר להציע לה שיפוד טופו ואולי זה אפילו יהפוך למסורת ביום העצמאות. 

 

אברי גלעד

מגיש הטלוויזיה אברי גלעד לא צמחוני לגמרי, אבל הוא משתדל להימנע מבשר כמעט לחלוטין. בתכנית הבוקר שלו ברשת הוא מרבה להזמין מומחי אוכל טבעונים ומסביר כי "צמחונות זו הבחירה המוסרית והבריאה וכך הכי נכון להתנהל". מישהו אמר צמחוני בהכחשה ולא קיבל?

© פייסבוק

אושרי כהן

כבר שנתיים שאושרי כהן מתרחק מבשר בזכות הרצאה של גארי יורופסקי ששינתה את חייו, כפי שהסביר פעם. כהן אמר שיורופסקי פקח לו את העיניים בקשר לכל ההרג הנוראי שנעשה לבעלי החיים. אז פרגיות לא תאכל בפיתה, אבל מה עם חומוס? הולך?

 

שי גולדשטיין

שדר הרדיו שי גולדשטיין הפך לטבעוני בשנת 2013, בה החל להיות פעיל בתנועה לזכויות בעלי חיים. מה ששינה את חייו, לדבריו, היה רגע שבו נסע בכביש 6 וראה מולו משאית פתוחה של עגלים. "עגל אחד הסתכל עליי בעיניים והרגשתי את הפחד שלו", אמר. "יכולתי לראות איך הפרידו אותו מאמא שלו כשהוא כולו מבוהל רק בשביל שיאכלו אותו. באותו הרגע החלטתי שאני מתרחק מבשר ועובר להיות טבעוני". 

 

אסף אמדורסקי

לפני כ-3 שנים אסף אמדורסקי צפה בכמה סרטונים ביוטיוב שהציגו את מה שעוברים בעלי החיים בדרך להיות מזון. במקביל הוא צפה גם בהרצאות שמדברות על טבעונות ומעודדות התרחקות מבשר, בהן של יורופסקי. אמדורסקי החליט מיידית להפסיק עם בשר, חלב וביצים ובנוסף הוא הופיע לצד יורופסקי באירוע כלובים ריקים שנערך בתל אביב. כנראה שכל מה שאפשר לעשות זה להציע לו תה ירוק בחדר האינטימי שלו.

תה ירוק וקצת רוקנרול!
תה ירוק וקצת רוקנרול! © ענת מוסברג

שירה וילנסקי 

עד לפני 4 שנים כוכבת "השמיניה" שירה וילנסקי עוד הייתה צמחונית, אבל מאז היא הפכה לטבעונית. מה שגרם לה לבחור בטבעונות ולהתרחק מבשר הוא אהבה גדולה לבעלי החיים. היום וילנסקי מתנדבת בארגוני זכויות לבעלי החיים כמו "תנו לחיות לחיות" ובנוסף היא גם השתתפה בקמפיין נגד מכירת פרוות. 

© אינסטגרם

רותם סלע

גם רותם סלע החלה כצמחונית ועברה לטבעונות לאחר הרצאה של יורופסקי. לפני שנה היא השתתפה בקמפיין "עדות של אמא" ובו יצאה נגד תעשיית החלב. סרטון הקמפיין עורר סערה תקשורתית והגביר את מודעות הציבור למה שמתרחש בתעשיית החלב, אז אין פלא שיש כל כך הרבה טבעונים לאחרונה. סלע, ממש רצינו שתאכלי איתנו מהעל האש אבל כנראה שתסתפקי בקפה הפוך עם חלב סויה ועוגה בלי ביצים וחלב בצד, בתור קינוח. סגור?

 

גדי סוקניק

יוצא השייטת לשעבר, גדי סוקניק, התחיל בדרך הטבעונית בשנת 2013. ההסבר שלו: אין שום סיבה שהאדם יהפוך את החיות לחפצים לשירותו ויהפוך את עצמו לגזע עליון על כדור הארץ. בנוסף, הוא חושב ש"אי אפשר לחמוק מהמסקנה שאין טעם ואין שום צורך לאכול חיות". אז סוקניק, מה דעתך על ממרח שוקולד ממנות קרב? 

 

נטלי פורטמן

נטלי פורטמן הפסיקה לאכול בשר כבר בילדותה והייתה צמחונית עד לשנת 2011. לאחר מכן היא קיבלה החלטה לעבור לטבעונות. פורטמן כתבה טור אישי דעתני ב"הפינגטון פוסט" על מה שגרם לה לקחת החלטה להפסיק לאכול בשר: הספר של ג'ונתן ספרן פויר, "Eating Animals", שמנסה לענות על השאלות למה בני האדם אוכלים בשר ואם הם היו אוכלים אותו אם הם היו יודעים על תעשיית גידול החיות למאכל. אחד הדברים שכתבה בטור הוא שלהיות אנושי זה דבר שמצריך הרבה יותר מחשבה מלומר "זה טעים". פורטמן, את ללא ספק יכולה לבוא לעל האש שלנו והנה הסיבה: במקום פרגיות במנגל אפשר לצלות שיפוד מרשמלו. אנחנו מחכים לך! 

© אינסטגרם

עוד במדור הבידור של פרוגי:

 

תגובות