קוראים לשיוויון: המפורסמים שקוראים לעצמם פמיניסטים. צילום: אינסטגרם

קוראים לשיוויון: המפורסמים שקוראים לעצמם פמיניסטים

בשנים האחרונות המודעות לפמיניזם ולשיוויון בין המינים רק עלתה, יש מפורסמים שעדיין מחשיבים את המילה "פמיניזם" למילה רעה אבל כיום יש גם לא מעט מפורסמים שלא מפחדים לקרוא לעצמם פמיניסטים. מיהם הסלבס שתומכים בשיוויון בין המינים?

ביונסה

נתחיל עם מי שלא מפחדת להראות את הכוח הנשי, ביונסה. ביונסה היא פמניסטית מוצהרת ולא פעם היא הראתה לנו את זה. לאחר שיצא דו"ח המספר שכ42 מיליון נשים בארצות הברית חיות בעוני, זמרת העל כתבה מאמר על הצורך בשוויון בין המינים, "האנושות דורשת גם גברים וגם נשים, ואנחנו לא פחות חשובות וגם צריכות את המין השני. אז למה אנחנו נתפסות כפחות שוות? אלו עמדות ישנות שסיפרו לנו מההתחלה. אנחנו צריכים ללמד את הילדים שלנו על שיוויון וכבוד, ככה שכשהם יגדלו, שיוויון יהפוך להיות לדרך הטבעית בחיים, ואנחנו צריכים ללמד את הבנות שלנו שהן יכולות להגיע הכי גבוה שאפשר!", שכחנו גם להזכיר שלביונסה יש שיר בשם "Flawless" שמדבר על פמיניזם? יו גו גירל!

הכי מלכה!
לגמרי קווין בי © אינסטגרם

מיילי סיירוס

למיילי סיירוס היו במהלך הקריירה המון דעות פמיניסטיות, שחלקן התבטאו גם במעשים. זוכרים את השיער שהיה לסיירוס בבית השחי? גם זה מעשה פמיניסטי שנועד להסביר שזה בחירתן של הנשים אם להסיר שיער גוף או לא. לא מעט פעמים סיירוס גם הסבירה בריאיונות, שיוצרים באז על ההופעות שלה ואיך שהיא מתנהגת מהסיבה שהיא אישה, וכשגבר עושה את אותו הדבר אומרים שזה בסדר. "אני מרגישה כאילו אני אחת הפמיניסטיות הכי גדולות בעולם בגלל שאני אומרת לנשים לא לפחד מכלום, אני מתכוונת שהנשים האלו יפות!"

© אינסטגרם

אמה ווסטון

אמה ווטסון דואגת לא מעט לפמיניזם, ווטסון כיום נבחרה להיות שגרירת קמפיין האו"ם לשיוויון בין המינים, ובשנה שעברה בכנס של הארגון נשאה את דבריה "אני רוצה שנשים יאמצו את התפיסה הזאת של השיוויון המגדרי כדי שבנותיהם אחיותיהם ואמותיהם יוכלו להיות חופשיות מדעות קדומות אבל גם כדי שלבניהם תהיה הרשות להיות פגיעים ואנושיים גם כן ולדרוש חלקים אלו בעצמם שהם נטשו ולהיות בכך גרסא יותר כנה ושלמה של עצמם". לאחר מילים אלו ווטסון השתתפה גם בצ'אט עם עוקביה בטוויטר ונתנה להם עצות, לדוגמא כשאישה רשמה לה שאביה לא נותן לה ללמוד הנדסה כיוון שהוא אומר ש"המקצוע הוא גברי" העצה שווטסון נתנה לה הייתה פשוטה: "תהפכי למהנדסת".

 

לורד

הזמרת לורד מגדירה את עצמה פמיניסטית אבל יש כאלה שקצת מתנגדים לטייטל שהיא נתנה לעצמה, אנחנו כמובן מדברים על הזמרת סלינה גומז. בריאיון לורד סיפרה שיש לה הרבה דעות נגד מוסיקת הפופ ועל מה זמרות שרות, רק מי שהפעם קיבלה את האש הייתה גומז "אני פמיניסטית" מספרת לורד "אבל אני לא אוהבת את הנושא של השיר שלה 'כשאתה מוכן בוא ותקבל את זה ממני' (come and get it) נמאס לי שנשים מצטיירות ככה" כמובן שגומז לא ישבה בשקט והגיבה לדעתה "זה לא פמיניזם. לורד לא תומכת בנשים אחרות. זו דעתי הכנה, ואם הייתי רואה אותה זה מה שהייתי אומרת לה. את האמת שאני מבצעת את השיר שלה (Royals) בהופעות שלי שעשיתי עד עכשיו, ואני לא בטוחה אם אני הולכת להמשיך עם זה." אאוצ'.

© אינסטגרם

ליידי גאגא

אמנם בהתחלה סיפרה ליידי גאגא שהיא לא מחשיבה את עצמה כפמיניסטית אבל עם השנים גם תפיסת העולם שלה ככל הנראה השתנתה, מהסיבה שבשנה שעברה גאגא העניקה ריאיון שבו היא מצהירה שהיא פמיניסטית ומדברת על זה לא מעט. "אני בהחלט פמיניסטית" מספרת גאגא, "פמיניסט בשבילי הוא מישהו שרוצה לשמור על השאפתנות של הנשים, מישהו שמכיר בכך שלנשים יש המון אינטיליגנציה וחוכמה, ושאנחנו מדהימות בדיוק כמו הגברים ושחלקנו יכולות להיות אפילו יותר טובות. אני רוצה להילחם בשביל הפרפורמריות, האמניות והמוזיקאיות. זאת סוג הפמיניסטית שאני שנשים יכולות להיות אמניות אדירות!"

© אינסטגרם

נינט טייב

לאחר שהוציאה נינט טייב את הסינגל "מה קרה" לפני חודשיים הדעות הפמיניסטיות שלה היו ברורות לכולנו. היא שילבה בשיר המון משפטים פמיניסטים לדוגמת "מי זה שיגיד לי להסתיר את הפנים מאחורי קול מסונטט וצללית שמתנצלת על פיתוי המפקד והנגד והקצין והשופט והמרצה והנשיא." השיר קיבל המון ביקורות טובות מצד הנשים הפמיניסטיות. אבל לא רק השיר, טייב השתתפה לפני ארבעה שנים בכנס הפמיניסטי במכללת ספיר לציון יום האישה, ובשנה שעברה נאמה בכנס לשיוויון בין המינים. הכי גאווה ישראלית!

הגאווה הישראלית. טייב
הגאווה הישראלית. טייב © אינסטגרם

מיס פיגי

כן, קראתם נכון, הפמיניסטית הבאה שלנו היא לא אחרת מאשר הבובה מיס פיגי! מיס פיגי זכתה בפרס לאמנות פמיניסטית בברוקלין וסיפרה על דיעותיה "אני תמיד הייתי ותמיד אהיה פמיניסטית מסורה הנאבקת למען זכויות הנשים" סיפרה הבובה מיס פיגי. וזה שהיא בדמות חזירה? אל תתנו לזה להשלות אותכם, בדרך כלל כשאדם מתנהג בשוביניסטיות נהוג לכנות אותו "חזיר שוביניסט" אבל פיגי אומרת "כמובן שיש חזירים שוביניסטים, אבל יש גם בני אדם שוביניסטים".

גם חזירים קוראים לשיוויון!
גם חזירים קוראים לשיוויון! © צילום מסך מיוטיוב

הארי סטיילס

נכון, רוב הפימינסטים הן נשים הנלחמות על הזכות לשיוויון, אבל מסתבר שלא רק נשים נלחמות בזכות הזו. אלה גם גברים, ומי שמגדיר את עצמו כפמיניסט הוא לא אחר מאשר הארי סטיילס. זוכרים שסיפרנו לכם שאמה ווטסון נאמה בכנס האו"ם על הזכות לשיוויון בין המינים? מי שתמך בה הוא לא אחר מאשר סטיילס, שהעלה תמונה "אני תומך בנשות האו"ם ובאמה ווטסון בקמפיין 'הוא בשבילה' (He For She) כמו שאתם צריכים" אנחנו חושבים שצריך עוד גברים כאלו.

 

איאן סומרהלדר

אנחנו לא יכולים להפסיק לאהוב את איאן סומרהלדר, אבל הנה עוד סיבה בשבילכם למה לאהוב אותו – סומרהלדר נאם בשם קמפיין "גבר אמיתי" שנועד לסייע לנשים בבריטניה נגד אלימות במשפחה. "רציתי לקחת חלק בקמפיין הזה כי זה כל כך קל לשכוח שנשים רבות חיות את חייהן בפחד מפני אלימות במשפחה. לגברים יש תפקיד חשוב בלשלוח את ההודעה שגברים אמיתיים לא פוגעים או מתעללים" ואם זה לא היה מספיק בשבילכם, סומרהלדר גם הדגיש את החשיבות בכך שהגברים גם ילחמו על השיוויון בין המינים "נשים לא יכולות לנצח את הקרב לשיוויון בין המינים ללא התמיכה של כל המינים" אנחנו מאוהבים!

© אינסטגרם
תגובות