ירושלים של כוכבים: הסלבס הירושלמים שכבשו את ישראל. צילום: נועם יוסף, גיא פיטשון

ירושלים של כוכבים: הסלבס הירושלמים שכבשו את ישראל

לכבוד יום ירושלים 2016, בחרנו את הכוכבים הכי חמים והכי אהובים שיצאו מהעיר המיוחדת והשתלטו על כל תחום אפשרי בעולם הבידור. מעדי אלון ועד יונית לוי. רשימה של זהב

כשמחפשים לראות את הטוב שיצא מהעיר ירושלים, אנחנו דואגים גם להביא את הכוכבים הגדולים שיצאו משם ועשו כבוד לעיר בכל המדינה. לכבוד יום ירושלים בדקנו מי בדיוק הירושלמים שכבשו את עולם הבידור בכל קטגוריה אפשרית.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

יוצרים

לא מעט מוחות טובים צצים בירושלים בכל מיני תחומים, החל ממדע ועד יצירת סדרת טלוויזיה איכותיות ומדוברות, כאלו הם חנן סביון וגיא עמיר שהפכו ליוצרים הכי חמים בישראל עם סדרות להיט כמו: "עספור" (שעלילתה התרחשה בירושלים), "בובות" (עם גל גדות) ו"פצועים בראש" וגם כמה סדרות ילדים כמו "בילי" ו"מה בכריש" שהפכו מוכרים בכל בית. כבוד!

 

כוכבי טלוויזיה

להיות כוכב טלוויזיה נחשק זה טייטל מחייב, ועם הכשרון הנכון זה גם מצדיק את עצמו. גם בתחום הזה יש כמה כוכבים ירושלמים מצליחים כמו השחקנית מלי לוי שהחלה את דרכה בתכנית הנוער "אקזיט" שיחקה בשלל סרטים וסדרות ובימים אלו מככבת גם ב"אלישע" בערוץ הילדים.

 

לצידה כוכב נוסף ומצחיק במיוחד, אורי חזקיה שנחשב לאחד הסטנדאפיסטים המובילים בישראל, השתתף ב"צחוק מעבודה" וב"מועדון לילה" המחודשת וגם הפציע לתפקיד משחק ראשון בסרט "פלאות" לצד יהודה לוי שמתרחש בירושלים. דבר נוסף שמשותף למלי ולאורי זה ששניהם מתנסים גם בתחום המוזיקה. 

 

כוכבי נוער

הקטגוריה הכי חשובה והכי מושכת שיש היא כוכב נוער, הם משחקים בסדרות שאנחנו הכי אוהבים, והופכים לדבר הכי חם בין רגע בזכות התפקידים המעניינים והמיוחדים שלהם, בועיקר כי הם משחקים בדמויות בני גילינו. אז מי הם כוכבי הנוער הירושלמים?

הראשונה היא ניב סולטן שאת פריצתה הגדולה עשתה ממש השנה ב"סוסי פרא" בתפקיד עלמה, אך החלה בתחום כבר לפני כמה שנים בסדרה "יומני החופש הגדול" (לצד גאיה גור אריה ועונג אפרון) ובסדרה "להתבגר" (לצד טום יפת), ניב רק צצה בשכונה הטלוויזיונית שלנו, אך כבר צופים לה עתיד מזהיר, כבר בקרוב נוכל לראות אותה בתפקיד ראשי בסרט "כמעט מפורסמת" יחד עם נועה קירל ועומר דרור, והיא גם זכתה במקום ה/11 ברשימת 50 כוכבי הנוער המובילים של ישראל.

© אור גפן

השני הוא כוכב נוער שגם נחשפנו אליו בגדול רק ממש לאחרונה, עדי אלון שמשחק את עידו ב"נעלמים" עם תפקיד מסתורי של הבחור הנאהב והמסובך רגשית. אלון גם החל את הקריירה המצליחה שלו לפני כמה שנים בסדרות כמו "בלו נטלי", "שנות ה/80" ואפילו בפרק הראשון של "החולמים", גם עידו, כמו ניב מופיע ברשימת כוכבי הנוער המובילים של ישראל במקום ה-32. מלבד המשחק, בימים אלו עדי לוהק לסדרה חדשה בשם "מטומטמת", במקביל לשירותו הצבאי בתיאטרון צה"ל.

© גיא פיטשון

ריאליטי

הנה ז'אנר שאנחנו אוהבים במיוחד - ריאליטי. עם כמות גדולה של תכניות מהסוג הזה, אנחנו מוצפים מכל כיוון בשלל כוכבים משלל ערים שונות וכמובן - גם מירושלים יש ניצוג לא רע בכלל כמו זוכת "האח הגדול 5" וכוכבת "היחידה 2", טהוניה רובל שגדלה והתחנכה שם מיד אחרי שעלתה לארץ. וגם כוכבי העונה הקודמת של "המירוץ למיליון", דניאל טופז ומאירי שמש, שאומנם לא זכו אך היו מבין המתמודדים הבולטים של העונה.

© יחסי ציבור, צילום מסך מהתכנית

מוזיקה

"ירושלים של זהב, ושל נחושת ושל אור", "ירושלים - הנה אני בא" - לא מעט שירים נכתבו על העיר המיוחדת הזו, אבל גם לא מעט מוזיקאים ששרים את השירים האלו יצאו משם ועשו כבוד גדול לעיר והפכו לשם דבר במדינה.

הירושלמי הגאה הראשון הוא עידן עמדי שנכנס לחיינו ב"כוכב נולד 8" יחד עם "כאב של לוחמים", הלהיט הכי גדול שלו שנתן לו פריצה והמון מעריצים, מאז הוא לא מפסיק להופיע לרגע, מוציא להיטים חדשים ומוגדר כאחד האמנים המובילים בארץ.

 

יש לנו גם להקה ברשימה, "הדג נחש" מורכבת מחבורה שהחלה את דרכה בירושלים וכיום היא אחת הלהקות האהובות בישראל ("אם לא ה"), ההרכב האהוב אפילו הוציא שיר מיוחד על ירושלים שלא מפסיקים לזמזם ואם זה לא מספיק, הם גם אוהדים את קבוצת הבית - בית"ר ירושלים.

 

הפתעה! הנה שם שיפתיע איתכם, בעיקר כי הוא מזוהה עם עיר אחרת ורחוקה לגמרי. עדן בן זקן אולי גדולה בקריית שמונה, אך לא הרב היודעים שהיא נולדה בירושלים ורק בגיל שנה הרחיקה עד לעיר הצפונית ביותר במדינת ישראל. אז אולי היא לא ירושלמית במאה אחוז, אבל כבוד היא בהחלט עושה.

© עידן מדיה

אנשי החדשות

הן אולי מתחרות אחת בשניה על המסך, אבל קצת אירוני ששתי מגישות החדשות בישראל נולדו וגדלו באותה העיר. אנחנו מתכוונים כמובן ליונית לוי, מגישת חדשות ערוץ 2 ולתמר איש-שלום, מגישת חדשות ערוץ 10. מעבר לכבוד שהן מביאות לעיר מדי ערב, הן גם מביאות כבוד למין הנשי ששולט בפריים טיים על המסך עם ייצוג נשי חזק.

© צילום מסך

מסביב לעולם

יש לנו גם ייצוג מסביב לעולם שלא מפסיקה להפתיע עם תפקידים גדולים בהוליווד - נטלי פורטמן היא אחת מהכוכבות הכי נוצצות מעבר לים, ולמרות המרחק הרב היא לא שוכחת את מגוריה כילדה בעיר ירושלים וממשיכה לאהוב אותה גם מרחוק, כמה רחוק? מספיק כדי לביים ולשחק בסרט בינלאומי ("סיפור על אהבה וחושך") שצולם בעיר הקדושה בעולם. 

 
תגובות