גפן ברקאי ויואב רוטמן: "לא שוכחים שאנחנו קודם כל חיילים". צילום מסך מאינסטגרם

גפן ברקאי ויואב רוטמן: "לא שוכחים שאנחנו קודם כל חיילים"

ביום רביעי הקרוב יתקיים פסטיבל יותר ה-12 למתגייסים, אותו ינחו בפעם השנייה כוכבי הנוער גפן ברקאי ויואב רוטמן, שמשרתים בתיאטרון צה"ל. תפסנו אותם לשיחה על השירות הצבאי, הגיוס ואיך זה להיות חיילים מפורסמים בתוך צה"ל?

רגע לפני שיתקיים פסטיבל "יותר למתגייסים" בפעם ה-12 בתל אביב (בו יופיעו הדג נחש, התקווה 6, אליעד, ו"קפה שחור חזק"). שוחחנו עם מנחי הפסטיבל, אותם אתם מכירים מסדרות הנוער האהובות, יואב רוטמן וגפן ברקאי שינחו את הטקס בפעם השניה (ואליהם תתלווה בפעם הראשונה גם השחקנית ליאנה עיון) על השירות הצבאי שלהם ועל טיפים מיוחדים לפני הגיוס.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ביום רביעי הקרוב אתם תנחו את פסטיבל יותר למתגייסים. מה מצפה לנו שם?
גפן: "יש הופעות של כמה מהאומנים המובילים בארץ שנבחרו על ידי החיילים. ביניהם התקווה 6 ,קפה שחור חזק, הדג נחש ואליעד. יהיו גם הופעות של הלהקות הצבאיות ועוד הפתעות. מלבד זאת אני יודע שיהיו שם עמדות של האגודה למען החייל, של מיטב ועוד, שם יהיה אפשר לשאול כל מיני שאלות ולקבל מענה ישיר. זהו, הולכים לעשות שמח ולחגוג את הגיוס של כל המתגייסים החדשים".

בשנה שעברה © באדיבות יחסי ציבור

זו בעצם לא השנה הראשונה שלכם שם, איך זה לחזור?
יואב: "זה משמח מאוד לחזור, אני זוכר ששנה שעברה עלינו לבמה והייתי צריך רק להגיד מין 'שלום לכולם, אנחנו תכף מתחילים' ואז איך שאמרתי 'שלום לכולם' והיה כזה גל של רעש מהקהל, שכלל 20 אלף איש, שזה פשוט עשה לי צמרמורת בכל הגוף. זה היה נורא נחמד בלשון המעטה וכיף לחגוג את הדבר הזה עוד פעם. זה משהו שהוא גם נורא מיוחד, אין הרבה הזדמנויות שבהן אתה עומד בפני 20 אלף איש, וזה משהו מאוד מעצים ומרגש".

מה בעצם התפקיד שלכם בצבא, במסגרת תיאטרון צה"ל?
גפן: "אנחנו לוקחים חלק בהרכב שנקרא תיאטרון הכנה לצה"ל. אנחנו מופיעים בבתי ספר תיכוניים ובעצם פורסים בפני התלמידים את הדילמות שיש לפני הגיוס לצבא. זה נעשה כדי לעזור להם להתמודד עם החששות ועם כל מיני שאלות שעולות ואין להם את מי לשאול, או שלפעמים לא כל כך מרגישים בנוח איתן, אז זה נותן מענה מהסוג הזה".

© צילום מסך מאינסטגרם

יואב: "אני אוסיף שהמופעים מורכבים מכמה סצנות די קצרות, שבאות להנגיש יותר את הרעיונות שאנחנו מדברים עליהם. למשל יש בזה יותר הומור והכל מועבר בצורה יותר קלילה, ככה שהמטרה היא שבני הנוער בעצם יזדהו עם מה שאנחנו עושים. אנחנו מופיעים באמת בכל הארץ, ואני מסכים לחלוטין עם גפן".

יואב עם החברים בצבא
יואב עם החברים בצבא © אינסטגרם

אני מניחה שלא תמיד קל לכם לשלב בין הצבא לבין הקריירה. איך אתם עושים את זה באמת?
גפן: "קודם כל אנחנו אמנים פעילים, זאת אומרת שהצבא מכיר בנו כשחקנים והוא מאשר לנו לצאת לעבוד במקצוע שלנו. כמו שיש ספורטאי מצטיין, שיוצא לאימונים, למשחקים וכדומה, אז אנחנו אותו הדבר רק בתחום של המשחק. אך חשוב לזכור שאנחנו קודם כל חיילים, זאת אומרת שזה שהצבא מאפשר לנו להמשיך ולפתח את הקריירה שלנו זו זכות גדולה. ככה שהשילוב הזה קורה, אבל אנחנו זוכרים את הפרופורציות של הדבר ואת זה שאנחנו קודם כל חיילים".

יש חיילים בגילכם שמזהים אתכם מהסדרות שבהן אתם משחקים?
יואב אומר בצחוק, "כן יש כל מיני חיילים שנתקעו בגיל 14 ומזהים אותנו מ'מועדון החנונים' ו'שוברי גלים', אבל אחר כך מסביר ברצינות שבאמת יש כאלו שמזהים אותם, וגפן מוסיף ומסביר, "באמת יש כל מיני מצבים, ויש גם עוד שחקנים מעוד סדרות, ככה שיש הרבה רבדים לדבר הזה, אבל בסך הכל כן - זה קורה".

שוברי גלים, נעלמים ומועדון החנונים
שוברי גלים, נעלמים ומועדון החנונים © צילום מסך מאינסטגרם

אתם משרתים יחד באותה יחידה וגם נמצאים יחד בעולם הבידור, אתם גם מבלים ביחד בין לבין?
גפן: "חשוב להבהיר שאנחנו רוב הזמן ביחד. גם שם, במקומות שאין עבודה או צבא, אנחנו ביחד. חד משמעית כן. את יודעת, כמו חברים מהצבא כזה, רק שזה משתלב בעוד כל מיני מקומות".

 

צולם ב6 בבוקר @adiallon @yoavrotman1

A video posted by Gefen Barkai (@gefenbarkai) on

אתם זוכרים את החששות שלכם לפני הגיוס?
יואב: "אני ממש חששתי. פתאום להיכנס למסגרת שאני לא מכיר, כשזה ממש עולם בפני עצמו - הצבא. לא ידעתי איך יהיה, איך אני ארגיש ועם איזה אנשים אני אהיה, אבל באמת ובלי ציניות אני מאוד שמח שהגעתי לתאטרון צה”ל. יש פה אחלה אנשים, ואני חושב שזה גם אחד התפקידים היחידים שמאפשרים לי לשלב את הצבא בחיים המקצועיים שלי, ובכל זאת לתרום. בסוף כל החששות התפוגגו". כשנשאל אם עשה משהו כדי להרגיע את אותם חששות, הוא עונה בציניות - "תשמעי, הלכתי לפסיכולוג בהתחלה" וצוחק.

גפן: "כן, אין ממש מה לעשות עם החששות. אתה מתגייס ואתה מבין שיש מסביבך בסך הכל אנשים שהם בסדר, ובסופו של דבר זה מקרוב נראה פחות מפחיד מרחוק. זה בעצם מה שזה".

המון בני נוער הולכים להתגייס בחודשים הקרובים. אילו טיפים תרצו לתת להם לקראת הגיוס?
יואב: "איזה טיפים? אני חושב שגם אם יש חלקים שקשה, נגיד בטירונות, אז באמת להבין שאתה עושה את זה למטרה טובה, שזה יעבור, ושלאט לאט אתה תתרגל והכל יהיה בסדר. חשוב גם לשאוף לעשות תפקיד משמעותי. אם אתה פשוט מחכה שיקבעו לך איזה תפקיד אתה תעשה, אתה יכול בסוף למצוא את עצמך די נופל בין הכיסאות ולעשות תפקיד שאתה מרגיש שאתה לא ממצה בו את הפוטנציאל שלך".

© צילום מסך מאינסטגרם

גפן: "יואב מאוד צודק, ובאמת גם בכל תפקיד - אתה זה שבעצם יוצק את המשמעות לתוך התפקיד. זאת אומרת, ברוב המוחלט של התפקידים רמת הנכונות שלך - היא זו שקובעת איך יראה התפקיד שלך, וכן היא זו שגם קובעת את התחושות שלך".

מילה לסיום, מה תרצו שנאחל לכם?
יואב: "תאחלי לי המשך שירות נעים, הגשמה בכל תחומי החיים, ושתמיד נהיה בריאים".

גפן: "אני רוצה את מה שאת מאחלת ליואב גם, ורוצה להגיד ולהוסיף - בואו לפסטיבל, יהיה כיף! האמת ששנה שעברה מאוד נהנינו וגם עכשיו אנחנו מאוד נהנים, ככה שזה באמת באמת כיף". 

פסטיבל יותר של "יחד למען החייל" ומועדון "יותר" יתקיים מחר (רביעי) בפארק גני יהושע בתל אביב, 17:30, הכניסה למלש"בים חינם!

 

 

 
תגובות