לא זוהר: הסלבס ששונאים להיות מפורסמים. צילום: gettyimages, ירון ברנר, אוהד רומנו

לא זוהר: הסלבס ששונאים להיות מפורסמים

אנחנו נמצאים בתקופה שבה אולי קל להתפרסם, אבל קשה להיות מפורסם. תשאלו כמה מהכוכבים הבולטים שיש כיום בעולם הבידור שאולי אוהבים את המקצוע שלהם אך לא ממש שלמים עם המחיר הנלווה ולא מהססים להביע את זה בראיונות

כמה מאיתנו נשאלו בילדות מה הם חולמים לעשות כשהם יהיו גדולים וענו בלי להסס: "להיות מפורסמים"? בעולם טכנולוגי שבו כולם כבר מכירים את כולם, רבים האנשים שחולמים להצטרף לקליקת ה"סלבס" בביצה ולהנות מההטבות השונות שמגיעות להם בתור אנשים מהתעשייה; הזמנות להשקות שונות ומגניבות, מעריצים שמחשיבים אותם לכל עולמם, מתנות שונות והרבה הבזקי מצלמות. מעבר למותרות שמגיעות להם בתור מפורסמים, קיימות גם מגרעות רבות: חוסר פרטיות, צילום בניגוד לרצונם, רכילות שקרית, מעריצים אובססיביים מדי והרשימה עוד ארוכה. השאלה האמיתית שנשאלת היא האם המגרעות שוות את המאמץ, ותאמינו או לא - יש מפורסמים שהיו מעדיפים להשאר אנונימיים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

קריסטן סטיוארט

אתם מכירים אותה מ"שלגייה והצייד", "ממחטה צהובה", אבל בעיקר מהסרט "דמדומים" בו היא גילמה את בלה, הדמות הראשית לצדו של אדוארד. קריסטן נכנסה לתודעה שלנו אי שם בשנת 2008 והפכה להיות אחת מהאנשים המוערצות ביותר ברחבי העולם – למרות שלא רצתה בכך. היא מספרת כי אנשים מצפים מפרסום להיות דבר זוהר וקל, אך היא לא מסכימה למשפט הזה. באחד מהראיונות שלה לכלי התקשורת האמריקאית היא סיפרה: "פרסום זה הדבר הגרוע ביותר בעולם, במיוחד כשזה חסר תועלת. כשאנשים אומרים: אני רוצה להיות מפורסם, אני שואלת למה? כי אתה לא עושה שום דבר אחר?".

© gettyimages


רוברט פטינסון

אם כבר הזכרנו את קריסטן, איך אפשר לשכוח את האקס שלה מימי "דמדומים". אולי עצם העובדה שהם שיחקו יחד וחוו את אותה התהילה בעקבות הסרט גרמה לכך ששניהם ירגישו רגשות שליליים לגבי הפרסום שהגיע בעקבותיו. הוא מספר כי במשך שנתיים אחרי עליית הסרט הראשון הוא נכנס לדיכאון חמור. "לא יכולתי ללכת לשום מקום שאליו רציתי ללכת, הופעתי בכל הצהובונים ולא יכולתי לגשת לתפקידים שבאמת רציתי בגלל שהייתי עמוק בתוך הרכילויות. הייתי פשוט בדיכאון".

רוברט פטינסון
רוברט פטינסון © GettyImages


תובל שפיר

תובל הוא אחד מהשמות החזקים ביותר בין הילדים ובני הנוער בארץ כיום. הוא בסך הכל בן 24 אבל כבר הספיק לשחק ב'השמינייה', 'פצועים בראש', 'גאליס', השתתף בפסטיגלים וזכה אין ספור פעמים בתואר "שחקן השנה" בנבחרי ערוץ הילדים וגם אצלנו בפרוגי. למרות שהוא אחד מהכוכבים האהובים ביותר, נדמה כי התהילה לא קורצת לו כמו לשחקנים אחרים בני גילו. בריאיון שעשה בעבר למגזין "פנאי פלוס" הוא שיתף ואמר כי היה מעניין אותו ללכת ולעבוד בעבודה 'רגילה', לנסות אפילו למלצר ולראות איך הוא יתמודד בעבודות מהסוג הזה. כשנשאל האם הוא היה מעדיף לחיות בישראל או הוליווד והאם הוא היה מעדיף להיות מפורסם או אנונימי – הוא הודה כי הוא היה מעדיף לחיות בישראל ובאנונימיות.

© אוהד רומנו


ג'ניפר לורנס

היא התחילה בתור דוגמנית, הפכה לשחקנית וכיום, אחרי ששיחקה ב"משחקי הרעב", "אופטימיות היא שם המשחק" וסרטים נוספים; היא כבר זוכת אוסקר, זוכת פרס גלובוס הזהב, ואחת מהנשים האהובות בתעשייה. בשנת 2015 ו-2016 היא אפילו נבחרה לשחקנית המשפיעה והמרוויחה ביותר, אבל מתברר שזה עדיין לא הצליח לגרום לה לאהוב את הפרסום שלה. "אני לא בסדר עם זה, עם הפרסום, וזה פשוט בדיוק כמו שזה נשמע. אני בן אדם נורמאלי ואני לא חושבת שאי פעם ארגיש שלהיות נורמאלית זה להיות מפורסמת, לא אמצא שלווה בחיים מהסוג הזה".

ג'ניפר לורנס
ג'ניפר לורנס © gettyimages


נינט טייב

היא כבר מזמן לא המאמי הלאומית שזכתה ב"כוכב נולד". השחקנית והזמרת שהפכה לרוקרית ידועה ומוערכת בארץ והחליטה ללכת לעבוד ולהתעסק גם בקריירה בין לאומית בחו"ל לא מתחברת כלל לצד הפולשני של התקשורת כלפי ידוענים ואף סולדת מהעניין. בשנת 2015 היא תבעה ביחד עם בעלה צלם פפראצי שתיעד את בעלה עומד במרפסת עם תחתונים בלבד על סך 300 אלף שקל, בגין הפרת הפרטיות של החיים של השניים. בנוסף לסיפור הנ"ל, לפני שנינה עזבה את הארץ היו מספר מקרים שבהם היא קיללה והתעצבנה על צלמים שתיעדו אותה – מה שגם הפך לויראלי ומתועד.

בביקור האחרון בארץ
בביקור האחרון בארץ © רפי דלויה


ג'סטין ביבר

מי לא מכיר את ביבר, הבלונדיני המקועקע שכל בנות ישראל והעולם לא יכולות בלעדיו, שבמקרה הגיע לבקר אותנו בארץ הקודש בתחילת החודש. לצערו, כולם מכירים. ביבר לעולם לא הסתיר את דעתו על עולם הפרסום ותמיד שיתף בריאיונות כי התהילה מגיעה עם מחיר גבוה ומסוכן מאוד שיכול לקרוע אותך לגזרים: "אף אחד לא מבין שאתה אנושי, אנשים רואים את החומרים שלך ולא רואים מי אתה באמת ואכפת להם רק מלהצטלם איתך. זה מכניס אותך להתמודדות תמידית עם דיכאון, אתה מרגיש בודד ונאבק כדי לעבור את הימים".

© ירון ברנר


גפן ברקאי

הכרנו אותו בתור הבחור עם התלתלים והחיוך הכובש בסדרה "יומני החופש הגדול", המשכנו לעקוב אחריו גם בפרוייקטים אחרים שלו; "שוברי גלים", "מלאך של אמא", "אוי-בוי" ועוד.  למרות שבזכות המשחק והיופי שלו הוא זכה להרבה הערצה, הערכה ועוקבים באינסטגרם, נראה כי הדבר לא מרגש אותו במיוחד: "אני לא רוצה להיות כוכב, אני רוצה להיות שחקן", הוא סיפר באחד מהריאיונות שלו והוסיף: "יש ברז ויש שלולית. להיות שחקן זה הברז והפרסום הוא שלולית, זאת תופעת לוואי לזה שאני אהיה שחקן מצליח, אבל אני לא רוצה להיות מפורסם בכלל". ברקאי עומד מאחורי המילים שלו ומעביר ביקורת על אלא שרוצים להיות מפורסמים בכל מחיר: "מה, הפרסום זה העיקר? גם אם זה בגלל שאני אשתתף בתחרות אבובים בערוץ 2 ואתפרסם מזה?"

גפן ברקאי
גפן ברקאי © אינסטגרם

 

תגובות