תעצרו ותחשבו: שגיא ברייטנר בטור על האלימות שחווה. צילום מסך מהאינסטגרם

תעצרו ותחשבו: שגיא ברייטנר בטור על האלימות שחווה

כוכב הנוער האהוב, שגיא ברייטנר משתף אותנו בטור מיוחד על הרגעים הכואבים והאלימים שחווה כילד וכבן נוער ועל המסקנות והמחשבות שבאו לאחר מכן

שגיא ברייטנר הוא דוגמא לבן אדם עם כח רצון שהשיג לא מעט בחיים הצעירים שלו: הוא התפוצץ בענק ברשת, קטף תפקידים ב"גאליס", "כפולה 2", "החברים של נאור", השתתף ב"הישרדות", "הכל הולך" והנחה את "ליפסטאר" ו"שגיא והסוואגרז" ואף עוסק במקביל כהייטקיסט, אך לא תמיד הכל היה נוצץ בחייו של כוכב הרשת, השחקן והמנחה האהוב. העבר של ברייטנר מלא במכשולים ובילדותו ובהתבגרותו הוא נתקל בלא מעט מקרי אלימות, בעיקר כאלו שהופנו אליו.

 

ברייטנר מכיר מבפנים את כל הנושא הכואב והקשה שאנחנו הבאנו לכם במסגרת קמפיין הלוחמה באלימות שלנו - "#עצור_תחשוב. אלימות. לא בשבילי". כעת, וכדי לנסות למגר את האלימות כמה שיותר, ברייטנר כתב לנו טור מרגש ומיוחד על הזווית שלו לכל הנושא כאחד שחווה אלימות וגדל להיות בן אדם חזק שלא נכנס בעצמו לתוך הלופ הכואב והקשה. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"בשנתיים האחרונות העברתי למעלה מ-200 הרצאות ברחבי הארץ על בריונות, דחייה חברתית, ביטחון עצמי ושיתפתי בני נוער את בחוויות האישיות שלי בתור ילד עם עודף משקל שסבל מדחייה חברתית שבין היתר חווה גם אלימות פיזית וגם אלימות מילולית. למשל - המקרה שאני הכי זוכר היה כשבבית הספר שלי היה ילד החליט לכתוב עלי שיר מעליב וכל הכיתה שרה אותו בהפסקה.

שגיא כילד © אינסטגרם

בכל סוף הרצאה אני תמיד ניגש לשאלות וכמעט תמיד שומע את השאלה הבאה ״האם אותם ילדים שפגעו בך, הרביצו וקיללו, באו להתנצל?״ התשובה היא לא. אבל אני גם לא מחפש שהם יתנצלו. האמת היא שאני חושב שכל אלא שפגעו בי, לא ממש הבינו עד כמה הם פוגעים בי. מאותו הילד שקרא לי שמן סתם כי זה הצחיק את הכיתה, אותה הילדה ששרה עם כל הכיתה את השיר שכתבו עלי סתם כי נהנתה לשיר ביחד עם כולם. אני לא חושב שאותם ילדים הבינו עד כמה הם פוגעים במילים שלהם.

לא מחכה שיתנצלו
לא מחכה שיתנצלו © אינסטגרם

יש את הילדים שבוחרים לפגוע. אבל אני דווקא בוחר לפנות אל הילדים שלא מבינים עד כמה הם פוגעים. הם ״רק״ משתפים פעולה. הם לא בחרו לעשות עלייך חרם אבל כולם עושים עלייך אז הם חייבים להשתתף, לחץ חברתי וכל זה.

אל תהיו חלק מהעדר
"אל תהיו חלק מהעדר" © אינסטגרם

לכל אותם הילדים - אל תהיו חלק מהעדר. תעצרו, תחשבו.

ולאותם הילדים שחווים אלימות - האושר שלכם לא תלוי באנשים אחרים. תשארו מי שאתם, יום אחד זה ישתלם לכם".

שלכם, 
שגיא.

כן בבית ספרנו?
50% מבני הנוער נחשפים לאלימות בבית הספר
 
כ-500 בני נוער מכל רחבי הארץ אפשרו לנו להבין לעומק את אופי התופעה, היקפיה והחסמים השונים הנלווים אליה. כל אלו הציבו בפנינו תמונה קשה של תופעת האלימות בקרב תלמידי החטיבות והתיכונים בישראל כאחד.
תגובות