סרט הדוקו על טיילור סוויפט חושף עליה צדדים נוספים. צילום: Gettyimages.IL/Dimitrios Kambouris

סרט הדוקו על טיילור סוויפט חושף עליה צדדים נוספים

אתמול (ו׳) יצא בנטפליקס סרט דוקומנטרי חדש לכל רחבי העולם, העוקב אחרי מספר נקודות בחייה של הזמרת האמריקאית, טיילור סוויפט - ״טיילור סוויפט: מיס אמריקנה״. מעבר למוזיקה, חושפת סוויפט בסרט צדדים נוספים ומסקרנים בה. ביקורת

אחת מהזמרות הכי אהובות עלינו כבר במשך שנים היא ללא ספק הכוכבת - טיילור סוויפט. סרט דוקו הנקרא ״Miss Americana”, המתעד את הקריירה (וגם את המעבר) של טיילור סוויפט לאורך השנים, יצא בנטפליקס וזה מה שחשבנו עליו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

סרט הדוקו של טיילור סוויפט עוסק בקריירה שלה, חוזר להתחלה ומראה מה קורה בחייה כיום - לחלומות מגיל קטן שהפכו למציאות, העבודה על האלבום השביעי שלה “Lover”, מחלת הסרטן שממנה החלימה אימה (לצערנו רק בשבוע שעבר דווח כי הסרטן חזר אליה), הפרעות האכילה שלה, וכמו כן חלק מרכזי מהסרט עוסק בהחלטה של סוויפט לחשוף את הדעות הפוליטיות שלה וללכת איתן קדימה.

 

כבר בדקות הראשונות של הסרט נחשף צד מאוד עמוק ואישי בטיילור, כאשר היא מקריאה משפטים מהיומן שלה שכתבה בגיל צעיר, לפני שהכל התחיל. מה שבלט לאורך הסרט הוא המעברים המהירים מהחלום הישן אל המציאות שמתגשמת כיום, והאמת שאי אפשר שלא להתרגש מהמראה של אדם שמגשים את החלום הכי גדול שלו. בכמה נקודות בסרט ניתן גם לראות את העבודה של סוויפט על השיר ״ME!” ועל המסר שהוא מעביר, עד כמה זה חשוב שאנשים יגידו שאין עוד כמותם.

 

עוד נקודה שמוצגת בסרט היא פרשת קניה ווסט שקרתה כאשר הייתה בת 17 בלבד. נרענן את זכרונכם ונזכיר לכם שבמהלך רגע הזכייה של סוויפט בטקס ה-VMA בפרס הקליפ הטוב ביותר, קניה ווסט התפרץ לבמה ואפשר להגיד שקצת הרס לה את הרגע. טיילור נפגעה מאוד מהעניין ואחריו נעלמה לכמה חודשים, בייחוד כאשר ווסט הזכיר אותה בצורה שלילית באחד השירים שלו וסוויפט חטפה גל של שנאה ברשתות החברתיות.

סוויפט מציגה המון צדדים באישיות שלה שלא נחשפנו אליהם קודם, כמו הפרעות האכילה שלה שנבעו מחוסר אהבה עצמית וגם ההתגברות עליהן ברגע שהבינה שזה רק לרעתה, אך אחד הנושאים שהכי בלטו בסרט הוא יחסה של טיילור לפוליטיקה. במשך שנים נמנעה מלהביע את דעותיה הפוליטיות, עד שלא יכלה יותר לשתוק ובחרה לפרסם פוסט פוליטי. בעקבות הפוסט שלה גדל פי כמה וכמה מספר המצביעים, אך זה עדיין לא הספיק להוביל לשינוי שיחלה אליו. הנושא כל כך בער בזמרת, שהחליטה גם להוציא שיר חדש שכתבה, שנחשף לראשונה בסרט, בשם ״Only The Young”.

 

הסרט נגמר בסוג של סגירת מעגל, כאשר חוזרת סוויפט אל היומן שלה מילדותה, כפי שהוצג בתחילת הסרט. נחשפנו בסרט לעד כמה קשה טיילור עובדת בשביל להביא לנו את השירים הטובים ביותר, ועד כמה היא אדם חזק שיודע לעמוד בפני לא מעט קשיים שהיא נתקלת בהם בדרך. אנחנו לגמרי אהבנו, וממליצים לכל אחד שאוהב את טיילור, וגם שקצת פחות, לצפות בסרט.

© צילום Gettyimages.il/Kevin Winter
תגובות