שירז שוקרון: "קשה למצוא חברים אמיתיים בתעשייה". @shiraz_shukrun מתוך אינסטגרם

שירז שוקרון: "קשה למצוא חברים אמיתיים בתעשייה"

שירז שוקרון חולמת להגיע לעולם המשחק ולפצוח בקריירה מוזיקלית (ויש לה כבר שיר מוכן), אבל לאחרונה היא בכלל מצאה את עצמה נכנסת לחזית ההסברה הישראלית ונלחמת מול התגובות הקשות נגד ישראל ברשתות החברתיות

שירז שוקרון היא מבין כוכבת ויוצרות התוכן ברשת שכיף לאהוב, היא מצחיקה, מוזיקלית וכייפית וכזו שתמיד משרה אווירה טובה. לאחרונה עמדה הכוכבת בחזית ההסברה הישראלית בטיקטוק ובאינסטגרם ואף נקלעה ללייב של משפיען בעל מיליוני העוקבים שניסה להשפיל אותה ולהתייחס אליה בצורה אנטישמית. כעת, שוקרון מספרת לנו על הצד שלה בסיפור וגם - לאן היא בכלל מכוונת בהמשך הקריירה שלה?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

רגע לפני שאנו צוללים עם שוקרון למחוזות ההסברה, שוחחנו איתה גם על כיווניה המקצועיים ועל החוויות שלה עד כה מהקריירה בעולם הוירטואלי.

"מגיל מאוד צעיר אני אוהבת את הבמה", מספרת לנו שוקרון על הרצון להשתלב בעולם המשחק, "הייתי בלהקת נוער, השתתפתי במחזמר והופעתי בכל הארץ. עברתי קורס משחק ובשנה האחרונה התחילו להגיע אודישנים. מאוד מאמינה שתראו אותי על המסך בקרוב".

© צילום פרטי

מה עם ריאליטי, זה משהו שאת לוקחת כאופציה רלוונטית?

"היו המון הצעות לריאליטי והייתה תקופה שפשוט דחיתי את כולן מחשש שהעולם הזה לא בשבילי. אבל לאחרונה אני מרגישה בשלה ואני אשמח להכנס לאיזה ריאליטי מגניב".

כפי ששמנו לב לא מעט בפלטפורמות שלך, את גם יודעת לשיר. קריירה מוזיקלית - היא משהו שאת לוקחת בחשבון?

"מוסיקה זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. אני שרה מהרגע שפתחתי את הפה. קריירה מוסיקלית זה משהו שיקרה ממש בקרוב... אספר לכם סוד-כבר יש סינגל שכתבתי והלחנתי".

 
 

את מסוג הכוכבות המקומית שנדמה שיכולות להצליח בתחום גם בחו"ל - כמה זאת שאיפה עבורך?

"זו אכן שאיפה בשבילי, אני מאמינה בעצמי וכבר היו כל מיני אנשים שפנו אליי עם הצעות. אני קודם כל רוצה להצליח כאן, במדינה שלי שאני כל כך אוהבת ועד אז-אלוקים גדול.
מה שכן, אני לגמרי סלב בקרב כל שונאי ישראל כרגע". 

מה הדבר הכי מבאס שקורה ליוצרי תוכן ברשת?

"חדירה לפרטיות. אנשים מתקשרים אליי לפעמים בשעות לא שעות, צוחקים ומנתקים. כשאני עושה טיול עם מיילו, הכלב שלי, עוקבים אחריי הביתה. זה פחות נעים..."

© עמית נעים

יש משהו שבחיים לא תעשי ביוטיוב או טיקטוק?

"אני בחיים לא אעודד התנהגות אלימה. מאוד חשוב לי להשריש בצופים שלי גם ערכים.. להעביר מסר. כואב לי לראות יוצרי תוכן שמביימים מתיחות מסוכנות בשביל צפיות. למען האמת, זה מביך בשבילם".

מה הרגע הכי טוב שקרה לך עד כה בעשייה שלך?

"הרגע הכי טוב שקרה לי הוא כנראה הטיסה לאולפני פיקסר. נבחרתי לייצג את ישראל, הטיסו אותי לסן פרנסיסקו וראיתי איך יצרו את 'צעצוע של סיפור' מאחורי הקלעים. אפילו יש באינסטגרם שלי קטע דיבוב קטן שנתנו לי להקליט בשביל להרגיש את החוויה. הרגשתי המון גאווה והחיוך לא ירד מהפנים!"

 

יש באמת חברים בעולם הבידור והרשת או שזו תחרות אחת גדולה?

"קשה למצוא חברים אמיתיים בתעשייה. היו לי המון אנשים שהיו נורא קרובים אליי ואז גיליתי שיש להם אינטרס נגדי ושהיו מדברים עליי מאחורי הגב. אבל אני יכולה להגיד בלב שלם שאני ברמת מזל, זה רק חישל אותי והכין אותי לחיים האמיתיים. נכון לעכשיו, יש לי אולי שלושה חברים אמיתיים מהתעשייה, וזה מספיק לי. לגבי תחרות- אני לא בתחרות עם אף אחד, אני מתעסקת בעשייה שלי בלבד".

לאחרונה עשיית לייב עם ראפר משפיע בחו"ל - והייתה לך תקרית לא נעימה איתו בשידור חי. מה בדיוק קרה שם?

"הראפר פנה אליי לגבי לייב משותף. לא ציפיתי לשום דבר אבל מסתבר שהוא בא עם דפים מודפסים והמון חומר מוכן. הראה לי מפות לא נכונות, התחיל לדבר על השואה.... פה הבנתי עם מי יש לי עסק. הוא פתאום ביקש ממני לעצום עיניים וניסה לעשות לי 'דמיון מודרך' על השואה. ואז הוא פשוט השווה בין היטלר לבין הצבא שלנו. לא יכולתי להשאר אדישה ואמרתי לו כמה שזה לא מכבד ובכלל לא השוואה שיכולה להעשות-והדבר רק הוכיח לי שכל המלחמה האינטרנטית שיש נגדנו כרגע מונעת בשורשה מאנטישמיות".

בכלל במבצע "שומר החומות" נמנית בין הכוכבים שעמדו בחזית ההסברה ברשת, מתי היה הרגע בו החלטת שאת חייבת לעשות משהו בנושא?

"אני משפיענית רשת מזה שש שנים. זה לא סוד שלאנשים יש בעיה איתנו. מהרגע הראשון שהתחילו לעלות העוקבים והתחלתי לקבל תגובות שנאה על היותי ישראלית ויהודיה, החלטתי שזה הכי נכון לנצל את הפלטפורמות ולנסות להסביר לאלו שלא מבינים מה היא האמת. אני מרגישה שכמו שחלה עליי החובה לשרת בצה״ל, חלה עליי החובה לדבר בשם המדינה שלי והאנשים שלי".

האמנת שיהיה לזה כזה אימפקט בקרב הקהל?

"כן. לצערי, זה הפך להיות 'טרנד' לכתוב 'שחררו את פלסטין' על פוסטים של יהודים ישראלים מבלי לדעת את ההיסטוריה. סלבריטאים מכל העולם משתפים פוסטים נגדנו והמעריצים שלהם זורמים עם הזרם. לפעמים נדמה לי שאנשים מחפשים בכוח איפה אנחנו לא בסדר, ואז תוקפים. ככה זה תמיד היה. זה לא אומר שככה זה תמיד יהיה... ופה המשפיענים נכנסים לתמונה".

אילו תגובות קיבלת מהצד השני כשהתחלת להשפיע על הדעה שלהם ועל עמודי האינסטגרם שלהם?

הסרטון שעשיתי התפוצץ והגיע למליון צפיות הן באינסטגרם והן בטיקטוק.ולמרות החשיפה- מעטים האנשים שניסו להקשיב לי. כולם פשוט תקפו ללא הרף, קראו לי  'טרוריסטית', 'רוצחת' ועוד כל מיני קללות שחוזרות על עצמן כי הלקסיקון שלהם נורא מוגבל. אנשים עשו 'דואט' לסרטון שלי ומליוני אנשים יצאו נגדי. היה לי שבוע שלם שהרגשתי שהגוף שלי בפאניקה, לא הצלחתי לישון, בכיתי בלי הפסקה. זה הגיע לשלב שאנשים איימו על החיים שלי וזה יצא מכל גבול. אבל זה רק מוכיח מול מי אנחנו מתמודדים... מול אנשים שטופי מוח שלא מוכנים לראות את הצד השני של הסיפור".

למרות שמשפיענים רבים גייסו את הכוח שלהם ברשת למען ישראל, יש איזו תחושה שיש יותר מודעות ותמיכה דווקא בצד השני. את גם מרגישה ככה?

"אם ניקח את כמות האנשים שבעדנו לעומת כמות האנשים שנגדנו, נראה כי אנחנו מיעוט מוחלט וקיצוני. ולכן, ביחס לכמות האנשים, הגיוני שזה יצטייר כאילו יש יותר מודעות בצד השני. חשוב לזכור שהמדיה אוהבת לעוות תמונות וסיפורים ומאוד קל לשכנע אנשים מהצג השני, שאינם חיים כאן, שאנחנו ה'צד הרע' בסיפור".

את חושבת לפעמים שזה קרב אבוד מראש בקרב ההסברה?

"ממש לא. מה שכן, אם נדבוק במחשבה הזו אכן לא נצליח להשיג כלום. העולם הזה לא צפוי ולא הגיוני. לכל אחד יש את הכח לשנות... גם אם זה לשנות דעה של אדם אחד-זו מצווה ואסור להרים ידיים לעולם. אחרי הכל-איך זה הגיוני שאנחנו עדיין כאן?".

 

מתוך הלייב עם הראפר
מתוך הלייב עם הראפר © מתוך אינסטגרם

לא פחדת לפעמים שעלולים דווקא לחסום אותך מהרשתות החברתיות בעקבות כל הפעילות או שעלולים לפרוץ לך כל מיני האקרים מהעולם?

"לא. מה שחשוב לי באמת זה לא לייקים על תמונה בביקיני, אלא היכולת להשפיע ולשנות. לשם כך אני עושה את שאני עושה ואם ישנה פלטפורמה שבראשה נמצאים אנשים שלא תומכים במי שאני ומאיפה אני באה, אני לא רוצה חלק בפלטפורמה הזו. באשר להאקרים, שיהיה להם בהצלחה! כנראה שנורא משעמם להם".

כל אחד מאיתנו הוא למעשה נציג מקומי של הסברה - מה את ממליצה לעשות ומה לא לעשות כשרואים פוסטים נגד ישראל?

הכי חשוב- כשרואים פוסטים נגדנו- לא להגיב! לא לשלוח לאף אחד! זה מגביר את החשיפה. מה שכן ניתן לעשות זה לדווח... כמה שיותר".

תגובות