"עלול לעודד התנהגות מסוכנת": קמפיין של אגם בוחבוט ל'חכם בשמש' נגנז בגלל השיר "מגבות". מישה קמינסקי, מתוך הקליפ

"עלול לעודד התנהגות מסוכנת": קמפיין של אגם בוחבוט ל'חכם בשמש' נגנז בגלל השיר "מגבות"

פרסום ראשון: להיט הקיץ של אגם בוחבוט גרם לאנשי האגודה למלחמה בסרטן לבטל קמפיין גדול בהובלתה שכבר צולם • "מסרים אלו מנוגדים לחלוטין למסרי 'חכם בשמש' של האגודה למלחמה בסרטן ועלולים לעודד התנהגות מסוכנת בקרב ילדים ובני נוער", כך נמסר בתגובה מהאגודה. "אגם הצטלמה לקמפיין בהתנדבות מלאה ומרצונה החופשי בשל החיבור למסר. צר לנו שהאגודה עושה שימוש ציני ומחפשת יחסי ציבור על גבה של אגם", נמסר מטעמה של הזמרת

לפני כשבועיים שחררה הזמרת הצעירה את הלהיט "מגבות", שיר הקיץ החדש שלה, אלא שהוא בדיוק מה שגרם לאגודה למלחמה בסרטן לוותר על קמפיין בכיכובה שכבר צולם ונערך.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לפי כחודש בוחבוט נבחרה להוביל את הקמפיין השנתי של "האגודה למלחמה בסרטן" ובמסגרתו צילמה חידוש לשיר "חכם בשמש", שבו מעבירים לקהל את ההנחיות לשמור על עצמו בחשיפה לשמש, בעיקר בעת הבילוי בחופי הים בקיץ. כאמור, השיר כבר והוקלט והקליפ צולם - אך הזמן עבר ועבר והוא לא יצא לאור, למרות שאנו כבר בשיא עונת הרחצה. אז מה בדיוק קרה?

 

לפרוגי נודע כי באגודה החליטו לוותר על הקמפיין של אגם לאחר שזו שחררה את "מגבות" ואת הקליפ שלו - שניהם יחד נוגדים את כל המסרים החשובים של האגודה בכל הנוגע לחשיפה לשמש. מילים כמו "השמש מעליי ואני נשארת", "אפס דאגות שהכל יישרף" וכן הקליפ בו הכוכבת חשופה לשמש ללא הגנה בחלקים ממנו ואף נשארת להשתזף - גרמו להם לוותר על הקמפיין, על אף שהיה מוכן.

 

לעומת זאת, בשיר "חכם בשמש" נכתב: "אני נחשף אבל בצל", "כשהקרניים נשלחות אראה לך כמה שפחות", "אני לא מוכן לחשיפה" - כאמור, בניגוד מוחלט למסרים בשירה של בוחבוט. 

 

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בתגובה: "האגודה למלחמה בסרטן פועלת במשך שנים ארוכות לקידום בריאות הציבור על ידי הטמעת המסרים של אורח חיים בריא לרבות התנהגות חכמה בשמש. השנה, כמו בשנים קודמות, הכנו גרסה חדשה לקליפ המיתולוגי של האגודה – 'חכם בשמש'®, שהינו סימן רשום של האגודה למלחמה בסרטן מזה עשרות שנים, והפעם בהשתתפותה של אגם בוחבוט, כמודל לחיקוי, בקליפ שנועד להדגיש את המסרים הללו". 

"להפתעתנו, נודע לנו מהתקשורת, על כך שאגם בוחבוט הוציאה קליפ חדש משלה שהמסר העיקרי המועבר בו, במלל ובוויז'ואל, הינו חשיפה בשעות מסוכנות ובצורה לא מבוקרת לשמש! כך למשל השורה בשיר: 'השמש מעליי ואני נשארת', כלומר מדובר בשעות הכי מסוכנות בין 12-14. כמובן שמסרים אלו מנוגדים לחלוטין למסרי 'חכם בשמש' של האגודה למלחמה בסרטן ועלולים לעודד התנהגות מסוכנת בקרב ילדים ובני נוער. לכן הוחלט לגנוז את השיר בביצועה. אנו מצירים על כך שלא יידעו אותנו מראש על הכוונה להקליט את השיר. לאגודה למלחמה בסרטן חשוב ביותר שכל מי שמעביר את מסריה, גם יעמוד מאחוריהם הלכה למעשה. פעילות האגודה לאורך השנים הובילה לשינוי התנהגותי מציל חיים ובאחריותנו לשמר הישג זה".

לדברי משרד יחסי הציבור של אגם בוחבוט: "האגודה למען מלחמה בסרטן עשתה שימוש ציני בטאלנטית, עבדה בצורה לא אחראית ושאינה מבוקרת. אגם הצטלמה לקמפיין בשני ימי צילום שונים (אחד להקלטות והשני לצילומים) בהתנדבות מלאה ומרצונה החופשי בשל חיבור למסרים, ואף הציעה לצלם סרטון הסבר שמפרט את החשיבות להיות חכם בשמש. השבוע הופתעה לגלות שבשל שיר שנכתב עבורה טרם צולמה לקמפיין בחרה האגודה לגנוז אותו. כפי שרואים בקליפ אגם לבושה ושומרת על עצמה מפני השמש ובצילומי הסינגל אף דאגה להימרח בקרם הגנה עם 50 spf. צר לנו שהאגודה עושה שימוש ציני ומחפשת יחסי ציבור על גבה של אגם".

תגובות