טקס VIP: הכוכבים שהדליקו משואה ביום העצמאות. מתוך טקס המשואות בהר הרצל, ynet

טקס VIP: הכוכבים שהדליקו משואה ביום העצמאות

לא רק ריטה: קבלו עוד כמה אמנים מצליחים ואהובים שזכו בכבוד הגדול והשיאו משואה בטקס יום העצמאות לאורך השנים

גם השנה על מנת לפתוח את חגיגות יום העצמאות, חעלו לרחבת הר הרצל שנים-עשר אישים חשובים. צעירים, מבוגרים, ממגוון המגזרים, ממעמדים ואיזורים שונים בארץ, וידליקו תריסר משואות כמספר השבטים. בחודש שעבר התבשרה הזמרת הישראלית האהובה ריטה שהשנה גם היא תיהיה אחת ממדליקי המשואות.

ריטה אשר מהווה חלק מהותי מהמוזיקה הישראלית במשך עשורים היא לא הסלבריטאית היחידה שזכתה בכבוד להדליק משואה ביום העצמאות. לקראת הטקס והחגיגות הגדולות, רגע לפני שכולם יוצאים למסיבות אספנו עבורכם רשימה של כמה הסלבס הישראלים שהדליקו משואה.

 

שלומי שבת - 2021

השנה הקודמת הייתה מאתגרת במיוחד עבור שלמי שבת, בעוד הוא נדבק בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים למשך ימים. למרות זאת שבת לא וויתר על אהבתו לקהל הישראלי, לבמה ולמוזיקה ועם החלמתו חזר להופיע. הניצחון הגדול של שלמי בשנה הזאת יחד עם עשורים של עשייה במוזיקה הישראלית ותרומה רבה לחברה - זיכו אותו בכבוד להדלקת המשואה בטקס המרגש.

עידן רייכל - 2020

שבת אינו הזמר היחיד שקיבל את הכבוד להדלקת המשואה, למעשה שנה לפניו עשה זאת עידן רייכל בגיל 42 בלבד. "משיא משואה זו לכבוד ענקי הזמר העברי בעבר והיוצרים הנפלאים בני זמננו", אמר רייכל כחלק מנאומו. באותה השנה רייכל גם לקח חלק בפרויקט והלחין את השיר "שבט אחים ואחיות", אותו ביצעו מיטב אמני הארץ להעלאת המורל והאחדות הישראלית בתקופת הקורונה הקשה. זאת יחד עם שאר הדברים שתרם לחברה הישראלית במהלך הקריירה שלו, הפכו גם אותו לראוי להדלקת המשואה.

 

ציפי שביט - 2020

מעל ל-50 שנה בהן ציפי שביט מאפיינת בצורה הטובה ביותר מה היא ילדות ישראלית. שביט ״גידלה״ דורות של ילדים בישראל יחד עם האנרגיה הבלתי פוסקת, הצחוק המתגלגל, ההומור ושמחת החיים האדירה שלה. על אף הוותק שלה בתעשייה ניכר כי הכוכבת לא מאבדת מהתשוקה הגדולה שלה לתחום ומאהבתה לארץ, בנאום הדלקת המשואה שלה קראה ״עם ישראל, אתם החיים שלי״.

 

יהודה פוליקר - 2019

מעבר לכשרון השירה והכתיבה הראויים להערכה של יהודה פוליקר, הזמר מסמל גם את הקושי הגדול שחווים הדור השני לניצולי שואה. ביצירתו פוליקר מעביר את ההתמודדות של העם הישראלי בכל הנוגע לשואה. הדבר בא לידי באי ביטוי במיוחד באלבומו השלישי ״אפר ואבק״. כשהתבשר פוליקר על כך שנבחר להדליק משואה שיתף את התקשורת בתחושותיו ״אני מקווה שכאשר אדליק את המשואה לא אתרגש ואגמגם. יכול להיות שאני אשיר במקום״.

 

אבי נשר - 2019

נשר נחשב כאחד מבמאי הקולנוע המוערכים והאהובים בישראל. הסרטים שלו הם נכס צאן ברזל לקולנוע הישראלי והתרומה שלו לתחום עצומה. באותה השנה נפלה על נשר טרגדיה גדולה כאשר איבד את בנו ארי בתאונת דרכים. משפחת נשר קיבלה החלטה לתרום את אבריו לחולים הזקוקים להם ובכך הצילה כחמש נפשות. יכולת הנתינה יחד עם הלב הרחב של אבי נשר, בשילוב עם התרומה הגדולה שלו לתרבות הישראלית, ללא צל של ספק הצדיקו את הבחירה בו להדליק משואה.

 

שלמה ארצי - 2018

אין דבר שצועק מוזיקה ישראלית כמו שיריו של שלמה ארצי. נוסף ליצירה שלו ארצי תרם בארץ בתחומים חברתיים נוספים לדוגמה בעמותת ״צמאון״ שפועלת למען הפריפריה בישראל. גם ארצי, כמו פוליקר, הוא דור שני לשורדי שואה. בנאום הדלקת המשואה ציטט אף קטע משירו שלו "לכבוד עולם יפה ופחות עצוב ממה שהוא ככה, ואנחנו שם הולכים והולכות עם שמש ישראלית בכיסים, בסבלנות, רגישות, ונתינה עד אין קץ. תתארו לכם... לכבודך, ארץ אהבתי ולתפארת מדינת ישראל".

 

לוסי אהריש - 2015

הדלקת המשואה של העיתונאית, השחקנית ומגישת הטלוויזיה לוסי אהריש - היא נצחון גדול עבורה. לוסי היא ערבייה ישראלית, שתוך העשיה המרובה שלה במשך שנים נלחמת בגזענות ומקדמת אחדות ואחווה ישראלית. אהריש הגיבה לבחירה בה להדליק משואה בעוד היא מקדמת את האג׳נדה החשובה שמאמינה בה ״ההזדמנות והכבוד לקבל את הדבר הזה ולהוכיח לכולם שאנחנו יכולים וצריכים לשאוף לחברה שוויונית, בלי הבדלי גזע ומין. עם כל זה שזאת קלישאה, זו האמת".

 
תגובות