מת לצחוק: ביקורת על "מתים לרגע". צילום: אוהד רומנו

מת לצחוק: ביקורת על "מתים לרגע"

סדרת הדרמה החדשה מספקת את הסחורה? ואיך מוות קשור לכל העניין? ביקורת פתיחת עונה של "מתים לרגע"

"מתים לרגע" משתייכת לז'אנר מיוחד שכבש את העולם בשנים האחרונות, סדרת דרמה יומית שעוסקת במדע בדיוני הסובב סביב עולם בית החולים, ביניהן "האחות ג'קי", "האנטומיה של גריי" ועוד המון סדרות אמריקאיות נוצצות ומוצלחות, שעיקר סיפורן מתרחש בבית החולים.

הסדרה מגוללת את סיפורם של קבוצת סטודנטים שקיבלו מלגה להצטיינות ברפואה ומתקבלים לתכנית התמחות יוקרתית בבית החולים שמנוהל ע"י הדוקטור השנוי במחלוקת. במשך ההתמחות הם מגלים ניסוי שנזנח לפני כמה שנים, בו התעסקו במשחק מסוכן שבין החיים למוות, המנסה לחוות את המוות והחזרה לחיים. החבורה כרגיל, כמו חבורת סטודנטים מתעניינים, מנסים על עצמם את הניסוי, מתים וחוזרים לחיים.

במהלך פרקי הבכורה ששודרו, הורגשה תחושת החמצה ופספוס בסצנות הדרמטיות. האלמנט הקומי של הסדרה משתלט על הדרמה ש"מתים לרגע" אמורה להיות ולכן קשה לקחת אותה ברצינות, לעיתים אף מרגיש לנו מעין מערכון "ארץ נהדרת" על בתי חולים, משום שהסדרה הוגדרה מראש כסדרת דרמה, ובפועל רובה עשויה ומכותבת באופן קומי ולכן קשה לראות את הז'אנר אליו היא מכוונת. למרות שיכלה לשלב ולאזן את רמת ההומור לצד הרמה הדרמתית, ולכן כשיש סצנות דרמה קשה לקחת אותן ברצינות.

פרומו הסדרה
 

הליהוק גאוני ומגוון, במיוחד מאיסה עבד, אגם רודברג, יובל סגל ואביגיל הררי, כשלאלה מצטרפת עלילה מסקרנת, במיוחד בהצצה שניתנה בסוף הפרק לעבר הפרקים הבאים. לתכנית יש פוטנציאל חבוי, אפשר להתאהב בה בקלות ויש לנו תחושה שהתכנית תהיה היסטריה. 

תגובות