קחו נשימה עמוקה: הדוקטור חוזר ובגדול. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

קחו נשימה עמוקה: הדוקטור חוזר ובגדול

המעריצים של המשוגע עם הקופסה הכחולה ספרו ימים עד הגעתו של הפרק החדש של העונה השמינית. לאחר שצפינו בפרק החדש עם הדוקטור החדש, יש לנו מה להגיד. זהירות, ספוילרים

לכל אלו שרואים את הסדרה, רגילים לראות דוקטור קופצני, מתלווה שלא באמת מקשיבה לדוקטור ואויבים נוראיים שיפחידו אותנו גם אחרי שהפרק ייגמר, קבלו הפתעה: ככה לא נראה הפרק הראשון של העונה השמינית.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

הפרק נפתח עם נהמות של דינוזאור באמצע לונדון הויקטוריאנית (שנת 1800 או משהו כזה), שפולט מתוך הלוע שלו את הטראדיס הכחולה, שכמובן נוחתת על חול בצורה מושלמת. מי הולך לעזור? סטארקס, מאדם וסטרה וג'ני. הדוקטור, שעדיין מבולבל מכל תהליך השינוי החדש והעובדה שהיה אמור למות בכלל, לא מבדיל בין קלרה לסטארקס, שואל שאלות לא ברורות ואף מבליט את הרעיון שהפעם מדובר על דוקטור "עייף" וזקן. מבלי לשים לב הוא מאבד את החושים שלו ומוצא את עצמו במיטה רכה וחמה באחוזה של מאדם וסטרה (אם כי הוא לא בטוח למה יש חדר רק עם מיטה).

הטארדיס מתעופפת לה
הטארדיס מתעופפת לה © טאמבלר\מהפרק

מאדם וסטרה מתיישבת לשיחה עם קלרה, כשהיא לובשת את הרעלה שלה. היא מסבירה לקלרה כי אנשים לא רגילים לראות דברים כאלה ובגלל הרתיעה של אנשים ממה שאינו מוכר, זה לגיטימי ללבוש דבר שכזה - הרי אנחנו מדברים על תקופה ממש ממש מוקדמת. הרעלה שלה היא המקבילה של הדוקטור לפרצופו המתחלף, שמונע מאנשים לראות אותו האמיתי, הדוקטור שכבר הגיע לגיל 2000, זקן ועייף.

קלרה מסבירה שהיא מרגישה שהיא לא מכירה את הדוקטור, אותו הדוקטור. שהיא אמורה להכיר כל חלק בו אחרי שעברה בציר הזמן שלו (סוף עונה 7). זה היה מאוד מוזר לראות הפעם את היחסים בין מתלווה לדוקטור כשאין בהם שום סיכוי של אהבה או אפילו סתם איזו נשיקה לא ברורה.

העלילה ממשיכה ומגלים את האויב בפרק הזה, רובוט שהופך לאט לאט לאדם - ההבדל היחיד שאין נשימה. הרובוט הוא שריד מהספינה המקבילה בהעונה השנייה עם מאדם דה פומפדור, בה הרובוטים ניסו להרוג אותה בשביל חלקי גופה. מלחמות, פיצוצים ולבסוף, שוב, הדוקטור מנצח את הרשע. הדבר שגרם לכולנו להישבר במהלך הפרק הייתה השיחה המפתיעה של הדוקטור לקלרה. מופאט הזכיר שוב לכולנו שהוא יודע איך לשבור לבבות.

השיחה המרגשת
השיחה המרגשת © טאמבלר\מהפרק

לאחר שהפרק נגמר והשאיר אותנו שבורים עם השיחה, עלו לנו כמה שאלות הכרחיות לגבי ההמשך של העונה ומה הולך לקרות. קודם כל, המוטיב המרכזי שצפוי להמשכה הוא הזדקנות הדוקטור, שפתאום נהייתה מאוד ברורה ומוחשית. הדוקטור זקן, נרצה או לא, הוא זקן.

דבר נוסף שעלה לנו בראש הוא העובדה שאולי בפעם הראשונה המתלווה של הדוקטור לא תהיה במערכת יחסים עם הדוקטור. מרוז ועד לאמילייה פונד תמיד הייתה קיימת האפשרות שהדוקטור ינשק את המתלווה. הפעם, מכיוון שהדוקטור זקן, קלרה אולי לא תזכה בנשיקה. ההשערה הבאה היא: הדוקטור הזה כאן כדי להשאר? אם עניין 12 החידושים עדיין רלוונטי אפילו כשאין אדוני זמן, האם זו שעתו האחרונה של הדוקטור? או שאולי בגלל שהם כבר לא קיימים - הוא יוכל לחיות יותר ולהשתנות יותר?

אז... אנחנו מקווים שהצלחנו להעלות ספקות בחיים שלכם כמו שמופאט עושה כל החיים שלנו. אז עד השבוע הבא - בואו נקווה שמופאט לא ירצח עוד מישהו! מה דעתכם על הפרק?

 
תגיות
תגובות