לתוך תוכי נפשו של הדאלק: הפרק השני של הדוקטור. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

לתוך תוכי נפשו של הדאלק: הפרק השני של הדוקטור

שבוע שעבר הספקנו לספר לכם את כל המתרחש בפרק הראשון של העונה השמינית בסדרה. עם כמה שאלות מאוד חשובות להמשך העונה, צפינו בפרק השני של הסדרה. מה קרה הפעם?

כולם זוכרים את שבוע שעבר, נכון? פיצוצים, גן עדן, רובוטים ובעיקר השינוי של הדוקטור עמד על הפרק. זה היה מאוד מבלבל לראות את הדוקטור מצד אחד זקן ו-"חסר חיים" ומצד שני מציל חיים. השבוע, בפרק ששודר במוצאי השבת האחרונה, הדוקטור מוכיח שנית שהוא עדיין יודע איך לעשות את זה. מה היה הפעם? דאלקים!

עוד במדור הבידור של פרוגי:

פותחים את הפרק עם קלרה שמחכה לדוקטור שלושה שבועות כי הוא הלך להביא קפה. בזמן הזה היא מכירה את פינק, מורה בבית הספר שהיא מלמדת בו. הפרק מתחיל עם המון הומור; פינק מתבייש להיענות בחיוב להזמנה של קלרה לדרינק - מדבר לעצמו ואומר שהוא צריך לעשות צעד, בזמן שהיא מקשיבה לו בשקט, בלי שהוא יודע. בעוד שהדוקטור נמצא הרחק אי שם בעתיד באמצע מלחמה נוספת נגד הדאלקים.

© טאמבלר

הדוקטור מגיע ואוסף את קלרה יחד אתו אל העתיד. מה יש בספינה? דאלק! והדאלק הזה הוא מאוד מיוחד ולא בגלל צבע או צורה, אלא בגלל ההתנהגות שלו. הדאלק הזה הוא דאלק טוב. טוב, כאילו טוב לב. איך? הדוקטור לא בטוח ולכן חייבים לבדוק. מה עושים? תנו לדוקטור להחליט והוא יגיד: להיכנס למקום הכי מסוכן בכל היקום, לתוך הדאלק!

הם מקבלים שלושה חיילים מאומנים לצורך הגנה ומקטינים אותם. מכניסים אותם דרך העין המוכרת של הדאלק והם מתחילים לחפש אחר הבעיה. הדוקטור מספר על כל מה שהוא יודע על הדאלק, כמו על המקום עם כל הזיכרונות של הדאלק ועוד המון קשקושים לא ברורים. לאחר שמגלים שלדאלק (שדרך אגב הדוקטור החליט לקרוא לו ראסטי) יש מערך הגנה שמסוגל להרוג בקרן אור כחולה את הפולשים, הם מוצאים את הבעיה. דליפת קרינה שגרמה לדאלק להזכר בחלקים היפים של היקום, ולא רק ברצון להשמיד.

© טאמבלר

הדוקטור מתקן את הבעיה והדאלק חוזר להיות רשע. הפעם, הדוקטור הבין שהוא עשה טעות ולכן הוא מנסה להזכיר לדאלק איך זה להיות טוב, דרך הזיכרונות שלו. מחזירים לו את הסצנה של הכוכב שנולד, ומכל כך רשע שרוצח בני אנוש, ראסטי התחיל לצעוק ולהתחיל להרוג את כל הדאלקים הרשעים שעל הסיפון. מפה, כל אחד לדרכו. מזל טוב! אחד הקטעים הכי מפתיעים בפרק היה המוות של החיילת שרצתה שהדוקטור ייקרא בשמה משהו חשוב, שמותה לא יהיה לשווא. לאחר מותה היא הגיעה לגן עדן המסתורי הזה עם "בת הזוג" של הדוקטור, "מיסי". 

© טאמבלר

עד כאן בלי ספוילרים חשובים... עכשיו לנתח. הדוקטור פותח את הפרק בשאלה שהוא מבקש מקלרה לענות עליה בכנות מוחלטת; "האם אני אדם טוב?", קלרה משיבה בכנות: "אני לא יודעת". כך הפרק מתחיל ולאורכו נרמז שלדוקטור יש משבר אישיות לא קטן אחרי סיום העונה הקודמת, וללא ספק נראה שזה יהיה אחד מהמוטיבים הבולטים העונה.

במהלך הפרק אותו הדאלק שחזר להיות "טוב", ראה לתוך נשמתו של הדוקטור ואמר לו שהוא "דאלק טוב", בעוד שהדאלק הוא "דאלק רע".  הפרק נחתם באותה השאלה שפתחה אותו, קלרה אמרה לדוקטור שוב שהיא באמת לא יודעת האם הוא בן אדם טוב או לא, אבל שהיא מאמינה שהוא מנסה להיות כמה שיותר טוב שאפשר להיות, אחרי כל מה שהוא עבר.

© טאמבלר
 
תגיות
תגובות