הרובוטים של יער שרווד: אגדה נוצרת. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

הרובוטים של יער שרווד: אגדה נוצרת

אחרי שבשבוע שעבר סיכמנו לכם את מעללי הדוקטור ברחבי החלל עם הדאלק טוב הלב, השבוע שודר הפרק השלישי בעונה השמינית, "הרובוט ביער שרווד". מה חשבנו על הפרק הזה?

שבוע שעבר סיכמנו לכם את הפרק השני של העונה השמינית של הדוקטור, והשבוע אנחנו כאן כדי לסכם את הפרק השלישי. בפרק הזה הדוקטור לוקח את קלרה למקום שהיא תמיד רצתה לבקר בו - תקופת רובין הוד.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

ככה זה התחיל
ככה זה התחיל © טאמבלר

האמת? התאכזבנו. הפרק קיבל טריילר מבטיח וציפינו לפרק ממש טוב, אבל נדמה שזה מה שקורה כשסטיבן מופאט הוא לא הכותב הראשי של הפרק. הפרק מתחיל במסע של הדוקטור וקלרה לתקופת רובין הוד, דו קרב משעשע נורא בין הדוקטור לרובין וסיום מצחיק.

עד כאן - סבבה, אלמנט קומי. מה עם משהו קצת מעבר? זה לא ממש היה הפעם. הפרק סבב סביב זה שהדוקטור לא מאמין בקיומו של רובין הוד האמתי, שהוא רק פיקציה דמיונית ומלכודת זמן כלשהיא… אבל הוא מגלה את האמת, שהארמון של השריף הוא למעשה חללית שהתרסקה מזמן אי שם ומנסה לחזור חזרה לתקופתה.

אחד החלקים היותר משעשעים בפרק
אחד החלקים היותר משעשעים בפרק © טאמבלר

עד כאן פרק של סדרת מסע בדיוני שכיח והכל, אבל הנה חזרו להם המוטיבים של העונה גם כאן: ראשית, הדוקטור מגלה את היעד המקורי של הספינה, "The promised land" - כן, גם כאן מדובר ברובוטים שמעתיקים את המראה שלהם לסביבה שלהם וגם כאן הם מחפשים את הארץ המובטחת, כמו בפרק הראשון של העונה, עם הרובוט מספינת האחות של המאדאם דה פומפדור. האם זה אומר שזהו המוטיב של העונה הזאת? מה שכן, חייבים לציין לטובה את החוכמה והבהירות של קלרה, שבפרק הזה יותר מהרגיל הראתה כמה היא מבריקה וייחודית כמתלווה.

מבריקה
מבריקה © טאמבלר

אם כן - אנחנו חייבים להודות שזה יותר מדי משעמם, נכון לכרגע. בפרק הראשון הייתה לנו ארץ מובטחת ואת "מיסי" שקיבלה את הרובוט, בפרק השני את מיסי ועכשיו את הארץ המובטחת, זה אומר שהפרק הבא יהיה עם מיסי בלבד או הפעם עם שניהם יחד? ואם כן - זה יהיה מוטיב של עונה שלמה? קצת מעצבן ומיותר.

סיום הפרק
סיום הפרק © טאמבלר

הפרק מסתיים בשיחת הסיכום של רובין והדוקטור על אגדות שקיימות ואגדות שכבר לא קיימות, והדוקטור ורובין חתמו את זה בדיאלוג חמוד על כך שאולי עדיף שבעתיד ייזכרו את כל הגיבורים רק כאגדות ולא כאנשים אמתיים, כי ככה הרבה יותר קל לחיות עם ההיסטוריה.

 
תגיות
תגובות