הקשיבו טוב: מה מצליח להפחיד את הדוקטור?. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

הקשיבו טוב: מה מצליח להפחיד את הדוקטור?

סטיבן מופאט חוזר פעם נוספת עם פרק שלא היה מבייש את הדוקטור. הפרק החדש בשם "Listen" גרם לנו לפקוח עיניים ולהשאירן פתוחות מרוב שוק. מה אתכם?

הדוקטור בעוד פרק! כבר התגעגעתם? אנחנו מקווים שכן. הפרק הזה הוא פרק בסגנון "Blink" ו-"Midnight" - כלומר פרק שגרם לנו להיות במתח בפרק ולהבין את הרעיון של הפרק רק בסופו אם בכלל. ועכשיו לטור השבועי, מה הם השאלות שעלו לנו? ואיך הייתה העלילה?

עוד במדור הבידור של פרוגי:

הפרק נפתח עם הדוקטור מהרהר בקול רם. הוא מנסה לפענח האם האבולוציה הצליחה ליצור יצור מספיק מתוחכם שיוכל להסוות את עצמו בצורה מוצלחת. הוא עושה מחקר ומגלה שיש חלום שכל אדם חלם אותו מתישהו, חלום בו אתה מתעורר ומגלה את המפלצת מתחת למיטה. החלום שכולנו, בשלב מסוים, חלמנו.

באותו זמן קלרה נמצאת בדייט עם דני פינק, שהתחיל להתבסס בפרק השני והמשיך גם לפרק השלישי, ולבסוף באמת קורה סופית. הדייט של השניים לא הולך, יש מתיחות גדולה ביניהם והיא הולכת הביתה בכעס. קלרה מגיעה הביתה והדוקטור מחכה לה בחדר השינה, ולוקח אותה בלי שממש תסכים לבוא. הדוקטור מניח שקיים איזה יצור שבאמת נמצא מתחת למיטה שלנו, שהשערות שמרגישות לנו מוזר בעורף והתחושה שאנחנו לא לבד ומדברים בקול רם - הכל בגלל שיש משהו סביבנו.

הדוקטור שואל את קלרה אם היא חלמה את החלום והיא מניחה שכן. הדוקטור מחבר טלפתית את הטארדיס אל קלרה וברגע הכי חשוב, פינק מתקשר אל קלרה ודעתה מוסחת. "תמשיכי להתרכז בטארדיס ובחלום, אל תתייחסי" הדוקטור אומר לה ומשליך את הנייד שלה על הקיר של הטארדיס, שגרתי לקפלדי, לא?

הם מגיעים למקום שאמור להיות הילדות של קלרה בית יתומים בעיירה בשם גלאסטור, והדוקטור אוסר על קלרה לעזוב את הטארדיס כדי לא להתקל בה כילדה, למרות שהיא מסבירה שהיא לא גדלה בבית יתומים ולא הייתה בגלאסטור בחיים. הוא מתעקש שזה המקום ונכנס לבית היתומים, בזמן שקלרה מסתננת פנימה בעצמה בשקט אחרי שהיא רואה ילד קטן בשם רופרט פינק שנופף לה לשלום. הוא אומר לה שיש לה שם יפה, קלרה, ושהוא שונא את השם שלו.

היא מגיעה לחדר של רופרט, שיושב על הכיסא ולא על המיטה, ושואלת למה הוא לא יושב על המיטה. היא מבינה שהוא מפחד ושואלת למה, "יש מפלצת על המיטה" הוא עונה לה בשקט. היא משכנעת אותו שהכל בסדר, נכנסת מתחת למיטה ולוקחת אותו ביחד איתה, כדי שיראה שהכל בסדר. באותו הרגע משהו, או מישהו, מתיישב על המיטה של רופרט ומלחיץ את השניים. הם יוצאים מתחת למיטה ורואים שמיכה מכסה מישהו נמוך וחושבים שמדובר במתיחה. הדוקטור יושב בשקט בחדר, מבהיל את השניים ומסביר - "אל תסתכלו עליו, בואו נסתובב וניתן לו לעזוב בשקט".

היצור מתחפף והם מנסים להבין מה קרה ומה זה היה, ואז מרגיעים את רופרט הקטן. קלרה לוקחת את צעצועי החיילים הקטנים של רופרט ומציבה אותה אל מול המיטה שלו, אחרי זה מסבירה לו שהחייל בלי הרובה הוא החייל החכם ביותר והחזק ביותר מכולם, הוא המפקד שלהם והוא לא צריך נשק כדי להגן עליו. הוא מספר לה שקוראים לו "דני החייל".

הפרק ממשיך וקלרה חוזרת לדייט עם דני, העניינים שוב מתחממים ביניהם ונגמרים בפיצוץ. היא בטעות פולטת את השם רופרט והוא ישר מבין שהיא יודעת את השם הישן שלו, מנסה להבין איך וכועס עליה שלא סיפרה לו. פתאום צצה מאחוריו דמות בחליפת אסטרונאוט כתומה שמורה לה לעקוב אחריה, היא קמה ומתנצלת בפני דני, נכנסת לטארדיס יחד עם הדמות וצורחת עליה שהיא הרסה לה את הדייט פעמיים. הדמות מורידה את הקסדה ולהפתעתה לא מדובר בדוקטור, מדובר במישהו שנראה דומה מאוד לדני פינק. 

"הכירי, זה אורסון פינק. הוא הגיע בערך 100 שנים קדימה מהעתיד שלך. הוא מבני האדם הראשונים שיצאו לחקור את המסעות בזמן, והוא הגיע בטעות לקצה היקום". הסביר, והם יצאו מהטארדיס לתוך החללית שלו ומגלים שגם כאן - הם לא אמורים להיות. הדוקטור הסיר את הגנות הטארדיס כדי להתחבר אל קלרה ועכשיו הם הגיעו לאחד המקומות שאסור להם להגיע אליהם. קצה היקום.

הדוקטור מחכה בחוץ ומסביר לקלרה ואורסון, "אם יש משהו שמתחבא במשך כל הקיום של היקום ואתה הדבר האחרון שנשאר מהיקום, הוא יתגלה בפנייך סוף סוף". הם מחכים לאורך הלילה. אורסון מסביר שיש משהו מפחיד בחוץ אבל הוא לא יודע מה. הדוקטור מחכה, הדלת שאחראית על נעילת החללית נפתחת מעצמה והדוקטור כמעט נשאב החוצה לריק. הם מצילים אותו ומנסים לברוח כמה שיותר רחוק מהשנה הזאת.

קלרה מתחברת לממשק של הטארדיס ומגיעה למקום האחד שאסור לה להגיע אליו בחיים. הילדות של הדוקטור. שם אנחנו מגלים שגם הדוקטור כילד היה מפוחד. הוא פחד מהחושך ואולי בעצם כל המפלצת היא פשוט משהו שהוא דמיין כל חייו. הוא  כמעט שומע אותה, היא מתחבאת מתחת למיטה ותופסת את הרגל של הדוקטור. היא מרגיעה אותו ומספרת שזה בסדר לפחד ושיחזור לישון, זה רק חלום. הכל בסדר. הוא חוזר לישון והיא ממהרת לתוך הטארדיס. הדוקטור שואל איפה הם והיא משביעה אותו לנסוע ובחיים לא לשאול איפה הם.

עד עכשיו העלילה. על מה חשבנו במהלך הפרק? קודם כל, התגעגענו לפרקים בסגנון הזה. מופאט מוכיח לנו כל פרק מחדש שהוא יודע מה הוא עושה, שיש מוח מבריק מאחורי כל פרק מידע ובסופו של דבר, מופאט שולט על כולנו ויכול לגרום לנו לעשות דברים מטורפים בשביל להשאיר את השחקנים שלנו בלי בעיות.

יתרה מכך, הפרק היה שונה מקודמיו. זה הפרק הראשון בעונה שלא מזכירים את המוטיב (כנראה) של העונה, הארץ המובטחת - (אולי שבסוף הדוקטור יגיע לישראל!) - כמו שמופאט היה צריך לעשות מזמן. יש המון שאלות לא פתורות מהפרק.

מי לעזאזל היה זה שדפק בדלת כשהם היו בחללית בעתיד (בלי לציין שום קשר לסיפור האימה הקצר ביותר שקיים בעולם - "האיש האחרון בעולם יושב בחדר, פתאום יש דפיקה בדלת" - שהוזכר בפרק)? ולא רק, אלא גם מה היה היצור הזה ש"שיחק" עם הדוקטור, קלרה ופינק? אנחנו ללא ספק מחכים לפרק הבא, שכבר השם שלו ידוע לנו "Time Heist".

 
תגיות
תגובות