מנסים לזכור מה קרה: הדוקטור שודד את הזמן. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

מנסים לזכור מה קרה: הדוקטור שודד את הזמן

הפרק החדש של הדוקטור מוכיח לכולנו המון נקודות שנכתבו בעבר. עם קצת שקט מהעלילה המרכזית של העונה, הדוקטור יוצא לשדוד את הבנק הכי מוגן שיש ביקום. מה הדוקטור עושה?

בפרק החדש שנקרא "Time Heist" אנחנו יכולים לראות את הדוקטור באילוץ חדש; בעזרת קלרה ועוד שני אנשים לא ממש ברורים - צריכים לשדוד את הבנק הכי מוגן שיש ביקום. איך הם עושים את זה ולמה? עוד שאלה שעולה בתחילת הפרק, מי זה בכלל הארכיטקט?

עוד במדור הבידור של פרוגי:

אז מתחילים: בעלילה אפשר לראות את הדוקטור נמצא בדירתה של קלרה, בזמן שהיא מתארגנת לדייט נוסף עם דני פינק, ובאותו הזמן הוא מקבל שיחה רנדומלית לטארדיס. לא להרבה אנשים יש את המספר הישיר, אז למי יש את המספר? לאחר מכן הוא מופיע בחדר יחד עם קלרה, מוטנטית בשם סייברה שמסוגלת לשנות את עצמה למי שהיא נוגעת בו, לכמה זמן שהיא רוצה, ואיש משודרג בשם פסיי, חצי אנדרואיד וחצי בן אדם, אחד שחי המון חיים קודמים ושלט בזכרונותיו ומחק אותם. מזוודה נפתחת ופתיח.

הקבוצה נמצאת בחדר סגור בתוך הבנק השמור ביותר ביקום, כשכל אחד מהם אוחז תולעי זיכרון - מן יצורים שברגע שנוגעים בהם יכולים למחוק לך את הזיכרון לפי זמן מסוים. מחכה להם הקלטה ממישהו בשם "הארכיטקט" שלכאורה תכנן את כל הבנק, והוא מסביר להם שעליהם לחדור לתוך הכספת השמורה ביותר של הבנק ולשדוד אותו. 

לאחר הבריחה המהירה של הקבוצה, מגלים מפלצת חדשה, חייזר המסוגל להרוג את הבנאדם על ידי הרגשת אשמה. מפחיד, לא? העלילה ממשיכה והם נכנסים לכספת, ומתקדמים ללב של הבנק. הם מחפשים אחר הוראות ומקבלים מהארכיטקט המוזר ההוא. מערך הביטחון של הבנק מגלה שיש ארבעה פורצים ולכן שולחים שוב את החיה אחר הקבוצה.

סייברה היא הראשונה שמשתמשת במין מכשיר שהם קיבלו ליתר ביטחון. המכשיר, לפי הדוקטור, יהרוג אותך לפני שהמפלצת תספיק לעשות את זה. מה שיפה זה שהיא קראה לדוקטור "איש טוב" לאחר שלא הסכים להרוג את הארכיטקט ברגע הראשון שהוא פוגש אותו. בפרידה עצובה מהמוטנטית, הם מתקדמים ממש לכספת הפנימית של הבנק.

המפלצת מוצאת את קלרה וכמעט הורגת אותה, עד שפסיי מקריב את עצמו עבורה. הוא משתמש בגורס האטומי הזה וגם הוא נעלם. קלרה והדוקטור, עצובים מהאבידה, נכנסים לכספת והולכים לתאים שכתובים בפתק שקיבלו קודם. בתוך הכספות יש מדחיק גנים בשביל סייברה ומעורר זכרונות בשביל פסיי. תופסים את הדוקטור וקלרה, ושני שומרים בהוראה צריכים להרוג את הזוג.

לאחר שראש מערך האבטחה הולכת, מגלים ששני השומרים הם פסיי וסייברה, שרק שוגרו למקום אחר ולא קרה להם באמת שום דבר. הם יורדים למטה, לתאים הפרטיים בתוך הכספת, ומגלים שם את הקראברקסוס, הבנק בעצמו. הדוקטור מתחיל להבין מה קרה, ואז זה נהיה דיי גאוני. קודם כל - ראש מערך האבטחה היא גם הבעלים של הבנק, קראברקסוס, היא שיבטה את עצמה כי רק עליה היא סומכת, וגם זה כמעט בקושי. הדוקטור מבין את האמת, שמדובר בשוד זמן ושהבנק מתקיים בזמן שונה מהזמן בו הוא וקלרה היו, אלא זמן קודם לכן.

 

התאריך היחידי בו ניתן לשדוד את הבנק הוא כשהוא פגיע ביותר ועתיד להיהרס על ידי סופה סולרית מהשמש של הפלנטה, ודווקא אז הם נשלחים על ידי הארכיטקט, שזה למעשה הדוקטור, למשימת חילוץ, לא לשוד. הוא נותן את המספר של הטארדיס לבעלת הבנק ואומר לה שיום יבוא והיא תתחרט על המעשים הנבזיים שלה ותבקש עזרה ממנו. אחרי זה ה"רואה", המפלצת המסוכנת, מגיעה וכמעט הורגת את הדוקטור, אך במקום זה הוא משכנע אותה לעזור לו להזכר באמת.

דוקטור הו: הסיקור השבועי
הקשיבו טוב: מה מצליח להפחיד את הדוקטור?
נבו טרבלסי ומור אלמליח
סטיבן מופאט חוזר פעם נוספת עם פרק שלא היה מבייש את הדוקטור. הפרק החדש בשם "Listen" גרם לנו לפקוח עיניים ולהשאירן פתוחות מרוב שוק. מה אתכם?

הם מגלים כי בחלק השמור ביותר של הכספת השמורה נמצאת בת הזוג של המפלצת, ושהיא לא היחידה מסוגה בעולם (בניגוד לדוקטור), אלא כי יש עוד אחת ממנה. הדוקטור מחלץ אותם ומחזיר את כולם למקומם הטבעי, סייברה ופסיי מוחזרים לכוכבים המקוריים שלהם יחד עם ה"פרסים" היקרים שלהם מהבנק, שיאפשרו להם לחיות חיים טובים וקלים יותר.

אחרי זה מבינים את האמת; בעתיד, קראבסוס מתקשרת אל הדוקטור ומבקשת ממנו את העזרה בלחלץ את מי שהיא הרסה לו את החיים, מסבירה לו את האמת ואיך הוא יעשה את זה, הוא מכין מראש את כל המזוודות והכלים שיעזרו להם לשדוד את הבנק ביום מן הימים, ואז מבינים איך הם החליטו למחוק את הזכרון ולמה. ככל שזוכרים פחות ככה מרגישים פחות אשמה, וככה המפלצת לא תהרוג אותם בהתחלה.

ועכשיו, קצת תיאוריות, כמו תמיד: הפרק הנוכחי לא הכיל יותר מדי דברים מעבר לעלילה המרכזית, בניגוד לרוב העונה ובכלל לרוב הסדרה. אחד מהדברים שכן הודגשו הוא העובדה שהדוקטור, גם כשהוא ללא חלק מהזכרון שלו וכשהוא לא בטוח מדוע הוא עושה משהו, יתנהג באותה הדרך. הוא יהיה מחושב, חכם, וישנא בעיקר את עצמו. "אני שונא את הארכיטקט" המשיך להגיד לאורך הפרק, כשהוא למעשה הארכיטקט. בדיוק כמו שנאתה של קראברקסוס לשיבוטים שלה עצמה.

 
תגיות
תגובות