"עמוק במים": הסדרה שהולכת לכבוש את המסך. צילום: אביב חופי

"עמוק במים": הסדרה שהולכת לכבוש את המסך

בסוף השבוע האחרון התקיימה השקת הסדרה "עמוק במים" אשר עלתה לשידור היום בערוץ הראשון. הגענו להשקה שהתקיימה בחוף הים על מנת לגלות מה אנחנו עומדים לראות. הראיונות והביקורת

"עמוק במים" זוהי סדרה בת תשעה פרקים שעולה ביום ראשון הקרוב ברצועת הילדים והנוער של הערוץ הראשון. היא דרמת נעורים שצולמה כולה בצופי הים בהרצליה ומתארת קבוצה קצת בעייתית של צופי ים המתמודדת עם בעיות של בני נוער בהוויה הישראלית של ימינו, יחד עם כל האתגרים והסערות שהים מציב בפניהם. בהשקה נכחו אלון סנדלר, מאור שוויצר, רז שמואלי, דוד לביא, מון שביט, גלעד מן, אגם שוסטר, יניב זנבה ושחקנים רבים אחרים.

תחילה ניגשנו לגלעד מן ("אליפים"), שמגלם בסדרה את רון. "רון הוא הטייפ-קאסט של החנון. בעיקרון הוא שונה, הוא מותח גבולות, הוא רוצה להשתלב חברתית וחולם להגיע ליחידה קרבית בצבא. מבחינה מסויימת הוא ביישן ומופנם, אבל מצד שני הוא בעל הרבה כוח אישי ורצון".

במה אתה דומה לדמות שלך?
"אני חנון, הייתי חנון ואני אהיה חנון. מההתחלה ידעו שאני כזה, אז לא אמרו בואו נלהק אותו לחתיך או בואו נלהק אותו למסוכן. הוא חנון! אני ורון גם אוהבים את אותה המוזיקה, רוק ורוק כבד". 

אתה מתכנן איזשהו פרוייקט אחר בקרוב?
"אם ייצא משהו לפועל, אני כמובן לא אהיה זה שיגיד לא. אם זה יבוא, אני אשמח!"

יש לכם, לקאסט, קבוצת ווטסאפ?
"לא, לא שאני יודע. אני גם מאמין שקבוצות בווטסאפ זה מיותר. אם רוצים לדבר עם מישהו, צריך לדבר איתו פנים מול פנים".

© רפי דלויה

אגם שוסטר, שמגלמת בסדרה את הילה, מספרת על התפקיד הטלווזיוני הראשון שלה. "הילה היא ילדה שנפלטה מכל מסגרת חינוכית וחברתית שהיא הייתה בה, היא התדרדרה לפשע והגיעה למצבים של פריצות ומעשים לא כשרים עם כסף ואנשים לא טובים. שבט הצופים זאת התחנה האחרונה שלה לשיקום לפני שהיא מגיעה למוסד לעבריינים צעירים... וזהו, אני לא אמשיך לספר לך עליה!"

האם את והדמות שלך דומות או שונות?
"דומות מאוד, לטוב ולרע. תמיד הייתי ילדה מופרעת, אימפולסיבית, אנרגטית ולפעמים אגרסיבית, כמו הילה. הילה לא עוצרת לחשוב, היא ישר מגיבה, אבל זה כובש. יש לה המון חן. מישהו שחי את מה שקורה לו בפנים, מיד אנשים רוצים להתקרב אליו".

בתור ילדה, היית הולכת לצופים?
"לא, אני יותר התעניינתי בספורט. תמיד צחקתי על הצופים. הייתי שרה 'הצופים הקופים...' תמיד בזתי לזה ברמות קשות ולא הבנתי את הקטע של הפעולות והצ'ופרים. מה קרה? תעשו משהו טוב עם החיים שלכם, תתפתחו!"

אז זאת בעצם מן סגירת מעגל. ספרי לנו על הצילומים שלכם, איך הם עברו?
"הלוקיישן מדהים והצילומים היו מאוד אינטנסיביים. תמיד רצינו לתפוס את השמש והזריחה והשעות היו מאוד מוקדמות, היינו פה כבר בשלוש וחצי בבוקר. הייתי יוצאת לרוץ כאן על החוף, לפני שהיה כאן מישהו. היה אושר. אבל האמת היא שגם קיבלתי מחלת ים! בין כל השחקנים, אם היינו מהמרים מי יקבל מחלת ים, אני הייתי מקום אחרון, אבל לא, הקאתי ולא הרגשתי טוב. כמובן שהיו גם קשיים אחרים ובעיות בהתמודדות עם הטקסט, אבל זה קשיים שבנו אותנו".

ומה עם השחקנים האחרים? למי הכי התחברת?
"רכשתי פה חברים מאוד מאוד טובים ואהובים. אני ודוד מדברים כל יום, מון חברה מאוד טובה שלי, רז היום הלבישה אותי להשקה אפילו! אני לא יודעת להתלבש".

נהנים
נהנים © רפי דלויה

ניגשנו אל הבאה הבתור, מון שביט שמגלמת את רותם. "אני משחקת את רותם, בחורה עם בעיות בבית שמוצאת בצופים את המפלט שלה. היא נחשפת לחבורה של ילדים שבכל סיטואציה אחרת היא לא הייתה פוגשת, שבאים מרקע קצת יותר בעייתי ויש להם, כביכול, בעיות אמיתיות. היא מתאהבת אפילו באחד מהם, אני לא רוצה לגלות הכל, אבל קורה משהו מאוד מעניין שאני יכולה להגיד שבאופן אישי השפיע גם עליי בחיים שלי".

בשלב זה החליט להצטרף אלינו אלון סנדלר. בתור ילדים, הייתם הולכים למסגרת כזו, כמו צופי הים?
מון: "לא. הייתי קצת יותר פריקית כזאת, אבל זה מעולה שיצא לי לחוות את זה ככה".
אלון: "הייתי בצופים רגילים בכיתה ד', אבל שנתיים, לא נראה לי שזה נחשב. בכללי, לא הייתי הולך לצופים. ממש לא!"
מון: "למה לא? נחשב! שנתיים זה יותר ממה שאני הייתי. רגע, מאיפה אתה?"
אלון: "רמת השרון"
מון: "עכשיו הכל ברור"
יניב זנדה, שמגלם בסדרה את תומר: "אני בחיים לא הייתי הולך לצופים, זה ההפך ממני. בחיים לא!"

היכרות עם הסדרה והדמויות
 

שמעתי שאין לכם קבוצה בווטסאפ, אז איך אתם מתקשרים?
מון: "יש!"

אז יש והיא סודית?
מון: "אה... אין".
אלון: "היא שומרת על זכות השתיקה!"

אתם חושבים שסדרה לנוער תצליח כשהיא משודרת בערוץ הראשון, שבעבר נוער לא היה צופה בו בכלל?
אלון: "אני מאמין שאם משהו טוב, זה מדבק. אנשים מתחילים לומר: ראית את זה, ואת זה ואת זה? זה יכול לתפוס כמו מגפה".
מון: "מגפה טובה!"

בסדרה תזכו לשמוע שירים מקוריים וביניהם שיר פתיחה מדבק ששרה רז שמואלי ("דה וויס") , תפגשו שוב על המסך את דוד לביא ("כוכב נולד") ותכירו שחקנים חדשים שיגרמו לכם להתאהב.

יוצאת
יוצאת "דה וויס". שמואלי © רפי דלויה

הסדרה שתיכנס לכם עמוק ללב // ביקורת

ברגע ש"עמוק במים" עלתה לשידור היא בעצם שברה את כל המיתוסים על הערוץ הראשון. כששמענו שסדרת נוער חדשה הולכת לעלות בערוץ, ההתלהבות לא הייתה בשיאה. בכל זאת, לא קל להתרגל לשינויים, ואנחנו לא רגילים שהערוץ הראשון פונה לקהל יעד צעיר יותר. אחרי ששמענו מי השחקנים שיופיעו בסדרה, וביניהם צצו השמות אלון סנדלר, מאור שוויצר ורז שמואלי - התחלנו לפתח ציפיות. כבר בפרק הראשון ניתן לראות את הכימיה הרבה בין השחקנים, ניתן לראות שהם מרגישים בנוח ומתחברים לדמות שלהם. 

הרושם הראשוני שקיבלנו היה חיובי. שיר הפתיחה, אותו מבצעת רז שמואלי המקסימה שהכרנו ב"דה וויס", גרם לנו לחייך. המילים ניתנות לקליטה אך עם זאת עמוקות, הן מתגלגלות על הלשון והלחן מתאים בול. לאחר מכן התחלנו להכיר את הדמויות וכבר בהתחלה אנו זוכים לצפות במערכת יחסים בין שני נערים מתבגרים, כשאחד לוחץ על בת זוגתו במישור המיני. "את לא סומכת עליי? אנחנו כבר שלושה חודשים... בשביל מה את איתי?" הוא אומר לה, וגורם לכולנו להבין שהסצנות שבהן אנו צופים על המסך מציגות מצבים שבאמת קורים בין בני הנוער בימינו. יש בזה סוג של מסר.

דבר נוסף שאהבנו היה לראות צד נוסף בזוג המוזיקאים, דוד לביא ורז שמואלי. אחרי תקופה לא קצרה בה הם נעלמו מהמסך. הם החליטו לעזוב את הבמה בצד לכמה רגעים ולנסות להכניס משהו מעולם המוזיקה אל עולם המשחק. בתקופה האחרונה אנו עדים לכך שהרבה אנשים בתחום הבידור מנסים לשלב בין עולמות שונים ולא מצליחים, אך השניים הללו דווקא כן הצליחו, ובגדול. ואם כבר דיברנו על לביא, דמותו שבתה את לבנו מהשנייה מהראשונה - הוא לוקח את הכל בקלילות, מנסה לשפר את מצב הרוח של חבריו לשבט ומתחבר במהרה לאנשים, או במקרה הזה למישהי אחת ספציפית, רותם. כבר מהמבט הראשון ביניהם החלטנו מי הולך להיות הזוג האהוב עלינו בסדרה.

דוד לביא על הסט
דוד לביא על הסט © אביב חופי

השחקנים שכבר יצא לנו לראות על המסך כגון אלון סנלדר ומאור שוויצר לא מאכזבים לרגע, והמשחק שלהם לא מורגש בכלל. נראה כאילו הם באמת חיים כך יום יום. גם השחקנים שפחות מנוסים במשחק מפגינים ידע רב בתחום וכולם יחד עושים רושם של קאסט רציני ומקצועי. כשניגשים לפרטים אחרים מלבד זה, גם אז אנחנו לא מתאכזבים. הסצנות השונות בסדרה מצולמות בלוקיישנים יפים ומגוונים וזוויות הצילום השונות נותנות לנו את האפשרות ללוות את הדמויות בכל מעשיהן.

העלילה עצמה מתחילה להתפתח כבר מההתחלה, מה ששימח אותנו מאוד. אנו זוכים לגלות שהסדרה עוסקת בבעיות שקיימות כיום במרכז העניינים של הנוער, מה שגורם לנו להתחבר לסדרה ללא שום היסוס ולגרום לנו להשאר מסוקרנים. בקיצור, "עמוק במים" היא לא עוד אחת מהסדרות שתגרום לכם לחכות חצי עונה כדי שדברים יתחילו לקרות. אנחנו אהבנו. 

"עמוק במים" - ראשון ורביעי בשעה 16:00, ובימי שבת בשידורים החוזרים.

תגובות