"יומני הערפד" בעונה חדשה: מזל או חבל?. צילום: פייסבוק

"יומני הערפד" בעונה חדשה: מזל או חבל?

הסדרה האהובה "יומני הערפד" חזרה אמש סוף סוף לעונה חדשה לאחר שהרומן הסוער של אליינה ודיימון התפוצץ בבת אחת בעקבות המוות שלו. איך כל אחד התמודד עם אובדנו והאם פרק הבכורה היה שווה את זמן ההמתנה? ביקורת

אמש (ה') היה התאריך ה-8 לינואר שלא סימל עבורנו שום דבר, אך לכל מעריצי וחובבי הסדרה "יומני הערפד" הוא ציין יום שמח משום שהסדרה חזרה בתאריך זה לעונתה השישית. חודשים ארוכים הצופים חיכו בקוצר רוח לעונה בועטת, מעניינת, מלאה בערפדים, מכשפות, דרמה, נשיקות ומסתורין, אז הגיע הזמן לסכם את הפרק הראשון: האם הוא התעלה על הציפיות? 

© אינסטגרם

הערפדים לא נחים לרגע. בסיום העונה החמישית של "יומני הערפד" זכינו לראות את המוות הטרגי של דיימון (איאן סומרהולדר) ובוני כאשר הם נתקעו ב'צד השני'. כבר לפני כמה חודשים כשפרסמנו ספויילרים שיתפנו את דבר המפיק ג'ולי פלק שאמר שלמרות שדיימון ובוני מתו הם יופיעו במהלך הסדרה בתור זיכרון או פלאשבק. הסיום המפתיע שהכה את כל מעריצי הסדרה בתדהמה מוחלטת והותיר אותם חסרי נשימה גרם לאכזבה משום שלמרות כל האקשן והמתח, הם וגם אנחנו היינו מעדיפים לראות סצנות שמחות קצת יותר. אין ספק שמדובר באחד הפרקים המוצלחים ביותר שהיו לסדרה עד כה, משום שהסיום גרם לצופים לחכות במתח ובלחץ מטורף לתחילת העונה השישית.

© פייסבוק
הסיום המפתיע של העונה החמישית
 

בוני ודיימון, שרבו לא מעט במשך כל הסדרה, מצאו את עצמם אחד עם השנייה לבד, מה שגרם לי לחשוב שאולי יש סיכוי שניצוצות יתעופפו להם באוויר, ואל תחשבו שאני רוצה שדיימון יבגוד באליינה (נינה דוברב), מה שלא קרה. הסדרה הוכיחה שצפויה היא לא, ולאחר כל פרק היינו במתח לקראת הפרק הבא. בעונה השישית והחדשה הפרק הראשון נפתח בתזכורות חשובות מן העונה הקודמת והוא גם מקפיץ אותנו אל תוך ההווה, אל ההתמודדות של כולם עם המוות של בוני ודיימון. ההרגשה שצפויה להציף את הצופים הינה עצב, מכיוון שלמרות שמבחוץ הכול נראה כרגיל אנחנו מבינים שכולם מתפרקים לחתיכות.

© פייסבוק

ג'רמי שחווה טראומה עובר עכשיו מסטוץ לסטוץ ומבירה לבירה בגישה אדישה כאילו שום דבר מכל זה לא קרה. אני אישית ציפיתי לראות את ג'רמי בסיטואציה אחרת לגמרי, יותר בכיוון של בוכה בלי הפסקה מתחת לפוך. סטפן (פול וסלי), האח החתיך והמיוסר של דיימון, מחליט להתרחק מהכול ולעבוד במוסך מכוניות. הוא כנראה מאמין שלהתרחק מכל הצרות האלו במיסטיק פולס ולנסות לחיות חיים פשוטים ורגילים זו ההחלטה הכי נכונה כרגע והאמת שאי אפשר להתווכח איתו. מה שמאכזב בסיטואציה זה שאנחנו מגלים שלסטפן יש חברה חדשה, מה שנותן הרגשה כי הוא לא מתכוון לחזור לבית ולחברים שלו. כמובן שהמשאלה הכי גדולה שלנו היא שכולם יחזרו לחיות יחד באושר ועושר באותה עיר שבה הכול התרחש. טיילור מתנהג כאילו הכול בסדר, אבל כשקורה דבר קטן זעם מטורף מתפרץ מתוכו החוצה. אנחנו די מבינים אותו, בכל זאת - זה די מבאס להיות אדם רגיל שוב אחרי שהיית ערפד וזאב עם כוחות על.

© פייסבוק

ואיך אפשר לשכוח את אלאריק? הוא חזר מעולם המתים וכעת הוא מתמודד עם התופעה "ערפדיזם". אלאריק הופך להיות מרצה באוניברסיטה, ככל הנראה המרצה הכי לוהט שלהם, שם כולם לומדים עכשיו (כן, קשה להאמין שהם כבר סיימו את התיכון אחרי 5 עונות) ואפילו פוגש רופאה נחמדה וסקסית בשם ג'ו. ההיתקלות ברופאה גורמת לנו לרצות לשדך בין השניים ולהכניס עניין לחיים הרומנטיים שלו שדי יבשים כבר כמה חודשים טובים, אבל תתפלאו, יש דברים יותר גרועים מחיי האהבה הכושלים של אלאריק.

אלאריק מנשק את ג'ו
 

בלי שום ספק מדובר בדרך של אליינה להתמודד עם המוות של דיימון, אהוב ליבה. אליינה הופכת לנרקומנית מסוממת וגורמת לנו לשכוח שפעם בעבר הלא רחוק היא הייתה בחורה מתוקה ותמימה שהקשר בינה לבין ערפדית מוצצת דם הוא מקרי בהחלט. כעת אליינה משתמשת בצמחים מכושפים שהיא מקבלת מלוק פרקר כדי לדמיין את דיימון משוחח איתה ומארח לה חברה, ובכך מדחיקה את המוות שלו. בנוסף לכך, אין לה שום שליטה עצמית, היא מתמכרת לגמרי וכתוצאה מכך נושכת אנשים על ימין ועל שמאל. פחות או יותר היא הופכת להיות הערפדית שהיא לא ממש רצתה להיות. כזכור, אליינה שאנחנו מכירים כבר כל כך הרבה זמן היא בחורה טובת לב, שהחברים שלה הם הדבר הכי חשוב לה בעולם, והיא תמיד שם לעזור ולחייך למרות כל הדברים הנוראיים שהיא עברה. בפרק הבכורה אנחנו רואים אותה במשבר הכי גדול בחייה ונראה שהמצב אבוד ואין דרך חזרה לעבר. התאכזבנו לגלות שלאחר שחיכינו כל כך הרבה זמן שהיא ודיימון יתאחדו מה שמפריד ביניהם זה המוות. 

© אינסטגרם
© אינסטגרם

האנשים השפויים היחידים שנשארו אלה קרוליין ומאט שמנסים להחזיר את כולם אל דרך המלך. קרוליין נואשת מהמצב ומכולם אך היא אינה מתכנסת בעצמה כמו רובם ואינה מוכנה לוותר, זאת הסיבה שאני כל כך אוהבת אותה. היא תמיד שם להרים את כולם מהבור הכי עמוק שבו הם נמצאים, בקיצור, היא האור שבקצה המנהרה. היא מחפשת, חוקרת וקוראת בתקווה שתמצא דרך להיכנס למיסטיק פולס ולהחזיר את בוני ודיימון מהצד השני. מאט נוטע תקווה בקרוליין ומשתדל לגרום לג'רמי להתעורר למציאות ולעשות משהו מועיל, במקום לשבת שיכור כל היום כשמולו משחק וידיאו ולצידו בחורה לפינוקים. אנחנו מאוד מקווים שהוא יצליח. בסיום הפרק הראשון מתרחש טוויסט מטורף ובו אליינה מבקשת מאלאריק לכפות עליה לשכוח את דיימון בכדי שתוכל להמשיך הלאה, בעיניי זו ההחלטה הכי גרועה שהתרחשה אי פעם בכל העונות של הסדרה. בדקות האחרונות של הפרק אנחנו רואים את בוני ואת דיימון אשר מתנהגים באופן טבעי ורגוע וכביכול אוכלים פנקייקים וקוראים עיתון, מה שמעצבן מאוד לאור העובדה שכולם בוכים ומתפרקים בינתיים בעולם האמיתי.

© אינסטגרם

למרות שחלק מהדמויות אכזבו בדרך בה בחרו להמשיך בחייהם, הפרק הראשון היה שווה לגמרי כל שנייה מההמתנה לעונה החדשה. הדמויות מצליחות באופן משכנע להעביר לנו כיצד כל אחת ואחת מרגישה ומתמודדת עם האבל, בין אם זו אליינה שמחייכת כאילו החיים ורודים ובסוף הפרק מתפרקת ובוכה, או ג'רמי שמתנהג כאילו הכול בסדר אבל אפשר בקלות לראות בהבעת הפנים שלו שהוא הרוס מבפנים. החלוקה הזו בפרק שאינה מתמקדת בדמות מסוימת אלא עוברת אחד-אחד בכדי שנדע מה עובר על כולם לאחר הסצנה הטרגית שהתרחשה בסוף העונה הקודמת. למרות שהפרק עוסק בעיקר בהתמודדות ולא מעבר לכך, זה היה חשוב להקדיש לכך פרק שלם ולהדגיש את העוצמה של האבל והכאב שהדמויות עוברות. זו אמנם סדרת פנטזיה אבל בסופו של דבר מדובר בדמויות שעוברות דברים ריאליים כמו אהבה, חברות, בגידה ומוות, והן מתמודדות עם זה כמו כל אחד מאיתנו. אנחנו בטוחים שבהמשך יהיו פרקים מלאים באקשן כך שזה לא יהיה חסר. 

מתוך הצילומים של העונה השישית
מתוך הצילומים של העונה השישית © אינסטגרם
חברי הקאסט
חברי הקאסט © אינסטגרם

נוסף לכך, אהבתי את דמות הרופאה שהוסיפו מכיוון שמעבר לזה שיש לה עיניים כחולות מדהימות אפשר כבר לראות ולצפות לכך שהיא תוסיף עניין בעלילה (ספויילר: לא רק בהקשר של אלאריק). דבר מפתיע נוסף זה שאליינה מצטיירת כרגע בתור הרוצחת, היא הערפדית שהשריף פורבס מחפשת, וזו תפנית מעניינת. הדקות האחרונות של הפרק גם היו מאוד חשובות מכיוון שהצפייה בבוני ודיימון וההבנה שאמנם הם לא בעולם החיים, אבל הם נמצאים איפשהו ואולי יש סיכוי שהם יוכלו לחזור, מחדירות המון תקווה ורצון לראות ולהמשיך לראות את הפרקים הבאים.

לסיכום, העונה התחילה באופן מוצלח, לא נתקלנו בעונות הקודמות במצב כזה שבו כולם אבלים וצריכים להתמודד עם מה שקורה. בדרך כלל אנשים ספציפיים היו במשבר וחברים אחרים שלהם בסדרה היו תומכים ומעודדים אותם אך בסיטואציה הזו כמעט כל אחד פה הוא לעצמו, "אדם לאדם זאב" או יותר נכון "ערפד". האם אליינה תצליח להתגבר על דיימון ולחזור לשפיות? ומה לגבי הרופאה המסתורית? נגלה בהמשך העונה.

תתגבר על דיימון? נחכה ונראה
תתגבר על דיימון? נחכה ונראה © פייסבוק

לסיום סיומת, החלטנו לפנק אתכם בספויילרים קטנים ומשמעותיים להמשך העונה: אנחנו הולכים לגלות קשר כלשהו בין הרופאה הסקסית ג'ו לתאומים המכשפים ליב ולוק וכשנגלה את הקשר המסתורי זה לא הולך להיות נעים. נוסף לכך, נראה את קרוליין מפתחת רגשות לידיד טוב שלה וגם את טיילור שהולך להתאהב בבחורה קשה להשגה. הפרט הכי חשוב הוא שדיימון ובוני הולכים לעבור מסע מפרך בתקווה לחזור לעולם של החיים וייתכן כי אחד מהם אפילו יצליח. במי אתם חושבים שמדובר?

הפרומו לעונה החדשה
 


"יומני הערפד", יום ה', 18:40 ב-HOT 3.


עוד במדור הבידור של פרוגי:

 

הצטרפתם כבר לאינסטגרם של פרוגי? 

ולפייסבוק שלנו?

תגובות