האימפריה לא מאכזבת: מה חשבנו על פרק הפתיחה?. צילום: אור גפן

האימפריה לא מאכזבת: מה חשבנו על פרק הפתיחה?

לאחר הפוגה של כמעט שנה היא חזרה אלינו, הסדרה שכבשה כל בית בישראל ונכנסה עמוק לתודעה שלנו גם אחרי שירדה מהמסכים. "זגורי אימפריה" חזרה עם פרק בכורה מסתורי במיוחד. אז מה חשבנו עליו? ביקורת

זמן רב חלף מאז שנגמרה העונה הראשונה של "זגורי אימפריה" ועכשיו סוף סוף התחילה העונה השנייה. הסדרה מבית היוצר של הגאון מאור זגורי הצליחה לכבוש מדינה שלמה, להיכנס היטב לתודעה של הצופים ואפילו לגרום להם להשתמש במילים כמו "בזעת" ו"האק", גם אם הם לא מרוקאים. במהלך העונה הראשונה נחשפנו לדמויות רבות וטובות, שביניהן גילמו את הדמויות הראשיות עוז זהבי, חן אמסלם ונינט טייב. זהבי גילם את אביאל שגרם לנו להישאר פעורי פה בסיום העונה בעקבות הבעיות האישיות שלו שקשורות הן למשפחתו והן לעצמו. 

© אור גפן
 

בפרק הפתיחה ציפינו שכל הבעיות יפתרו או שלפחות נגלה מה קורה בהמשך העלילה, אך כמו שכבר התרגלנו קרה בדיוק ההיפך ובמקום להבין רק הסתבכנו, אז כנראה שאת התשובות לשאלות נקבל בהמשך העונה. הפרק נפתח בפלאשבק מן העבר, ממנו אנו יכולים לשער שהוא הסיבה שבגללה אביאל גדל מחוץ לבית הוריו. בהמשך הפרק אנחנו רואים שזהו ערב יום השואה, אביאל חוזר לביתו לאחר שגורש מהצבא, אביתר (ישראל אטיאס) נמצא בכלא ואבישג עובדת בפלאפל של בבר (משה איבגי), דבר שאנחנו לא רגילים לראות.

© אינסטגרם

במהלך הצפייה בפרק שמנו לב כי הפתיח השתנה מעט ושפתאום כל השחקנים נראים עצובים, בשונה מהפתיח של העונה הראשונה, שם הם היו נראים מחויכים קצת יותר. מכאן אנחנו רק יכולים לנחש מה יקרה בהמשך העונה והאם קיימת סיבה שהפתיח השתנה. הבולטים בפרק היו עוז זהבי וחן אמסלם, שכמו בעונה הקודמת הצליחו לגרום לנו להתאהב בהם, אבל בנוסף אליהם יש את יתר השחקנים, כמו הילה הרוש ואייל שיקרצי, שלא בלטו במיוחד בפרק אך אנחנו בטוחים שבהמשך הם יפתיעו אותנו ויגרמו לנו להתאהב בהם מחדש.

© אור גפן
© אינסטגרם

בעונה הקודמת של "זגורי" הלהיט "עף אלייך" של ליאור נרקיס הצליח לכבוש אותנו, וכנראה בעקבות ההצלחה לרגל העונה השנייה יצא קליפ חדש שאותו מבצע עומר אדם. השיר "אחי" הרבה פחות קצבי אך יותר מרגש מ"עף אלייך". השיר מתאר לנו את מערכת היחסים המסובכת שקיימת בין אביאל לאבישג, את החיבור החזק שיש ביניהם ואת המריבות הקשות.

 

כמו שאמרנו, יש לא מעט מהמורות וקשיים בקשר של אביאל ואבישג, שהוא גם חלק מהעלילה המרכזית בכל הסיפור, אבל אנחנו בטוחים שעם הזמן הכל יסתדר וישוב לקדמותו. מה שמיוחד כל כך ב"זגורי" זה שאנחנו בטוחים שאנחנו מבינים מה קורה בכל פרק, הכול נראה לנו צפוי ושגרתי, אך בפרק הבא אנחנו מופתעים מפרטים שונים שאנחנו מקבלים אודות העלילה ונחשפים לפרספקטיבה שונה ומיוחדת. הסדרה משלבת את העממיות ואת השקפת העולם המגוונת של האנשים בצורה רצינית ולפעמים מוגזמת, אך מוטמע בתוכה הומור ברמה כל כך טובה, עד כדי כך שלא משנה מי אתה ומהן ההשקפות שלך, אתה תמצא מקום להזדהות עם הדמויות ועם האווירה האותנטית וככל הנראה תיהנה לצפות בפרקים. 

© אור גפן
© אינסטגרם
 

אם תהיתם למה הסדרה כל כך מצליחה אל תחשבו כל כך הרבה, זה די פשוט למעשה. לצד העלילה המרתקת יש לנו את השחקנים הראשיים שלוהקו בצורה הכי טובה שרק יכולה להיות. ניקח למשל את עוז זהבי שמצליח לספק את הסחורה בדיוק כמו שהוא יודע. זהבי מצליח לשדר לנו את הרגשות ואת כל התחושות המצופות ממנו בשביל התפקיד. יש פעמים שהוא מוצא את עצמו בסיטואציות שהוא פחות יכול להזדהות איתם ביומיום, שחלקן לא בהכרח קשורות אליו, למשל עניין העדה המרוקאית, זהבי שלנו הוא בכלל חצי רומני וחצי פולני. כך או כך, אין ספק שהוא מצליח לרגש אותנו ופשוט אי אפשר שלא להתאהב בו ובכישורי המשחק שלו.

מיד אחריו יש את חן אמסלם שכבר הוכיחה לנו ממזמן את כישוריה ושהיא הרבה יותר מבת זוגתו של מאור זגורי. מה שיפה במשחק של אמסלם הוא שהיא מצליחה להעביר אלינו את שני העולמות, פעם אחת שהיא בשיא בפסגה, הנסיכה של הבית, ופעם שהיא בתחתית, מוכרת בפלאפל בצורה כל כך טובה שפשוט כיף לצפות. מה שמוסיף לסדרה המון הוא החיבור בין שניהם שהוכיח את עצמו גם מחוץ ל"זגורי", וההוכחה לכך היא השתתפותם ביחד במחזמר "שיער".

© אינסטגרם

אחרי שדיברנו על הדמויות הראשיות והמדהימות ועל העובדה ש"זגורי אימפריה" היא אחת הסדרות הטובות ביותר לא רק בזכות העלילה, אפשר לסכם שמתוך הפלאשבקים שנצצו לנו מידי פעם בפרק הבנו שיש עוד הרבה עניינים חדשים שעומדים לצוץ ועוד לא מעט סימני שאלה לא פתורים מהעונה הקודמת, שנגלה אותם כמובן בהמשך. אם אתם עוד מתלבטים אם לראות את הפרק או בכלל להתחיל לראות את הסדרה, נסכם כי "זגורי" משלבת הומור לצד רצינות, אהבות לצד אכזבות וכמובן עוד המון דברים שאנו מצפים מסדרת טלוויזיה טובה. זו הסיבה שגרמה לכל מדינת ישראל להתאהב בסדרה ולחכות במתח ובהתרגשות לפרק הבכורה. בשורה התחתונה, כן ירבו סדרות כמו "זגורי אימפריה".

"זגורי אימפריה", ימים ג'-ה' ב-HOT 3 וב-HOT VOD.

תגובות