גאווה ישראלית: סדרות ישראליות שנמכרו לחו"ל. צילום: רפי דלויה

גאווה ישראלית: סדרות ישראליות שנמכרו לחו"ל

ישנן סדרות ישראליות רבות שנמכרו לחו"ל אך הצליחו פחות, ביניהן "רמזור", "החממה" ו"בני ערובה". מי עוד ברשימה? קבלו סיבה מספיק טובה להתגאות במדינה שלנו

החממה

"החממה" הנקראת "Greenhouse" משודרת בחו"ל בגרסתה העברית בערוץ ניקולודיאון הבריטי, עם דיבוב סימולטני לאנגלית המשודר כל יום בשעה 19:00 בערב. בסדרה מסופר על בית ספר למנהיגים, בו כל אחד חולם להיות. בתחילת העונה הראשונה הסדרה סובבת סביב אלה לי ואלפי רשף, ילדיה של נעמי רשף, האסטרונאוטית הישראלית הראשונה שנהרגה בתאונת חלל מסתורית כאשר בסוף העונה מתגלה שהיא לא מתה. העונה כולה סובבת אחר מזימות ותככים, משימות של העורבים נגד הנשרים והמון אהבות חדשות ומפתיעות. השחקנים הבולטים הם: גאיה שליטא כץ, דניאל ליטמן, דר זוזובסקי, ואלי קרן אסף. אצלנו העונה השלישית משודרת ממש בימים אלו בעוד שמעבר לים זהו רק עונתם הראשונה.

 
© אור גפן

חצויה

"חצויה" נמכרה ליותר מ60 מדינות והיא נקראת בחו"ל "split". העונה הראשונה של הסדרה גרפה רייטינג יוצא דופן בקרב הקהלים הצעירים של ערוץ בומרנג במקסיקו, ארגנטינה וברזיל. הסדרה מספרת את סיפורה של אלה רוזן בת ה15, המתחילה את שנת הלימודים ביחד עם ידידה הטוב, עומר טנא ואחיה, גיא רוזן בבית ספר התיכון "גרין". בית הספר מנוהל על ידי אמנון גרין, שעומד בראש מסדר "בני הדם", מסדר חשאי בן אלף שנים שמטרתו "לנקות" את העולם מערפדים. השחקנים שגורמים לנו לרצות להצמיח ניבים הם עמית פרקש, יון תומרקין, אגם רודברג, ידידיה ויטל ועוד רבים.

 
© ורד אדיר

גאליס

בעקבות ההצלחה המסחררת של הסדרה בארץ, היא נמכרה לערוץ "planet kids" האיטלקי ודובבה לאיטלקית, אנגלית והינדית. הסדרה מספרת את סיפורם של 3 ילדים יתומים העומדים להצטרף למחנה קיץ יוקרתי ביער מרוחק, לאחר שקיבלו תרומה מתורם מסתורי. בעוד הם מנסים להשתלב עם הילדים המתנשאים מהמחנה, הם מגלים שלא המזל הביא אותם לשם אלא תוכנית מתוחכמת שמובילה להרפתקה גדולה מהחיים כמו למצוא את "לוחות הגורל", העיר האבודה – גאליסיה, ו"מעיין הנשמות".  

 
© רפי דלויה

פצועים בראש

הסדרה "פצועים בראש" שאותה יצרו חנן סביון וגיא עמיר, בנוסף ל"עספור", נמכרה למפיק ההוליוודי ג'רי ברוקהיימר והיא שודרה ברשת הכבלים האמריקאית Cinemax, רשת האחות של HBO, המחזיקה למעלה מ-16 מיליון לקוחות בארצות הברית. הסדרה מראה לנו את סיפורם של שני חברים טובים שנסיבות חייהם הובילו אותם להיפרד. בזמן שאחד הצטרף למשטרה כבלש, האחר הקים חברה סודית שאחראית לחסל פושעים אשר הצליחו להתחמק מעונש בגלל מערכת החוק והמשפט. ניגוד העניינים בין השניים והמרדף האחד אחר השני הופך עניין המתח המרכזי בסדרה.

 

רמזור

הסדרה אותה יצר אדיר מילר, נמכרה לארצות הברית בערוץ FOX תחת השם Traffic Light. כעבור שלושה חודשים החליט הערוץ לבטל את הסדרה לאחר עונה אחת בת 13 פרקים, עקב רייטינג נמוך. הסדרה עוסקת בחייהם של שלושה חברי ילדות טובים המתגוררים בגבעתיים. כל אחד מהחברים הוא גבר הנמצא בתחילת שנות השלושים לחייו כאשר כל אחד בשלב שונה של הזוגיות. הסדרה מתמקדת בקשרי הידידות בין שלושת הגברים, ובעיקר ביחסי הזוגיות של כל אחד מהם, תוך הקצנה קומית.

 

נויורק

סדרה זו נמכרה לרשת CBS אחת מרשתות הטלוויזיה הגדולות בארצות הברית, ועוקבת אחר יוסי אלחריזי, הבן הצעיר במשפחת פשע ידועה מנתניה שנמלט לנוי יורק, מסתבך בדרך ומצליח לסבך גם את חבריו בבעיות שלו וגורר גם אותם לעולם הפשע, ועסקי הסמים.

© רפי דלויה

ילדי ראש הממשלה

הסדרה אותם יצרו שחר מגן ונועה רוטמן, נמכרה לרשת הנוער CW. היא עוקבת אחר ראש הממשלה, שאול אגמון, בשנה הראשונה לכהונתו ואחר משפחתו. הכניסה לבית ראש הממשלה בירושלים משנה את חייהם של אשתו וילדיו מקצה לקצה. מינוי האב הוכרח על בני משפחת אגמון, והם נתונים מעכשיו תחת זכוכית מגדלת ציבורית. כל אחת מהדמויות מרגישה שהיא נכנסת לבית כלא פרטי משלה, הכולל מאבטחים, מצלמות, ומחפשת את הכוחות לפרוץ אותו בעצמו. בנוסף, הסדרה מראה על תהליך התבגרותן של שתי נשים, אשתו של ראש הממשלה ובתו הבכורה. שתיהן חוות טלטלה עם בחירתו לראשות הממשלה ומתמודדות כל אחת בדרך שונה למינויו.

 

מלבי אקספרס

הסדרה "מלבי אקספרס" שאותה מיקי גבע יצר, נמכרה לרשת FOX האמריקאית. היא מספרת על צעיר שמוכר מלבי בנמל תל אביב כדי לפרנס את עצמו בזמן לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטה, ומתאהב באישה ברזילאית, שכמעט כפולה מגילו ומחליט לבוא אחריה לארץ מולדתה. בברזיל הוא פוגש את אהבתו הנכזבת מישראל, ומתלבט בין השתיים השונות מאוד באישיותן. האחת רצינית, אפורה ושגרתית, והשנייה אקזוטית ומרגשת. בנוסף לכל אלה, הצעיר גם מנסה לייבא את עסקי המלבי לברזיל. 

© אור גפן

תא גורדין

הסדרה נמכרה לרשת NBC שבארצות הברית, ברוסיה ובקוריאה הדרומית וקיבלה את השם "Allegiance". היא מספרת על משפחת עולים ממוצא רוסי, שהם למעשה תא ריגול רדום. עברם שב לרדוף אותם לאחר שקצין רוסי מגיע לביתם ודורש מהם להפעיל את בנם כסוכן חשאי. השחקנים בו מתמקדת הסדרה כולה הם רן דנקר ונטע ריסקין.

© רפי דלויה

בני ערובה

"בני ערובה" ששודרה תחת השם "Hostages" נמכרה לרשת CBS האמריקאית והיא הסדרה הישראלית הראשונה שנמכרה לרשת טלוויזיה אמריקאית עוד בשלבי הפיתוח ולפני הפקת המקור הישראלית, אך היא לא ממש זכתה להצלחה בארצות הברית. הסדרה מגוללת את סיפורה של יעל, רופאה מנתחת אשר אמורה לבצע ניתוח פשוט בראש הממשלה. נקודת המוצא של הסדרה מתרחשת לילה לפני הניתוח, כשמשפחתה הופכת לבת ערובה של חוטפים המאלצים את יעל להתמודד עם דילמה אכזרית, עליה להרוג את ראש הממשלה במהלך הניתוח כדי לשמור על בני משפחתה בחיים. 

 
© צילום מסך מיוטיוב

עוד במדור הבידור של פרוגי:

תגובות