טקס פרסי האמי: רשימת הזוכים המלאה. צילום מסך מיוטיוב

טקס פרסי האמי: רשימת הזוכים המלאה

עונת הפרסים החלה: היום לפנות בוקר נערך טקס האמי ה-67 וכצפוי, היה נוצץ במיוחד. אז איזו דרמה זכתה בפרס הנחשק, איזה נאום ריגש את הקהל ואיזו זכייה הצליחה להפתיע אותנו? כל הפרטים בכתבה

אמש צוין הלילה החשוב ביותר של תעשיית הטלוויזיה, טקס פרסי האמי ה-67 בהנחיית השחקן והקומיקאי חסר המעצורים אנדי סמברג.
הטקס היוקרתי, שפותח בחגיגיות את עונת הפרסים הקרבה בצעדי ענק, סיפק לנו לא מעט רגעים קומיים.
הערב נפתח עם מערכון מצחיק במיוחד שהתייחס לבעייתיות הטמונה בתור הזהב של הטלוויזיה – יש כיום יותר מדי סדרות מעולות והצופים לא מצליחים לעמוד בקצב, תופעה היוצרת ריחוק חברתי.

 

הערב נפתח עם מערכון מצחיק במיוחד שהתייחס לבעייתיות הטמונה בתור הזהב של הטלוויזיה – יש כיום יותר מדי סדרות מעולות והצופים לא מצליחים לעמוד בקצב, תופעה היוצרת ריחוק חברתי. המערכון רווי הכוכבים היה בכיכובו של סמברג, מנחה הטקס המהווה חלק מצוות כתיבה בשם "האי הבודד", שכתב מערכון נוסף ששודר בטקס – מחווה לסצנת הסיום של הסדרה האייקונית "מד מן", שהסתיימה לפני מס' חודשים.

המערכון רווי הכוכבים היה בכיכובו של סמברג, מנחה הטקס המהווה חלק מצוות כתיבה בשם "האי הבודד", שכתב מערכון נוסף ששודר בטקס – מחווה לסצנת הסיום של הסדרה האייקונית "מד מן", שהסתיימה לפני מס' חודשים. 
לצד "מד מן", עוד עשרות סדרות אהובות ("הדיילי שואו", "גלי", "מחלקת גנים ונוף") הגיעו לסיומן וזכו לכבוד אחרון בסרטון מיוחד שריכז קטעים מכל הסדרות ושודר במהלך הטקס.

 


חוץ מסרטונים ומערכונים משעשעים, ישנו גם מונולוג הפתיחה המסורתי. סמברג עשה עבודה מופלאה ושילב בו רפרנסים מתוחכמים לסדרות המדוברות, האישים הבולטים בתעשייה ואף מערכת הבחירות האמריקאית.
לא מעט נאומי זכייה הצליחו לרגש אותנו, ג'פרי טמבור למשל, שזכה בפרס על תפקידו ב"טרנספרנט", קומדיה המתמקדת בחיי אדם טרנסג'נדר. טמבור דיבר על חשיבות ההכרה בזכויות הטרנסג'נדרים ובנוסף לפרס, זכה לתשואות רבות.

 


נאום מרגש נוסף היה של ויולה דיוויס (כוכבת "המדריך לרוצח"), אשר זכתה בתואר מכובד – האישה השחורה הראשונה בהיסטוריה לזכות בפרס השחקנית הראשית. מדובר בפריצת דרך ראויה לציון והזוכה הנרגשת לא שכחה לדבר על הנושא בנאומה. מילותיה על שוויון הזדמנויות לשחורים, תקווה וגאווה על פני גזענות, הותירו את הנוכחים באולם עם דמעות.

 

הזכייה המוצדקת ביותר בטקס ללא ספק שייכת לג'ון האם, אשר לאחר 16 מועמדויות (ואין סוף התלוצצויות על כך שלעולם יהיה מועמד ללא זכייה), קטף את פרס השחקן הראשי בדרמה, על משחקו המשובח ב"מד מן".
האם הוא לא היחיד שזכה לחוות אתמול זכייה ראשונה. השחקנית והקומיקאית העולה איימי שומר, אשר קיבלה השנה מועמדות ראשונה בטקס האמי, זכתה בפרס על סדרת המערכונים המצליחה שיצרה, "בתוך איימי שומר" וכהרגלה, גרמה לכל הקהל להחזיק את הבטן מרוב צחוק עם נאומה.

 

ההפתעות הגדולות של הערב שמורות דווקא לשתי הקטגוריות החשובות ביותר, הדרמה והקומדיה הטובה ביותר.
בשבועות האחרונים הוצפה הרשת בספקולציות לקראת הטקס המדובר. רוב הגולשים היו בטוחים שהאקדמיה תחלוק כבוד אחרון עם הדרמה התקופתית "מד מן", שכן זוהי השנה האחרונה למועמדותה ומעולם לא זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר.למרות זאת, את הפרס הנחשק קטפה "משחקי הכס", בעלת 24 מועמדויות וארבע זכיות. הדרמה שהעזה להביא דרקונים למסך הקטן משודרת ב-HBO, אחת מרשתות הטלוויזיה האיכותיות ביותר ובעלת לא פחות מ- 126 מועמדויות השנה. בקטגוריית הקומדיה קרה מצב הפוך: "משפחה מודרנית", זוכת הקטגוריה בחמש השנים האחרונות, הפסידה השנה במפתיע לקומדיה הפוליטית השנונה "ויפ" בכיכובה של ג'וליה לואי דרייפוס.

זכיית משחקי הכס
 

מאחורי הקלעים עם מחברי "ויפ"
 

 

רשימת הזוכים המלאה:

שחקנית משנה בקומדיה – אליסון ג'ני, Mom""

כתיבה קומית – סיימון בלקוולוארמנדויאנוצ'י, "ויפ"

שחקן משנה בקומדיה – טוני הייל, "ויפ"

בימוי קומדיה – ג'יל סולוויי, "טרנספרנט"

שחקן ראשי בקומדיה – ג'פרי טמבור, "טרנספרנט"

שחקנית ראשית בקומדיה – ג'וליה לואי דרייפוס, "ויפ"

תוכנית הריאליטי הטובה ביותר – "דה ווייס"

שחקנית משנה במיני סדרה –רג'ינה קינג, "פשע אמריקאי"

בימוי מיני סדרה – ליסה קולודנקו, "אוליב קיטרידג'"

שחקן משנה במיני סדרה – ביל מורי, "אוליב קיטרידג'"

שחקנית ראשית במיני סדרה – פרנסיס מקדורמנד, "אוליב קיטרידג'"

שחקן ראשי במיני סדרה – ריצ'רד ג'נקינס, "אוליב קיטרידג'"

מיני סדרה הטובה ביותר – "אוליב קיטרידג"

כתיבה לתוכנית בידור – ג'ון סטיוארט וצוות הכותבים, "הדיילי שואו"

תוכנית המערכונים הטובה ביותר – "בתוך איימי שומר"

בימוי תוכנית בידור – צ'אק אוניל, "הדיילי שואו"

תוכנית הבידור הטובה ביותר – "הדיילי שואו"

כתיבה לסדרת דרמה – דיוויד בניהוף ו-ד.ב. ווייס, "משחקי הכס"

שחקנית משנה בסדרת דרמה – אוזו אדובה, "כתום זה השחור החדש"

בימוי סדרת דרמה – דיוויד נטר, "משחקי הכס"

שחקן משנה בסדרת דרמה – פיטר דינקלג', "משחקי הכס"

שחקו ראשי בסדרת דרמה – ג'ון האם, "מד מן"

שחקנית ראשית בסדרת דרמה – ויולה דייויס, "המדריך לרוצח"

הקומדיה הטובה ביותר – "ויפ"

סדרת הדרמה הטובה ביותר – "משחקי הכס"

 

 

 

 

 

 

תגובות