געגועים לבילי: מה חשבנו על פרק הפתיחה של "מריו"?. צילום:מסך מהיוטיוב

געגועים לבילי: מה חשבנו על פרק הפתיחה של "מריו"?

עוד סדרת קומדיה מבית ערוץ הילדים לצופי יס שיצאה אל מסכי הטלוויזיה שלנו. אז אחרי הצפייה בפרק הראשון שהזכיר מידי סדרה אחרת שכבר שודרה פה, מה אנו צופים לסדרה? הצלחה או נפילה? ביקורת

בחודשים האחרונים אנו נחשפים לכמות אדירה של תכנים ישראליים במסך הקטן. המון יוצרים מקומיים מעוניינים להעלות את הרמה ולכתוב על מגוון רחב של נושאים מנקודת מבט ישראלית. דוגמה לכך היא "מריו", סדרה קומית חדשה המשודרת ב"יס" ומציגה בפנינו משפחה נורמטיבית למדי, אשר חייה המהוגנים מיטלטלים לנוכח הופעתו של מריו, צעיר בוליביאני, המופיע ללא התרעה מוקדמת בסלון ביתם. מריו מתגלה כמכשף (גרוע במיוחד), וגילוי זה מניע את העלילה ויחסיו של מריו עם בני המשפחה, שהחליטו לשכור אותו בתור עוזר בית.

 

מלבד רועי בר נתן, המגלם את מריו ועושה עבודה מופלאה בגילום תפקידים קומיים, המשחק לא היה אמין במיוחד וגרם לחוויית הצפייה להיות פחות נעימה משציפינו. דמותו של מריו מנסה ללמוד כיצד להתנהל בעולם מודרני ושונה לחלוטין מזה המוכר לו, בנוסף להיותו מכשף. הכשפים הכושלים שהוא מנסה להטיל וההשלכות הקומיות שהם גוררים, הופכים את הסדרה לקומדיית טעויות, ז'אנר אהוב במיוחד על יוצרים בתעשייה המוכיח עצמו כיעיל פעמים רבות.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

בשאר הדמויות הושקעה פחות מחשבה, והדבר מורגש. כולן נבנו על סטריאוטיפים בהם נתקלנו לא פעם בטלוויזיה: האם התחרותית והשתלטנית (מאיה דגן), האב המבולבל וחסר הדעה הנכנע לרצונות המשפחה (דב נבון) והאח, לא העיפרון הכי מחודד בקלמר, בלשון המעטה (דניאל מורשת). האחות, טלי גדות (שירה האס), היא היחידה המשמשת כדמות דו-ממדית בה אנו מוצאים עניין. היא מתבגרת חביבה בעלת צרכים ורצונות כמו כולם, לכן קל להזדהות איתה. בקיצור, יצירת הדמויות הייתה מעט רשלנית, מה שלא גורם לנו לרצות לעקוב אחר התפתחותן, אך זה יכול להשתנות, הדבר תלוי במידת ההשפעה של מריו על המשפחה וסגנון חייה.

קל להזדהות איתה. שירה האס
קל להזדהות איתה. שירה האס © צילום מסך מיוטיוב

מרכיב שאהבנו בסדרה הוא המענה שהיא מספקת לבעיות איתן מתבגרים רבים נאלצים להתמודד. בפרק הראשון, למשל, אנו מגלים שטלי מאוהבת בידיד מבית הספר. כאשר היא משתפת את מריו בתחושותיה, הוא מסביר לה שהיא לא צריכה להתבייש ושאהבה היא דבר נפלא. התמימות ושמחת החיים של מריו הציפו את הפרק במסרים חיוביים, ונדמה כי הכותבים ידבקו בשיטה זו לכל אורך הסדרה.

© צילום מסך מיוטיוב

בנוסף, הסדרה מציגה בפנינו את הבדלי התרבויות בין ישראל המודרנית והמתקדמת, לבין אזורי העוני בבוליביה מהם הגיע מריו לבית משפחת גדות. לראשונה מריו נחשף לדברים שנחשבים בעינינו בסיסיים ביותר: מיקרוגל, מכונת כביסה ואף מיטה. ההיכרות של מריו עם העולם החדש וחוסר הסתגלותו למצב יוצרים לא מעט רגעים קומיים.

פשוט נוחת שם
פשוט נוחת שם © צילום מסך מיוטיוב

למרות זאת, לסדרה חסרון גדול ואלו שצפו בסדרה "בילי" ששודרה בערוץ דיסני לפני מספר שנים, ישימו אליו לב מיד. העלילה כמעט זהה – בילי היא חייזרית הנוחתת בסלון ביתם של משפחה ישראלית, ומאומצת על ידם לאחר שלמדו להכיר אותה. לבילי יש כוחות על לא שימושיים במיוחד ובעזרת המשפחה היא לומדת להכיר את החיים על פי הכדור הארץ. נשמע מוכר? כבר בדקות הראשונות לפרק, "מריו" מתגלה ככמעט העתק של סדרת הלהיט של "ג'טיקס", שאז נחשבה מקורית ומצחיקה. "מריו", לעומת זאת, לא מחדשת דבר, הבסיס לבדיחות זהה לזה ב"בילי", והדבר המבדיל בין שתי הסדרות הוא שהסדרה החדשה של "יס" הרבה פחות מצחיקה ומסקרנת.

 

לסיכום, למרות כוונותיה הטובות, הסדרה היא לא יותר מגרסה פחות מוצלחת של "בילי", ולא נראה כי תחזיק מעמד לאורך זמן, אך אנו מקווים שהמשך הסדרה יראה אחרת.

 
תגובות