הישרדות: התגעגענו אבל האם היה שווה לחכות?. יחסי ציבור

הישרדות: התגעגענו אבל האם היה שווה לחכות?

אחרי הפוגה ארוכה בהחלט, תכנית הריאליטי הישרדות חוזרת למסכים לעונה חדשה ומרעננת. אחרי שידורי הפרק הראשון היה ברור לכולנו שהעונה הקרובה הולכת להיות שונה מקודמותיה, לטוב ולרע - אז מה חשבנו על פרק הפתיחה? ביקורת

תכנית הריאליטי "הישרדות" היא אחת מבין התכניות היותר מוכרות בטלויזיה הישראלית, בין אם היא מוכרת בשערוריותיה או דווקא בגדולתה. לא פעם במהלך העונות שמענו על מקרים שדיי העלו בנו את הספקולציה של אמינות התכנית ועד כמה היא משקפת את המציאות.אך ככל שהשנים עברו, התברר לנו קצת סודות על מאחורי הקלעים של ההפקה, ואנחנו יכולים לחיות עם זה.

 

הערב נפתחה העונה החדשה עם שלל סלבס מוכרים בינהם, רוסלינה רודינה, טיטי איינאו, דנה ברגר, רון שובל ועוד. מולם, בקבוצת האנונימיים עמדו החבר'ה הפחות מוכרים שלא באמת ידענו מי הם עד לרגע ההתחלה, ובינהם בלטו: עומר רוזן, בן יהב ורון אלוף. אז נכון, קודם כל הייתה הכניסה המלכותית של הסלבס ואכן המפגש עם האנונימיים, לא היה נורמטיבי במיוחד, אבל אפשר להגיד שכולם יצאו ממנו בשלום. הרי מה זה משנה? בסופו של דבר, עם הזמן, גם האנונימיים כבר לא יישארו כאלה לעוד הרבה זמן. נפלאותיו של הריאליטי.

הכירו את בן יהב © יחסי ציבור

לפני שנחזור לדבר על פורמט הליהוק המוזר, נתנחם בעובדה כי למרות שמספר העונות הלך וגדל, ההנחייה נשארה אותה הנחייה, בניצוחו של השחקן המצטיין גיא זוארץ, שזכינו להכיר לעומק ב"גולסטאר", שזה עתה הגיעה לסיומה, בה גילינו שמעבר לחזות של המנחה הקשוח, מסתתר בחור בעל לב זהב, לוחם ופייטר אמיתי שרק מחכה להזדמנות להתחרות. גיא, אוהבים אותך!

עוד במדור הבידור של פרוגי:

לצד ההנחיה של זוארץ, נשארו גם קולות הרקע, האפקטים ותמונות הנוף אשר בהחלט מוסיפות המון לאיכויות של הסדרה ולחווית הצפייה עצמה, בכל זאת- לא כל יום אנו רואים תכניות ישראליות שצולמו בחו"ל! מה שכן, הייתה חסרה לנו נעימת הפתיחה של העונות הקודמות והפכה למזוהה עם התכנית בדיוק כמו המנחה - "אמאייייה!"

מזל שראינו גולסטאר!
מזל שראינו גולסטאר! © צילום מסך מאינסטגרם
 

העונה, בשונה מהעונות הקודמות, בחירת השבטים נעשתה על ידי המשתתפים עצמם, באמצעות חבילות אותן קיבלו באקראיות ובתוכן הסתתר חפץ או פריט כלשהו אשר יסייע להם בהמשך הדרך. עצם זה שבחירת השבטים נעשתה על ידיהם, מגבירה את תחושת המתיחות והפערים בין הסלבס לאנונימיים ועוד יותר העצימה את האוירה ה"כבדה" אותה חשנו מתחילת הפרק, אבל היי! הבטחנו בלי ספוילרים. רק נחזור ונגיד כי רק מהפרק הראשון כבר יכולנו לזהות מי הולך להתחבר עם הסלבס ולנצל את המומנט, ומי דווקא ישמור מרחק. אך היו כמה מהלכים צפויים למדי בפרק כמו נתינת פסל החסינות של טיטי איינאו לכמעט מודחת הראשונה דנה ברגר. מהלך צפוי אך כזה שמוציא את טיטי כמתמודדת חזקה ובולטת.

הוכיחה שהיא אצילית
הוכיחה שהיא אצילית © יחסי ציבור
יתחבר או יתרחק מהסלבס?
יתחבר או יתרחק מהסלבס? © יחסי ציבור

בעונה הזו הליהוק הוא מיוחד ואחר, יש בו משהו מאוד מגוון ורחב, יש כאלו בולטים יותר וכאלו פחות. רון אלוף ושאר הפנים היפות בתכנית מצליחים להראות את הצד הטוב שלהם במשחק, מיטל דוהן מגחכת עת עצמה על המסך, בן יהב עוף מוזר אך מהסוג שאוהבים לחקות ב"ארץ נהדרת" ואחראיים על רגעי הקאלט. רוסלנה הצליחה להפתיע אותנו לגמרי ובכללי אווירת המשתתפים החדשים משרה רוח טובה ושל ללכת על כיוון אחר בתכנית.

האם זה הבשבקולס הבא? רון אלוף
האם זה הבשבקולס הבא? רון אלוף © יחסי ציבור

אם אהבנו והתמכרנו אל העונות הקודמות, השנה אנו מקבלים מנה גדושה ואולי אפילו איכותית ועתירת תקציב שלא חושבת בגימקים, במשימות והרבה מתח שיעשו אותנו למרותקים יותר. ובכל זאת, הפרק הראשון השאיר אותנו די באופוריה לגבי ההמשך, הפרומואים אם לומר את האמת לא היו הכי מושכים, אך המותג "הישרדות" חזק בקרב הישראלים ומן הסתם שיתחברו, נותר רק לקוות שהוענה הזו באמת תיהיה איכותית וטובה, מפתיעה ולא מאכזבת. אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

הישרדות איי הונדרס, ראשון ושלישי, 21:00, ערוץ 2 - רשת

ציון בסולם פרוגי – 7 מתוך 10.

 

 

תגובות