כפולים: "לא נרגעים גם בשנייה האחרונה של הפרק". צילום מסך מהפרק

כפולים: "לא נרגעים גם בשנייה האחרונה של הפרק"

זהירות ספוילר: כפולים סיימה את העונה הראשונה שלה בהצלחה רבה, אך האם הפרק האחרון הצליח לענות לנו על כל השאלות והאם זה הסוף שבאמת רצינו? ביקורת

עונה שלמה חיכנו לדעת מה באמת הסוד הגדול של אנשי "כפולים", כבר כמעט חודשיים שלמים אנו מתלבטים בין פרק לפרק האם אמה ליפמן היא היחידה שעשתה את זה ואילו בפרק אחר אנו תוהים לחשוב, האם זה דווקא בן רפאל או שאולי בכלל יונתן משתף פה פעולה? והנה סוף סוף התשובה הגיע. אם יש מישהו שעוד לא צפה - זהירות ספוילרים!

עוד במדור הבידור של פרוגי:

במהלך כל הפרק יש אווירת מתח, וכבר מראש מבינים שלא משנה מה תחשוב בכל דקה בפרק, עד הסצנה האחרונה אתה לא באמת תבין כלום ושום פאזל לא יתחבר. אומנם במהלך הצפייה מושלמים כמה חלקים מהפאזל הענק והמסובך שנקרא "כפולים", אולי שפע מידע וכזה שיבלבל אתכם לכמה דקות, אך מדוייק, חכם ומלא באקשן הישראלי שלאט לאט ממלא את המסך בשנים האחרונות.

יונתן, זה אתה?
יונתן, זה אתה? © צילום מסך מהפרק

ובכן, הרבה מתח, הרבה סגירות מעגל ובכל זאת צריך למלא 45 דקות, הפחד הגדול הוא שהקצוות יסגרו מהר מידי והסיום סתם יימרח, אומנם בפועל לא כך הדבר וכל דקה בפרק מרגישה הכרחית, כזו שרוצים לאחז בה ולצפות בה עוד. אחת הסצנות שיותר עשו לנו את הפרק היא הסצנה בה הבינו כי יש שניים מהם שהם באמת קשורים לזה במודע, שון ואמה. הסצנה מתרחשת בכביש מדברי, קרב יריות למול המכונית, אחת הסצנות היותר כייפיות בסדרה - או! לזה חיכינו!

לזה חיכנו!
לזה חיכנו! © צילום מסך מהפרק

יש משהו מיוחד בכפולים ובפרט בפרק הסיום, אווירה של "אני רוצה שזה ייגמר כדי לדעת מה קורה" ומצד שני "אני לא רוצה שזה ייגמר כי אני רוצה עוד מזה". שום דבר שתראו שם לא קורה סתם, החל מהמבט המיוסר של אמה ועד לעצב בעיינים של אסיה. ובכל זאת, סצנת המעבר במטוס הרגישה מעט מפונטזת, שכן בתחילת הבלגן והיריות לכל עבר, שם משום מה אף אחד מה"כפולים" לא נפצע ולו שריטה כלל - קצת מפונטז, יכול לקרות אולי באופן נדיר, אך כשזה מתקשר לעלילה זה קצת מקבל קרקע, ובכל זאת היינו רוצים שזה טיפה היה מקבל זווית אחרת. 

אמה ליפמן - תתביישי לך!
אמה ליפמן - תתביישי לך! © צילום מסך מהפרק

חוזרים לישראל, תמיד חייב לבוא הסוף הטוב, גם כאן הוא מגיע, יונתן חי וגם אמה. נטלי נכנסת אל החופה בהבטחה שהפעם לא צפויה הפתעה מצידה. התחלה חדשה ומיוחדת, ואולי גם קיטשית מידי לסוף, אבל תסמכו על יוצרי כפולים שלא יתנו לכם להרגע גם בשנייה האחרונה של הפרק. והנה מגיע הטוויסט שישנה הכל, גם שון חי, אך הוא בניגוד לשאר לא מחפש התחלות חדשות והוא מצטייד באקדח שליווה אותו כל העונה, מה הייעוד של האקדח? זה החלק המבאס, לא נדע אותו עד העונה הבאה. יודעים מה? לא ציפינו לסוף החלטי לגמרי בכפולים למרות הכל, עם כל השינויים העלילתיים בראש שלנו, הייתה לנו תחושה שגם פה יש קאצ', אולי לא בדיוק זה מה שחשבנו אבל הסוף של הפרק עורר אצלנו מחשבות מעורבות, "למה אתם עושים לנו את זה! מגיע לנו משהו ברור אחרי כל מה שעשיתם לנו כל העונה!", "מתי העונה הבאה לעזאזל?!" לבין "שאפו! שחקתם אותה!".

© צילום מסך מהפרק

ובכן, אין מה לעשות, כפולים היא באמת אחת הסדרות שכיף להיות חלק מהצופים שלה ושכיף לדעת שהיא ישראלית. הסוף, עד כמה שהוא קצת מבאס הוא בל זאת סוף שנכתב מחדש על מנת שתיהיה לנו עונה שנייה באופן רשמי, אנחנו רק מקווים שלא יקח יותר מידי זמן לזה. עד אז אנחנו נמשיך לחיות באילוז'.

 

 
תגובות