גאליס 6: "רואים את ההתבגרות של הסדרה". צילום מסך מהפרק

גאליס 6: "רואים את ההתבגרות של הסדרה"

אחרי זמן המתנה ארוך וטירוף שלא נגמר, גאליס חזרה לחיינו ובגדול בעונה שישית. אך האם העונה הזו טובה או צפויה מידי? צפינו בפרק הבכורה הכפול וחזרנו עם מסקנות. ביקורת

חיכינו קרוב לשנה לעונה החדשה של גאליס, יש משהו בסדרה שלא משנה מה תמיד יגרום לך לצפות, גם אם זה יהיה הכי ילדותי והכי צפוי שיש לפעמים. ואז החלה העונה השישית, ובניגוד לשאר פרקי הבכורה שהיו לסדרה הפעם זה שונה לגמרי מכל מה שהכרתם.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

אם יכולנו לצפות בסדרה כשהיא הייתה צפויה ונחמדה ומנסה להאדיר את עצמה עם הרפתקאות, השנה הם מצליחים להשען גם על תוכן עלילתי טוב ולא רק על קהל מעריצים הנאמן שממשיך לעקוב. בעונה השישית של גאליס תוכלו למצוא בגרות, בשלות, משהו אחר. מעין איזה רוח של 'באנו להביא דרמה איכותית לגאליס' כל זה עם קצת אקשן שכולם תמיד חיפשו בה.

דניאל מורשת מראה את הצד המחוספס שבו ועושה עבודה מעולה בכלא מקסיקו ובחקירותיו. אליאנה כמו תמיד, מצליחה להיות נכונה ודרמתית בכמויות הנדרשות ותובל שפיר מצליח לגרום לנו להתבלבל יחד איתו, ככה זה כשמיועדים. 

© צילום מסך מהפרק

השנה השינויים באים בקצב מסחרר, מההגעה של ליעם למקסיקו וההסתבכות שלו שם, הספרדית שמלווה את רוב הפרק הראשון, העובדה שיולי נהייתה מדריכה וזה שארי חזר למחנה. כל אלו מצטרפים לשינויים שעוד נראה בהמשך העונה כמו דמות הומוסקסואלית (טום באום) וותיקים שיחזרו למחנה. כמו כן הפרק נפתח בסערה דרמטית ובו ליעם ודני מתנשקים - דבר שגורם לנו להשתנק לרגע ולחשוב, יש מצב שאין יותר תובליאנה? בהמשך מתברר לנו שחשבנו מהר מידי והכל שב לקדמותו, לא לפני מבצע חילוץ נועז שהביא לגאליס את האקשן שהיה חסר בה.

מפתיע © צילום מסך מהפרק

עד כה מה שבלט בשאר סדרות הנוער היה האקשן המיוחד ששילבו בה, גאליס עוד נשארה מאחור בקטע הזה עד העונה הנוכחית שמגישה לנו בכמויות את האקשן הטוב והמהנה. מלבד האקשן, התוסף הבולט הנוסף הוא הבגרות, יש ב"גאליס 6" תהליך התבגרות שלא היה בעונות הקודמות, היא לוקחת את עצמה יותר ברצינות וכך גם את הקהל שלה. הדמויות התבגרו וזה ניחן עוד בפריים הראשון של העונה ורק מתבהר יותר במהלך פרק הבכורה שגם לא מפחד לעסוק באלימות יתרה בכלא וכן בטקסטים שהרגישו לנו יותר נוער ופחות ילדודס. 

© צילום מסך מהפרק

לא ציפינו הרבה מעונה שישית, חשבנו שמרוב כמות רבה של עונות, העונה הזו תיהיה 'עוד עונה' והעלילה באמת תיהיה כמו מסטיק או צפויה למדי, אך התברר שלא כך הדבר ובאמת העונה הזו בולטת ההשקעה והכוונה בתוכן הסדרה שמצליחה לקבוע מחדש את מעמדה וכמובן - להצדיק אותו.

אז אולי גאליס זה לא לנצח, אך אנחנו בהחלט רוצים להאחז בה כל עוד היא קיימת ובמיוחד בעונה השישית שלה שעושה עבודה מעולה ומדוייקת.

 הצבעתם כבר לגאליס בנבחרי השנה של פרוגי? לחצו כאן!

 

 
תגובות