חזרה אלינו, ובגדול: ביקורת "פצועים בראש". צילום מסך מיוטיוב

חזרה אלינו, ובגדול: ביקורת "פצועים בראש"

אחרי ציפייה ארוכה ומתישה, חזרה אתמול "פצועים בראש" לעונה חדשה ומסקרנת במיוחד. זה אמנם לקח שנתיים, אבל זה בהחלט היה שווה את זה. ביקורת

אמש, אחרי למעלה משנתיים של המתנה ארוכה ומורטת עצבים, חזרה סדרת המתח "פצועים בראש" לעונתה השנייה. הסדרה מתמקדת בסער (גיא עמיר) ויקי (חנן סביון), שני חברים שבעבר היו החברים הכי טובים והסתכסכו בעקבות כך שחברתו של יקי עזבה אותו לטובת סער. כמה שנים לאחר מכן, מוצא את עצמו יקי כחוקר במשטרת תל אביב וסער לעומתו, מנהל ארגון החותר לצדק ולוקח על עצמו לשמש כמתנקש של הארגון. העונה הראשונה זכתה להצלחה מסחררת אך בארץ ישנם מרווחי זמן גדולים בין עונות של סדרות מצליחות, ולכן הסדרה חזרה רק כעת, לאחר שנתיים של המתנה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

במהלך העונה הקודמת הבנו כי נטלי, החברה שעזבה את יקי לטובת סער, נרצחה בביתו של סער לאחר ויכוח. יקי מוצא קשר בין הרצח של נטלי לרצח אחר ולוקח על עצמו לנקום בפושע גם אם זהו סער. העונה הסתיימה בכך שיקי מגיע לחצר ביתו של סער ומאיים עליו עם אקדח בטענה שהוא זה שרצח את הקורבנות וסער מצידו שולף אקדח גם הוא. אל העימות מצטרף שמעון, דודו של סער שלמעשה אחראי על כל מקרי הרצח ושולף גם הוא אקדח. הסצנה הסתיימה בשמיעת צליל הירייה אך לא זכינו לראות במי ירו. במשך השנתיים האחרונות הועלו ספקולציות רבות לתשובה וכעת, עם הגיעה של העונה החדשה, קיבלנו סוף סוף את התשובה.

מגלמים את סער ויקי וגם יצרו את הסדרה. חנן סביון וגיא עמיר
מגלמים את סער ויקי וגם יצרו את הסדרה. חנן סביון וגיא עמיר © צילום מסך מיוטיוב

אין מה לומר - "פצועים בראש" חזרה אלינו, ובגדול. לאחר שגילו לנו כי הירייה היתה אל עבר שמעון, מתחילה העונה החדשה מחקירת הרצח של שמעון ונראה שחבורתו של סער, החבורה המחפשת את הצדק וכוללת בה את זוהר, יובל ואהוד, חוששת מלהמשיך בפעולותיה משום שכעת יקי, שמשמש כשוטר - יודע על עבודתם ועלול לחבל בתכניותיהם. כמובן שאין הם מפסיקים וכבר על הפרק הראשון זכינו לאקשן במיטבו. הרחות בין יקי לסער לא נרגעו ובזמן הזה הספיק להתפתח רצח חדש. הפעם, באופן מפתיע ולא קונבנציונלי, הרצח הוא של אדם חרדי שאת בנו מגלם בצורה משכנעת מאוד לי בירן. העלילה כמובן מתפתחת ולא שוכחת להזכיר לנו את היריבות בין סער ליקי, גם באופן האישי וגם על ליבה של זוהר ונראה שיוצרי הסדרה ממשיכים במלאכתם הנאמנה אותה התחילו בעונה הראשונה.

מגלם חרדי בצורה משכנעת מאוד. לי בירן לצד אגם רודברג
מגלם חרדי בצורה משכנעת מאוד. לי בירן לצד אגם רודברג © צילום מסך מיוטיוב

הפרק התחיל בדיוק מהנקודה בה הפסיקה הסדרה לפני שנתיים והדבר כבר מקנה לה נקודות זכות, והוא ממשיך עם מתח ואקשן בדיוק כמו שציפינו ממנו. הדרמה הבין-אישית בין הדמויות משלימה באופן מדוייק את הדרמה המקיפה של הסדרה ובהחלט מוסיפה רבדים. המשחק מדוייק והשוטים היו נפלאים וידעו בדיוק מתי להחתך, תכנון המהלכים המוקפד מרתק למסך והחבילה הכוללת הופכת את חוויית הצפייה למהנה אף יותר.

כאן עוד מהעונה הראשונה. תובל שפיר יחד עם רמי דנון
כאן עוד מהעונה הראשונה. תובל שפיר יחד עם רמי דנון © צילום מסך מיוטיוב

אין ספק ש"פצועים בראש" מציבה רף חדש לסדרות המתח בארץ. החל מההפקה המדוייקת המקפידה על כל פרט קטן דרך הליהוק המדוייק של השחקנים ועד ליוצרי הסדרה המוכשרים המכבבים גם בתפקידים הראשיים - חנן סביון וגיא עמיר. פצועים בראש אמנם סדרה מצוינת וראויה לאינספור שבחים, אך היא אינה מיועדת לילדים או לבני נוער. הסדרה עוסקת במרכזה במקרי אלימות קשים לצפייה ובאה ללמד ולהראות כי כל מקרה רצח מתחיל מהדבר הכי סתמי שיש, וזה אמנם תענוג לצפייה למבוגרים, אבל ממש לא לבני נוער. פורסם על כך רבות, גם מפי יוצרי הסדרה וגם מפי השחקנים המבקשים בכל לשון מבקשה מהילדים ובני הנוער - התרחקו מהסדרה הזו. היא אמנם אדירה ומכילה מספר לא מבוטל של כוכבי נוער, אך התסריט והעלילה ממש לא מכוונים אל הקהל הצעיר.

ציון בסולם פרוגי - 10 מתוך 10

 

תגובות