חבילה עוברת: הסדרות שהתחילו בערוץ מסויים ועברו לאחר. צילום:  אוהד רומנו ומיכה לובטון, יחסי ציבור

חבילה עוברת: הסדרות שהתחילו בערוץ מסויים ועברו לאחר

לא רק מנחים עוברים מערוץ לערוץ, מסתבר שכמה מהסדרות והתכניות שכולכם אוהבים לצפות בהם על המסך עשו את השינוי המפתיע ועברו לגור בערוץ אחר, מי למשל? "כמעט מלאכים" ו"חצויה"

יש שלל סדרות שמזוהות עם הערוץ שלהן, כך למשל: "השמיניה", "החממה", "גאליס" ואפילו "ארץ נהדרת" ו"כפולים". אך לעיתים קורים מצבים שסדרה או תכנית מסויימת מתחילה בערוץ אחד ומסתיימת בערוץ אחר. למה? לפעמים בעקבות רכישת זכויות שידור והפקה ולפעמים מתוך סכסוך. מי למשל? קבלו את הרשימה שלנו!

עוד במדור הבידור של פרוגי:

חצויה

איפה התחילה? Hot v.o.d Young
לאן עברה? ערוץ הילדים, עונה שלישית בניקלודיאון ושידורים חוזרים ב"זום".
מספר עונות: 3.

© אוהד רומנו

מה עשה המעבר? כנראה רק טוב, אמנם חצויה נשארה עדיין רק לילדי הוט בשלב שידורה, אך המעבר לערוצי ילדים הגדיל את הקהל והביא לה את שיא תהילתה.


כמעט מלאכים

איפה התחילה? ניקלודיאון.
לאן עברה? ערוץ הילדים.
מספר עונות: 4.

 

האם הצליחה? זו לא באמת שאלה. כל הדור של כמעט מלאכים מכיר טוב טוב את הסדרה ויודע שהצלחתה הייתה גבוהה וניכרת כמו של המורדים וקטנטנות בזמנן. המעבר מניקלודיאון לערוץ הילדים הכי פופולרי באותה שנה (ערוץ הילדים) הגדיל את קהל הצופים והכניס אותה לתודעה רבה יותר בישראל. ומאז היסטוריה. הופעות, מותגים, מעריצים והתרגשות שנמשכת עד היום.

כמעט מלאכים מבצעים את שיר הערוץ
 

תיכון השיר שלנו

איפה התחילה? YES STARS ישראלי
לאן עברה? ניקלודיאון.
מספר עונות: 2.
מה השתנה? אופי הקהל. בין עונות הסדרה, היא הועברה מערוץ שלא מוגדר לשכבת גיל מסוימת אל ערוץ ניקלודיאון שמוגדר בשביל ילדים ונוער. אופי הקהל השתנה ועיקר צופי הסדרה היו צעירים ואולי גם פחות מודעים לסדרת האם – השיר שלנו.

© יוסי צבקר

שמש

איפה התחילה? ערוץ 2 – קשת.
לאן עברה? ערוץ הילדים.
מספר עונות: 6.

 

חזרה לקאמבק: בשונה משאר הסדרות ברשימה, "שמש" עברה לערוץ אחר רק לאחר סיומה. הסדרה סיימה שידוריה בערוץ 2 בשנת 2004 ועברה לשידורים חוזרים בערוץ הילדים משנת 2010. כמו בתיכון השיר שלנו הקהל נהיה צעיר (בהרבה), רק שפה הסדרה הוסיפה לקהל שלה דור שלם שכנראה לא נכח בשידוריה המקוריים.

הישרדות

איפה התחילה? ערוץ 10.
לאן עברה? ערוץ 2 - רשת.
מספר עונות: 7.

© אוהד רומנו ומיכה לובטון


חזרה ובגדול: סדרת הריאליטי המבוקשת בעולם, עלתה לראשונה בערוץ 10 בסוף 2007 ושם שידרה את רוב עונותיה. העונה הנוכחית (הישרדות הונדורס) שמשודרת אחרי הפוגה של שלוש שנים, כבר עברה לערוץ 2 עם שינוי קל למבחינים, שיר פתיחה חדש וטוויסטים שלא נראו בעונות הקודמות.

הפתיח הקודם
 

סיפור אהבה סוחף: שלא תחשבו שערוץ 10 וויתר על הישרדות, אחרי עונת ה-VIP ב–2012, "רשת" רכשו את הזכויות על הפורמט, והדבר הוביל למשפט ולמאבק ארוך בין שני הערוצים, שבסופו כמו שידוע לנו ערוץ 10 וויתר על זכויות השידור.

מצב האומה

איפה התחילה? ערוץ 2 – רשת.
לאן עברה? ערוץ 10.
מספר עונות: 8 – "מצב האומה" ו-3 ל"גב האומה".

 

ממצב לגב: סדרה הסאטירה שרוב עונותיה (1-8) שודרו בזכיינית רשת של ערוץ 2 בשם "מצב האומה" הופסקה על ידי הזכיינית בגלל מגבלות כלכליות כשברקע נטען כי היה סכסוך בין צוות התכנית לזכיינית. זה לא היה סופה של "מצב האומה", כי ב-2015 נודע כי תעבור לערוץ 10 עם שינוי קל בשם – "גב האומה" ועם חבר פאנל אחד בולט שפרש בשיא - גורי אלפי.



תגובות