כבר לא מאחור: היוצרים שהפכו בעצמם למפורסמים. צילומים: אינסטגרם,יוטיוב,ענת מוסברג

כבר לא מאחור: היוצרים שהפכו בעצמם למפורסמים

את האנשים שעומדים מאחורי הסרטים, הספרים והסדרות אנחנו לא תמיד מכירים, אבל הנה כמה מהיוצרים ששמם הולך לפניהם ושלא צריך להיות מעריץ מושבע של הפרוייקטים המצליחים שלהם כדי להכיר אותם

אנחנו יכולים להתמכר לסדרות מסויימות, לצפות בהן שוב ושוב, לחכות לעוד עונות, אבל לא תמיד זוכרים שמאחורי השחקנים והתוצאה הסופית עומדים היוצרים של אותן הסדרות, לרוב הם מעדיפים להשאר מאחור, אך לא מעט פעמים הם גם הופכים לסמלים של היצירות שלהם ולכוכבים בעצמם.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

חנן סביון וגיא עמיר

פה זה לא חוכמה, הרי הצמד הידוע לא רק תסריטאים אלא גם שחקנים וקומיקאים, למעשה, זו הייתה הכוונה הראשונה שלהם בתחילת הקריירה, השניים למדו משחק, יצאו לדרך עצמאית ואחרי מחשבות עם עצמם החליטו ליצור תוכן משלהם (וגם לרוב ללהק את עצמם לפרויקטים) אין אחד במדינה שלא יכיר את השמות האלו כשאומרים לו אותם.
"מה בכריש", "עספור", ו"פצועים בראש" הם רק חלק מאותן הסדרות שכתבו וככבו בהם, אך הם גם עומדים בתור תסריטאים מאחורי של הטלנובלה "בובות" שם היו תסריטאים ראשיים, וגם על "בילי" ו"בלאגן ועד אילת" (מימי ג'טיקס היפים).

מה מיוחד? הם יודעים בדיוק ליצור את הסדרות האיכותיות וגם ללהק את עצמם לדמויות שכולם יאהבו.

עוד קצת: ליאת סביון, אשתו של חנן, גם היא תסריטאית וכתבה את "סוסי פרא" שמככבת בימים אלו על המסכים. השניים, חנן וגיא, בעלים של בר "הפרגולה" המצליח בגבעתיים, אותו פתחו על שם הבר הדמיוני שיצרו ב"פצועים בראש".

 

© צילום מסך מאינסטגרם

מאור זגורי

הוא יחסית חדש על מסך הטלוויזיה, אבל מאחורי היוצר הצעיר יש כבר הרבה. זגורי הוא שחקן, במאי ותסריטאי וכתב עד עכשיו בעיקר לתיאטרון וזכה לשבחים רבים. אך רובנו מכירים אותו בזכות הסדרה המצליחה שלו, "זגורי אימפריה" אותה כתב, ביים ואף שיחק בה בתפקיד העבריין. אין עוד הרבה יוצרים שמקבלים יחס תקשורתי והכרה כזו כמו של שחקני הסדרה וכמובן להערצה היסטרית. ה'אק!

מה מיוחד? הוא הצליח להפוך את שם המשפחה שלו לדבר הכי חם! 

עוד קצת: זה לא סוד שזגורי יצא עם הכוכבת הראשית שלו, חן אמסלם למעלה משנתיים ונפרדו לאחרונה, מה ששמר אותו גם במדורי הרכילות.

 

 

ג'יי קיי רולינג

ספרים, סרטים והמון מעריצים, זה מה שאפשר לייחס סופרת הידועה ג'יי קיי רולינג. סדרת הספרים שלה "הארי פוטר" הפכה לסדרת רבי מכר מהמצליחים בעולם. בנוסף, כל ספרי הסדרה זכו לעיבוד קולנועי, מה שזיכה את היצירות שלה בהצלחה נוספץ. חוץ מ"הארי פוטר" רולינג גם עומדת מאחורי הספין אוף "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" שגם זכה לעיבוד קולנועי, ומאחורי "קריאת הקוקיה" שכתבה בסוד וגילתה שהיא הסופרת כמה חודשים אחר כך. ג'יי קיי רולינג פשוט הולכת כששמה לפניה ואין ספק שהיא ההגדרה ליוצרת כוכבת.

מה מיוחד? עולם שלם של קסמים ומילות קסם מסובכות שעד היום לא הצלחנו להבין.

עוד קצת: רולינג החליטה למכור את הכיסא בו כתבה את "הארי פוטר" והביעה תמיכה לאחרונה כשקראה לא להחרים את ישראל.

 

ג'ון גרין

הסופר שפרץ ללבבות שלנו בשנים האחרונות הוא ג'ון גרין. אם השם מצלצל מוכר אך לא ברור מאיפה, אז ג'ון הוא הסופר של ספרי הנעורים המרגשים "אשמת הכוכבים", "ערים של נייר" ו"מחפשים את אלסקה". ספריו של ג'ון כבשו כל כך הרבה אנשים ביניהם מפורסמים הכוללים גם את קארה דלווין שמאוחר יותר שיחקה גם בסרט "ערים של נייר" המבוסס על ספרו. ספריו המצליחים זכו לעיבודים קולנועיים שכולם רצו לראות.

מה מיוחד? לכתוב להיט בינלאומי ועדיין לשמור על פרופורציות זו תכונה גדולה.

עוד קצת: כמו קודמיו, הספר "מחפשים את אלסקה" יזכה לעיבוד קולנועי בקרוב, וספר נוסף של גרין שנקרא -
"An Abundance of Katherines" נמצא בעבודות תרגום לעברית.

© צילום מסך מיוטיוב

גיורא חמיצר

את חמיצר כל ילד בישראל מכיר. השם שלו הולך לפניו והוא אחראי על כל הילדות שלנו בעצם. החל מהשעשועון ה"ששטוס" (ובימים אלו גם צ'מפיונסניק) שכולנו חלמנו להשתתף בו ולהיות הקפטנים ועד לסדרות הנוער הכי מצליחות כמו "החממה", "שכונה", "האי" וכמובן סדרת הדגל שהייתה החלוצה שלו בתחום סדרות הנוער / "השמיניה".

בנוסף כתב ספרים לסדרותיו "השמיניה" ו"האי". עם גישה של לא לתכנן יותר מידי בראש ופשוט לתת לעלילה לזרום מהראש והידיים, וכלל קבוע של לסיים בשיא, אין ספק שגיורא חמיצר הוא יוצר מאוד מיוחד ומוצלח בשוק הישראלי, לא סתם הסדרות שלו הן הסדרות הכי מוצלחות בארץ. נגיד את זה ככה: תשאלו את רוב הילדים מי היוצר של "גאליס" או סדרות נוער אחרות ולא כולם ידעו להגיד את השם, אך רק תזכירו שם של אחת הסדרות של גיורא וכולם ידקלמו את שמו בעל פה. עם רזומה שכזה ושם שמוכר לכל, חמיצר סוגר לנו את הרשימה ובגדול.

מה מיוחד? הוא לא מנסה להתאמץ מדי כדי לקנות אותנו ומביא לנו תכנים בגובה העיניים שכוללים גם ליהוקים מוצלחים.

עוד קצת: לא הרבה יודעים, אך חמיצר גם כתב סדרה למבוגרים יחד עם איל קיציס וטל פרידמן שנקראה "מעצר בית" ובקיץ הקרוב יצלם את הגרסה האמריקאית ל"החממה" עבור נטפליקס.

 





 
תגובות