נעלמים: "מציבה רף חדש לסדרות הנוער". צילום מסך מהתכנית

נעלמים: "מציבה רף חדש לסדרות הנוער"

דרמה חדשה הגיחה לאוויר העולם - נעלמים. הגיע הזמן לבדוק האם יש בכלל במה לצפות ואיך הסדרה הזאת מצליחה לגרום לנו לשכוח מכל מה שכבר ראינו בעבר? ביקורת

עוד סדרת נוער שמגיעה למסך, כמה טוב וחדשני זה כבר יכול להיות? אז זהו, שכנראה שיש עוד הרבה מה לראות ולגלות בז'אנר ואת זאת מוכיחה ובגדול הסדרה החדשה של ניקלודיאון - נעלמים.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

על פניו סיפור שנשמע אולי קצת נדוש - אחים מגיעים למקום חדש שחלקם מקבלים אותם באהבה וחלקם בהיסוס והם יוצאים למעין הרפתקה משותפת (במקרה הזה בחיפוש אחר שלישיית ילדים שנעלמו חצי שנה קודם) שכנראה גם תסתיים בסוף חיובי. אבל, כשמביטים אל תוכן הסדרה וצופים ממש בפרקי מבינים שיש בה דבר גדול יותר, מתוחכם יותר, שונה וחדשני מאוד.

משהו בריקמת העלילה מרגיש כחותמת רשמית שמשהו התבגר בסדרות הנוער המקומיות סוף סוף, החל מפסקול מלווה, בחירת הלוקיישנים ועד הליהוקים המפתיעים והמדוייקים וכאמור גם בחירת הדרך לספר את הסיפור שלה.

בני נוער שנעלמים באמצע החיים לבני נוער אחרים ומשאירים בהם חלל גדול, הוא משהו די ריאליסטי, בין אם מדובר במוות או בהעלמות, יש משהו נוגע ואמיתי בסיפור פה והוא בא בעיתוי די מדוייק - עם חזרת הסיפור של תאיר ראדה לכותרות ואיתה גם הזדהות, סקרנות וחששות של בני נוער בנושא. להבדיל אלפי הבדלות, גם הסיפור הזה מספר על הסקרנות של נוער, שלאו בהכרח קשור לסיפור, שמרגיש שמה שקרה הוא חלק ממנו, שזה נוגע בו ומדבר אליו. ובכך אמה, הדמות הראשית, נרתמת לקחת חלק בכל העניין הזה ונשאבת לתוך כל הטירוף. הזדהות של בני נוער עם מקרים כאלו אחרים היא דבר אמיתי וגדול שראוי לתת לו במה כחלק מהנוף הישראלי ונעלמים מגישה לנו את זה בצורה נפלאה. 

 

בגזרת השחקנים נרשמים כמה הפתעות טובות - גאיה גור אריה בתפקיד שנתפר בול עבורה ומראה שהיא ללא ספק הכוכבת הבאה בשטח, נועם לוגסי מראה גם צד מרגש שלה, דניאל ליטמן אולי שוב על תקן הספורטאי ולמרות הכל מצליח להמציא את עצמו מחדש גם כאן, טלי אורן וטל מוסרי נפלאים כרגיל, ביניהם יש גם את ספיר בן רובי, כרמל לוטן, עדי אלון, עונג אפרון, ניב רז וענבל ביבי בתפקיד משחק ראשון שלה מצליחה להפתיע לטובה ולהראות כשרון נוסף שלה ואנחנו מתים לדעת לאן זה ימשיך.

אם דיברנו על ענבל, אז כבר נציין כי עוד נקודה מעולה שנרשמת לטובת הסדרה וגורמת לה לבלוט מעל השטח בין כל הסדרות שצצו לאחרונה הם השירים שנכתבו לסדרה ומובצעים על ידי הדמות של ענבל (יובל). המילים המדוייקות, שירים מיוחדים שמתובלים גם בלחן ממכר ונכון וכמובן בביצועים מרשימים של אקסית "אקס פקטור" המדהימה - עושים עבודה מעולה וגורמים לנו להתלהב בענק מכל הדבר הזה שנקרא "נעלמים".

 

דרמת מתח זה לא הכי נהוג בז'אנר הזה, לפחות לא כמו ש"תוקפים" אותו בנעלמים, עד היום הסדרה שהייתה הכי קרובה לזה היא העונה השלישית של "החממה" שהצליחה להציב רף לכשעצמה וכרגע נראה שנעלמים נותנת פייט רציני, לא מתפשר ואיכותי לחלוטין, כמו גם העניין שהולכים עם המתח לכיוון קצת יותר בוגר, מסקרן וכזה שכבר עושה חשק וספקלוציות לבאות.

מתח מעולה © צילום מסך מהתכנית

אחרי שלל המחמאות שפזרנו נוסיף עוד אחת - מדובר באחד מפרקי הפתיחה הכי טובים שראינו כאן, אם כבר נתפסה לנו העין בחוזקה ב-40 הדקות הראשונות (וזה עוד מבלי להציג הכל), אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו מה יקרה בהמשך העונה. תשכחו מכל מה שראיתם ועשו לעצמכם טובה: תצפו במשהו איכותי, חדש וייחודי ולא תרצו לצפות יותר במשהו אחר.

פרק הבכורה
 

נעלמים, ימים א'-ד', 15:40 בניקלודיאון (לצופי הוט).

 למתחם המיוחד של "נעלמים" בפרוגי / לחצו כאן

תגובות