גאליס 7: "לא השיא שלה, אבל נוגעת בנקודות חשובות". צילום מסך מהפרק

גאליס 7: "לא השיא שלה, אבל נוגעת בנקודות חשובות"

העונה האחרונה כבר כאן והיא נפתחת בפרק בכורה שכל כך ציפינו לו, אבל האם הוא מספק פתיחה מספיק טובה לעונת הסיום? ביקורת

העונה החדשה והאחרונה של "גאליס" נפתחה היום בסערה, לאחר המתנה של חצי שנה מאז הסתיימה העונה השישית. העונה השביעית נפתחת בחזרה לתחילת הסיפור של דוד ורגע הפיכתו למיועד האפל בעזרתה של זרדה (מעונה 3) שחוזרת לפתע לתפקיד אורח (בלי הסברים בכלל על איך היא הגיעה לשם ואיך היא הזדקנה כל כך מהר). לאחר הפלאשבק המפורט, חוזרים לעלית המחנה ובה יונתן מנסה לשכנע את דני וליעם שהוא הטוב בכל הסיפור, רונה מתילה ספק בדורי, ויולי מנסה להזהיר את ליעם.

הצצה לפרק. באדיבות ערוץ הילדים
 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

במילה אחת? התגעגענו. אך בכל זאת ציפינו לפתיחה מרשימה יותר, היסטרית יותר ומרגשת יותר. אומנם הפרק לא היה רע בכלל, אך רובו הורכב מדברים שהצופים כבר ידעו בסוף העונה הקודמת והדמויות בסדרה מגלות רק עכשיו, מה שנתן תחושה שלא התקדמה העלילה כמעט כלל.

© צילום מסך מהפרק

הגילויים היחידים שהוכיחו את הצדקתו של הפרק היו זה שארמונד (אנחל בונני) הוא בעצם אחיו הגדול של דוד, שהסיפור הוא בעצם סיפור נקמה ולא סתם רצון לשלוט בעולם מתאוות כוח, וזה שיולי צילמה את שרון ורועי, תמונה שנמחקה בסוף הפרק ע"י פריצה של הוגו למכשירים בהוראתו של ארי.

הפרק עצמו הצליח לעניין, נתן לנו לסדר דבר או שניים בראש למי שהסתבך מהסוף של העונה השישית, פרק שאולי היווה נחיתה רכה לקראת מה שהולך לבוא, ואולי גם בצדק, אך בכל זאת, ציפינו לאיזה משהו שיוציא מאיתנו 'וואו' אחד גדול, כמו שעשתה פתיחת העונה השישית שהיוותה קפיצת מדרגה לסדרה ולבגרות החדשה שהיא הביאה עמה.

© צילום מסך מהפרק

נקודת אכזבה נוספת נרמת בגזרת הדמות של אליאנה, שחוזרת להיות (לפי המובן בפרק הבכורה) 'אחת רגילה' ולא יועדת כפי שציפינו ורצינו, וגם הרגיש בעוד רגע כבר לא תהיה הדמות הנשית שמנסה לעשות מהפיכה ולהציג את ה"גירל פאוור", ואת זה שגם נשים יכולות להיות הגיבורות, כפי שהראתה בהצלחה ובכבוד בעונה שקדמה. 

פה הפרק היה ביג דיל על כמעט שום דבר, אך הריענונים והנקודות החדשות שנגעו בהן היו כל כך מדוייקות וטובות. 
כך למשל פרשיית הפצת התמונות של רונה שבאה בתזמון מדוייק לפרשייה אחרת שרצה בתעשיית הבידור וברשתות החברתיות, שמנסה להעביר את המסר שהיום כל אחד יכול לעשות הכל עם הסמארטפון, כולל זיוף ראיות והפצת תמונות עירום שמשמעותן - עבירה על החוק גם לא אתה צילמת. מדובר בעניין חשוב ומגיע ליוצרים על כך טפיחה על השכם על ניצול הבמה הנכון והנגיעה בסיפור העדין למול קהל של ילדים ונוער.

© צילום מסך מהפרק

בכלל העלילה בפרק התעסקה הרבה בטכנולוגיה, אם זאת אפליקציית האיתורן של ליעם, צילום התמונה של יולי ופריצה למכשירים של הוגו. יש הרבה עיסוק בזה שמציג את הצד הטוב והצד הרע, אם תרצו - ממש כמו המיועד האפל והמיועד המואר

הכוכבים האמיתיים של הפרק היו ללא ספק מור פולנוהר וניר שטראוס שעשו עבודה מעולה, הדרמטיות של מור כולל סצינת השיימינג המעולה שבה היא קולטת שכולם כבר ראו, והמעבר המושלם של ניר לדמות הרעה כמעט בטבעיות מוחלטת ואותנטית.

אז מה מצפה לנו בהמשך? אין לדעת, מהעונה השישית הסדרה העלתה לעצמה את הרמה ולרוב כבר לא צפויה, אנחנו מקווים הפרק הנוכחי נוצל באמת למטרת ריענון וכי מצפה לנו משהו אחר ושונה ממה שראינו מגאליס עד עכשיו, בעיקר כי הדקות האחרונות ספורות היטב ונבחנות בעיניהם של הצופים שמקווים לזכור כל פריים.

יש כיוון טוב וחשוב שאנחנו מקווים שישמרו עליו וירימו אותו בהתאם. ייאמר לזכות סוף הפרק שהוא נגמר בצורה מעולה, וזהירות ספוילר לקוראים מביניכם שלא צפו בפרק עדיין - דוד כותב לראשונה בספר הבריאה (שמגשים את כל מה שהמיועד כותב בו) שיונתן ימות. איך יתמודדו עם זה מבחינה עלילתית? ברור לנו הרי שיונתן לא באמת ימות, אך הימור שלנו? רק המיועד המואר באמת יוכל לכתוב בספר.

© צילום מסך מהפרק

כמו כן, בזמן שגאליס נעדרה מהמסך, נכנסו לטריטוריה שלה סדרות חדשות כמו "סוסי פרא" ו"נעלמים" שהצליחו להביא משהו אחר ושונה לחלוטין מ"גאליס" ששלטה שם לפניהם. אז האם היא תחזיר לעצמה את הכתר? הכל תלוי בלאן העלילה תתקדם. 

ביקרנו בסט העונה השביעית
 

ובכל זאת, במידה והתלבטתם אם לצפות בעונה האחרונה, ועל אף הפרק לא הציג את הרמות שגאליס הציגו בעבר, יש בהחלט על מה לדבר ואנחנו כבר מחכים בשקיקה לפרק השני.

גאליס 7, בימי א-ג, 14:25, בערוץ הילדים בHOT.

 
תגובות