כמעט שם: המוצרים שגרמו לנו להרגיש בתוך הסדרות. צילום: יחסי ציבור

כמעט שם: המוצרים שגרמו לנו להרגיש בתוך הסדרות

מצאנו כמה פריטים מתוך הסדרות והסרטים האהובים שיכולנו לקנות גם במציאות ובזכותם הרגשנו כאילו אנחנו חיים בסרט הוליוודי

חלק ניכר מחווית הצפיה שלנו בטלוויזיה והאהבה שלנו לסדרות הוא המוצרים הנלווים. יומן של גאליס ואוזניות של החממה שכולם רוצים. אבל זה אפילו יותר מרגש כאשר המוצר שקנינו הופיע בסדרה או בסרט, שהכוכבים השתמשו בו. הנה כמה פריטים מתוך הסדרות והסרטים שכולנו רצינו וגם יכולנו להשיג.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

המגפיים של סיילו

סדרה: "כמעט מלאכים".
המגפיים הארוכות והאופנתיות של סיילו הפכו לסימן ההיכר שלה. בריקודים או סתם במסדרון, הנעליים האלו תפסו פוקוס רציני ונהיו אחד הפריטים החשובים בעונות הראשונות.


למה רצינו אותם? בסביבות 2009 כשהסדרה הייתה בתחילת דרכה התחילו למכור את המגפיים הארוכות עם סמל כנפיים עליהן. הנעליים גם ככה היום יפות ואופנתיות בלי הסדרה, אז כשהשגנו מגפיים שגם יפות וגם יש עליהן אזכור לסדרה, לא יכולנו לסרב.

© צילום מסך

פוקדורים

סדרה: "פוקימון".
פוקדורים הם החפץ המוביל בסדרה, בעזרתם אש וחבריו תפסו את הפוקימונים. גם במשחקים הנלווים ביניהם "פוקימון גו", משתמשים בפוקדורים השונים שהפכו כבר מזמן לא רק לסמל של הסדרה אלא גם לאחד הסמלים של הדור.


למה רצינו אותם? כמו שהסדרה נמצאת בתודעה שלנו שנים - ככה גם הפוקדורים. הכדורים הפכו להיות המוצר הנלווה הכי חשוב של הסדרה. ההנאה של לזרוק את הכדורים עברה לחיים האמיתיים גם מבלי שיהיה פוקימון לתפוס. הפוקדור כל כך הצליח שהפך גם למוצרי אחסון, עוגיות, מגנים ואפילו קופסה של טבעת נישואין!

© giphy

הפלייבוק

סדרה: "איך פגשתי את אמא".
אחת הדמויות הראשיות בסדרה היה ברני הפלרטטן. ברני היה כל כך מקצוען בלהשיג בנות שהוא אפילו ריכז את כל "דרכי הפעולה" שלו בספר. הספר היווה חלק שוב בסדרה כאשר כמעט בכל פרק הוצגה פעולה שנכתבה בספר. השיא של הספר היה המשימה שסגרה אותו ובעזרתה ברני הציע נישואים לרובין.


למה רצינו את זה? לא בשביל לדעת איך להתחיל עם אנשים כמובן. אבל תמיד התעניינו במה באמת כתוב בספר הקדוש של ברני. כאשר הספר יצא יכולנו לקנות אותו ולצחוק או לבכות מכל הפעולות ההזויות והחכמות שהיו שם.

© צילום מסך

בקוגנים

סדרה: "בקוגן".
האחות הקטנה והפחות מפורסמת של "פוקימון" הייתה "בקוגן". גם שם היה קרב של מין מפלצות שנקראו "בקוגנים". בניגוד לפוקימונים שאוחסנו בפוקדור, הבקוגנים "התקפלו" לכדורים כשלא היו בפעולה, כמו סוג של רובוטריקים. בכל תחילת קרב הכדורים נזרקו על הרחבה ונפתחו בצורת מפלצת שגדולה למפלצת אמיתית.


למה רצינו אותם? בניגוד לפוקדורים, פה קיבלנו את המפלצות BUILD IN. אהבנו לראות את הבקוגנים שנפתחים מהכדורים ויכולנו לקיים קרב (אפילו אם הבקוגנים לא הפכו להיות מפלצות גדולות).

© make gif

גלימת ההיעלמות

סרט: "הארי פוטר".
הגלימה שהארי קיבל לחג המולד נתנה לו את האפשרות להיות רואה ואינו נראה. הגלימה הזו, שבמקור הייתה אחד משלושת אוצרות המוות, שימשה אותו לתעלומות ותעלולים לאורך כל הסרטים.


למה רצינו את זה? מה יותר מגניב מלהיות רואה ואינו נראה? אפילו אםאין קסם בעולם (אוי לא!) ולא ניעלם, קיבלנו גלימת וינטג' מגניבה.

© giphy

הספר האדום

סדרה: "האי"
מגיל שש טומי החזיק בספר האדום בו תוארו בציורים אירועי ה-09.09.2009 ומעשיות דילן הגיבור. הספר התברר כחוזה את העתיד (לפחות נכון ל2009) וליווה את טומי ואת ילדי בית המחסה בשהותם באי לאחר פגיעת האסטרואיד.


למה רצינו את זה? הספר האדום היה לב הסדרה, סוג של מספר הסדרה. גם כשהסדרה שודרה וגם כשבכבר ירדה מהמסך אהבנו לראות בספר שנמכר להמונים, את העליליות המפורטות יותר בציורי קומיקס בספר, ואם נדייק אז יצאה מעין גרסה כזאת של הספר.

© הוצאת ידיעות ספרים

הטבעת האחת

סרט: "שר הטבעות"
הטבעת האחת היא זו שעשתה את כל הצרות בטרילוגיית שר הטבעות וגם בטרילוגיית הפריקוול – ההוביט. מאז שנוצרה מכוונות רעות ועברה בידיהם של גולום, ההוביטים, אנשים ואלפים היא לא הפסיקה לשנייה לנסות לחזור לאדונה. הטבעת נתנה למי שהחזיק בה חוזק והתמכרות ועד שהושמדה כל עולם הסרט היה בכאוס.


למה רצינו אותה? טבעת כל כך מרכזית בסרט כל כך נמכר זה לא משהו שאפשר לפספס. הטבעת היפה והזהובה היא פריט חובה לכל מכורי הטירלוגיה ובכלל אוהבי סרטים. היא מגיעה לידיהם של הרבה קונים וברור לנו למה. רגע? אולי היא תתחיל מלחמת עולם שלישית?

© giphy

קומפאודר

סדרה: "טוטאלי ספייס"
את סדרת המרגלות הכי פופולארית בילדות אין מצב שמישהו לא מכיר. קלובר, סם ואלכס היו הדבר בעמקי שנות ה-2000 והחזיקו בגאג'דטים הכי מגניבים. האביזר הראשי שלהם היה הקומפאודר – שילוב של פודרה ומחשב שבעזרתו תקשרו עם הבוס – גרי וגם התאפרו.


למה רצינו את זה? לא רק שהמרגלות האופנתיות היו מודל לחיקוי בגילנו הצעיר, גם האביזירים שלהם היו מאוד יפים. וגם ככה ממש אהבנו איפור אז כשקיבלנו פודרה (או לפחות פודרה מפלסטיק) שבתוכה מוחבא מחשב קטן שיכולנו לשחק בו, לא יכולנו לעזוב אותו לשנייה.

© giphy

בנדנות הישרדות ו"גאליס"

תכניות: "הישרדות" ו"גאליס"
נכון, הישרדות היא תכנית ריאליטי ולא סדרה כמו שאר הסדרות בכתבה, אבל זה לא מנע מאיתנו לעקוב אחרי כל העונות ולשים "המייאה" ו"או יה" כשנכנסנו לכיתה כברכת בוקר טוב (רק אנחנו? לא נורא). הפריט האופנתי היחיד שהיה בתכנית היה הבנדנות. הן הבדילו בין השבטים ונשאו את שם הריאליטי עליהן, אותו הדבר קרה לנו גם במהלך צפייה במחנה הקיץ המפורסם שהיה סוג של הישרדות בפני עצמו (וגם המנחה משחק שם!).

הסצנות הגנוזות של גאליס 6. כתב ועורך: משה אבוטבול | צילום: אברהם רון
 

למה אהבנו אותן? הריאליטי המאתגר גרם לנו לרצות להיות בשבט עם משימות (אבל עם מקלחת ובלי ג'וקים). כשהתחילו למכור את הבנדנות ישר רצנו לקנות ולבשנו אותם ודמיינו שגם אנחנו נמצאים על אי בודד.

מטבעות הזמן

פסטיגל: "2007 – פסטיגל על הזמן"
גם פה לא מדובר בסדרה ואפילו לא סרט. אבל הפסטיגל חוץ מהיותו מועד עלייה לרגל כבר יותר מ – 30 שנה, הוא מייצר המרצ'נדיז הכי גדול שיש. כל פסטיגל ילדים מקבלים בנדנות, שעונים, צמידים ועוד. חלק מהמרצ'נדיז אף הופיעו בפסטיגל עצמו בתור מין כלי עזר כמו הבנדנה של יב"ז ב- 2009 והשעונים של תובליאנה ב– 2011. אך הפריט הכי מיוחד שהופיע בפסטיגל ואצלנו ביד היו מטבעות הזמן מ– 2007, בעזרתם השען הרע (פיזנטי וזה) ניסה להשתלט על העולם.

למה רצינו אותם? המטבעות המגניבים שהופיעו בפסטיגל ישר תפסו את תשומת הלב שלנו. במסע שיווק מצויין המטבעות נחשפו אלינו כמה חודשים לפני הפסטיגל והוחבאו בשקיות צ'יפס. כולנו רצינו לפחות מטבע אחד שנוכל להסתובב איתו בבית ספר בגאווה. לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו עדיין מחפשים בשקיות את מטבע העתיד.

 
תגובות