בסיס סגור: דברים שלא ידעתם על כוכבי התאג"ד. צילום: ורד אדיר, yes

בסיס סגור: דברים שלא ידעתם על כוכבי התאג"ד

תאג"ד, הסדרה שכבשה את המסך שלנו מגיעה לסיומה. אנחנו הכנו לכם כמה עובדות מעניינות שאתם חייבים לדעת מאחורי הסדרה

אחרי שאנחנו צופים בהם על המסך שלנו בכל יום, יודעים באיזה שעה הם עולים לשמירה, מתי מתקיים המבצע הבא שלהם ומי מהם עובר על חוקי צה"ל ורגע לפני שהם מסיימים עונה – הגיע הזמן להכיר באמת את השחקנים מאחורי החיילים האהובים עלינו, הלא הם חיילי התאג"ד.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

על אמת

לפני שהחלו בכלל הצילומים, כל השחקנים עברו קורסים של חובשים כדי לקבל ידע בסיסי בעניין. "עשינו הרבה מחקרים על זה", מספרת דניאל גל, שמשחקת את רותם. אם תהיתם לעצמכם, הרבה מאוד מהסצנות בסדרה קורות באמת – בסצנות שבהם נלקח דם מחיילים למשל, השחקנים לוקחים דם מהניצבים.

צנחן גם בחיים

הסדרה עוקבת אחרי שירותם הצבאי של חובשי תאג"ד 33 בגדוד הצנחנים – דבר מוכר מאוד לאחת מהדמויות הראשיות בסדרה, תומר קפון, שמשחק את דניאל. הכומתה האדומה ליוותה את דניאל גם בעת שירותו הצבאי, כששירת בתור לוחם ומפקד כיתת צנחנים. "הסדרה הזאת מחזירה אותי לשירות הצבאי שלי לחלוטין", הוא מספר. "באופן חיובי כמובן, אני עף על זה". תומר שיחק בסרטים וסדרות רבות כגון בני ערובה, אניגמה, פאודה ואפילו גאליס, אך את פרס האופיר שלו קיבל דווקא על הדמות שלו בסרט "שבוע ויום". אחד המועמדים שהתחרו נגד תומר על הפרס היה אביב אלוש, שחקן ומנחה מוכר מאוד ולא אחר מאשר אחיה של רעות אלוש, שמשחקת את משקית הת"ש של הגדוד, שירלי.

© ורד אדיר, yes

פטור

לעומת תומר, דניאל גל המשחקת את רותם הפרמדיקית, לא יכולה להעיד שהסדרה מזכירה לה את שירותו הצבאי משום שהצבא לא גייס אותה. בגיל 12 היא אובחנה בתסמונת 'גיליאן ברה', דבר ההפך אותה למשותקת במשך כחצי שנה, ולאחר מכן גם דרש ממנה חודשים של שיקום.

© ורד אדיר,yes

גם אור אדרי, שמשחק את בן לולו, לא זכה לשרת בצה"ל. כחודש לאחר שהתגייס, התגלתה אצלו מחלה בשם 'אנקילוזינג ספונדיליטיס', מחלת מפרקים שריתקה אותו למיטה, הקשתה עליו לזוז וגרמה לו לקחת משככי כאבים על בסיס יום-יומי. בעקבות המחלה אדרי שוחרר מהצבא וחיכה לחזור ולהתגייס שוב, דבר שלא קרה בסופו של דבר משום שהוגדר כנכה חלקי.

משחק תפקידים

כשאדרי הגיע לראשונה לעשות אודישן לתפקיד בן לולו, האודישן שלו לא היה טוב והוא לא התקבל. כעבור שנה קראו לו לאודישן נוסף, הפעם לתפקיד בלטה או פרטוק, אך ציון רובין, במאי הסדרה - צפה באודישן והחליט שדווקא דמותו של בן לולו תתאים לשחקן, בלי שהוא ידע שאדרי כבר נבחן אל התפקיד בפני המלהקים ולא התקבל אליו. גם אינה בקלמן שמשחקת את רונה, לא נבחנה ישירות לתפקיד אותו היא משחקת. האודישן הראשון שעשתה היה דווקא לתפקיד רותם, הפרמדיקית החדשה שמגיעה לגדוד, אך לאחר מכן החליטו המלהקים כי התפקיד שמתאים לה הוא דווקא רונה.

© אוהד רומנו

המדינה של פרטוק

פרטוק הוא דמות שעדיין לא החלטנו אם אנחנו אוהבים או לא, בעיקר כי היה לו קל לאיים על החברים לטובת דברים אישיים. אבל מאחורי הדמות עומד השחקן גיל כהן, שמעבר לכיכובו בסדרה הוא עובד לאחרונה על מערכון ענק בשם "במדינת תל אביב" בבימויו של אדריאנו חאובל ובכיכובם של איל שקרצי, מיכאל גבעתי ולירן דוד (החממה), ספיר בן רובי והוא עצמו. בהצלחה!

© ורד אדיר, yes

צדיק על הסט

ומה בנוגע לדין מירושניקוב? גם דין שמשחק את פולצ'ק האהוב, היה רחוק מאוד מהדמות שלו אך הוא וההפקה הגיעו לפשרה: מבחור חילוני ומקועקע, בעזרת איפור ועבודה לא קלה, הפך דין לבחור דתי עם קעקועים מוסתרים.

מגאליס לפלס"ר

אוהבים את איתן וזהבי? אז קבלו עובדה מעניינת עליהם. אולי אתם לא מזהים (בגלל שהוא מגולח לטובת היותו חייל בסדרה), אך תום גרציאני שמגלם את הדמות, כיכב בעונה הרביעית והחמישית של "גאליס" בתור השוטר שמתאהב במיקה (דנה פרידר) ואילו מיקי לאון (זהבי) כיכב בעונה השנייה בתור עוזר הנאמן של מלכת גאליסיה.

מסתבר שדמותו של הקרפ"ח היא די אפלה ומסתורית, יותר ממה שציפינו. והנה יש עוד טוויסט בעלילה! שראל פיטרמן, שמגלם אותו, היה מנחה בערוץ הילדים בתקופת רצועת שידורי "המקום אמיתי" ואף כיכב בתפקיד ב"החולמים". 

מזהים?
מזהים? © יחסי ציבור ערוץ הילדים

פלאשבק

אולי אנחנו לא רואים אותה בכל פרק (וחבל), אבל אביב פנקס, המגלמת את חברתו של פרטוק, עשתה תפקיד דומה בצבא ואף פיקדה בין היתר על חיילת שכולכם מכירים - ספיר בן רובי.

ד"ר תציל אותי.

למי שעוקב באדיקות אחר הפרקים האחרונים, בטח שם לב שהשם "דוקטור עוז וידל" הוזכר כמה וכמה פעמים. מה שאתם לא יודעים שעוז וידל האמיתי הוא בעצם אחד מאנשי ההפקה והוא אף השתתף באחד הפרקים בתור אחד מהקצינים.

© צילום מסך

מהריאליטי לתאג"ד

אולי אתם לא יודעים אבל בסדרה משתתפים שני כוכבי ריאליטי מוזיקליים. הראשון הוא עלא דקה (חושחש) שהשתתף באודישנים לעונה השנייה של "דה וויס" אך המנטורים לא הסתובבו אליו. כשנה לאחר מכן פרסמנו אצלנו גם מקרה גזענות שחווה עלא כשרצה להצטרף להסעה.

 

השני הוא מירון וויליאמס, הפעיל האנטישמי שחטף את טטרו והשתתף עם פולצ'ק בקרבות הכלובים. וויליאמס השתתף ואף זכה בעונה הראשונה של "פרויקט הלהקה" בערוץ הילדים ואף ניסה את מזלו שוב בריאליטי כשהשתתף בעונה השנייה של "אקס פקטור ישראל", שם זה פחות עבד.

יחד עם הלהקה. סטארט-אפ
יחד עם הלהקה. סטארט-אפ © אור גפן
תגובות