אילן רוזנפלד: "ואז אני קולט שאליאנה תדהר גדלה עליי". צילום פרטי

אילן רוזנפלד: "ואז אני קולט שאליאנה תדהר גדלה עליי"

רגע לפני שנראה איך אילן רוזנפלד עשה מחווה לסדרות הילדים המיתולוגיות יחד עם אליאנה תדהר, רצינו לגלות קצת יותר על מה שקרה במסך שנים לפני שנולדנו, וגם: האם הפיג'מות תהפוך לאחת הסדרות שעיצבו דור שלם של ילדים?

על אילן רוזנפלד סביר להניח שגדלתם במשך תשע עונות של "הפיג'מות", אחת מהסדרות האהובות והמוכרות יותר של הדור הנוכחי, אך במות"ש הקרוב הוא יחזיר את התכניות והסדרות שהיו כאן עוד הרבה לפני שהוקמה הלהקה מנתניה בתכנית חדשה (שתקרא "התכנית") אותה ינחה וישחק בה לצד אליאנה תדהר ובמסגרתה יעשו מחווה במערכונים מיוחדים על הסדרות הנוסטלגיות של הערוץ הראשון והחינוכית.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

רגע לפני שנצפה בתוצאה הסופית והמיוחדת, שוחחנו עם רוזנפלד כדי להכיר קצת יותר מקרוב את מה שהיה הדיבור החם בטלוויזיה לילדים, עוד הרבה לפני שנולדנו.

"אני גדלתי על הסדרות של חינוכית, בעיקר כשהייתי נשאר חולה בבית", משתף אותנו אילן על הרגלי הצפייה שלו כילד ומפרט, "אחר הצהריים הייתי רואה את הסדרות של הערוץ הראשון כמו 'הופה היי', 'החתול שמיל' ו'תופסים ראש'. הייתי מחכה לשעה חמש וחצי. זה היה בדיוק אחרי מהדורת 'ערב חדש', הייתה שקופית של 'תכניות הילדים והנוער' והיה יושב מנחה, בדרך כלל דליק וויליניץ על רקע כרומקי (מסך מיוחד לצילומים - מ.א) ופשוט הייתי יושב ורואה את זה".

מחווה ל
מחווה ל"הופה היי" © דוד וינוקור
אז הצילומים לתכנית הולידו אצלך הרבה נוסטלגיה.

"כשהתחלתי לכתוב את התכנית הזאת, אז צפיתי בחומרים ובאמת שטף אותי פרץ נוסטלגיה מטורף לתכניות האלה",  מספר ומשתף על תהליך כתיבת התכנית, "אמרנו שאנחנו רוצים לכתוב תכנית אבל פחדתי שהילדים לא מכירים את התכניות של אז, ולכן חשבתי להביא מישהו שינחה יחד איתי ובעצם לא מכיר את התכניות האלה וכך תהיה עין חדשה, מה שהוביל לרעיון להביא את אליאנה שצעירה ממני בכמה שנים. היא לא ראתה את התכניות האלו וגם לא מכירה אותם, היא קצת העיניים של הצופה החדש".

"העיניים של הצופה החדש" © צילום פרטי

כל אחד מכם באמת מייצג דור מסויים ושונה, עד כמה זה השפיע בצילומים?

"התכנית ממש מבוססת על זה שאני קורא לה לבוא ורוצה שהיא תעשה איתי מחווה לתכניות הילדים והנוער והיא בכלל לא מבינה על מה אני מדבר ואני זה שמסביר לה על כל התכנית. כך שזה היה מאוד טבעי"

הייתה מחווה מסויימת שממש ריגשה אותך? 

"עשינו מחווה לחתול שמיל, ולצורך הקטע חיפשו את המסיכה המקורית שלו, לא מצאו אותה אז נאלצו לעשות שחזור שלה. כשקיבלתי את המסיכה ועטיתי אותה אז אני חייב להגיד שהתרגשתי בצורה יוצאת דופן".

אילן בתור החתול שמיל
אילן בתור החתול שמיל © דוד וינוקור


מה מייחד את התכנית הזאת משאר המחוות שכבר ראינו?

"התכנית היא בעצם ספיישל וכשהתחלנו המטרה הייתה לא רק לעשות מחווה כי יש עוד המון תכניות מחווה של הערוץ הראשון שעולות עכשיו, ואני אמרתי שאעשה משהו אחר. אני מנסה לעשות משהו מטורף ומדבר דווקא לילדים של היום. הבאנו את כל כוכבי הילדים להתארח (לי בירן, גאיה שליטא-כץ, ג'וי ריגר, תובל שפיר, עודד פז) גררתי מלא חברים להשתתף, ברמה של יש כאלו שבאים לעשות סצינה של שניה וחצי וללכת וזאת הבדיחה".

כל כוכבי הילדים הגיעו
כל כוכבי הילדים הגיעו. לי בירן, גאיה שליטא-כץ, תובל שפיר © צילום פרטי

ואיך יצא?
"יצאה תכנית מופרעת מאוד. אני חייב להגיד שעבדתי בהמון סדרות וזו הייתה אחת חוויות העבודה הכי כייפיות שהיו לי, זה קורע מצחוק ומי שיראה את זה יהנה עד השמיים. כי זה בין צחוק למחווה קלאסית, לקחתי על עצמי להיזכר בערוץ ולא לעשות מחווה, וכשנזכרים יוצאים דברים נורא מצחיקים. יש כל מיני נסיונות שלי ושל אליאנה לעשות את התכניות של פעם בימינו, והצלחנו לשמור על רמת הומור גבוהה ולא איזו מחווה מייבשת".
 
אתם מתעסקים בסדרות שהיו אי שם לפני שנות האלפיים ובאמת נחשבו ככאלו שעיצבו דור של ילדים ונוער, אבל אתה חושב שגם הפיג'מות תחשב כאחת כזו בהסתכלות של עוד כמה שנים קדימה?

"אני חושב שמבחן הזמן הוא המבחן היחיד. כמות הפרקים שעשינו וכמות השנים שעושים את זה מראים שללא ספק גידלנו דור מסויים. אני יכול לראות את זה נגיד ממש בשנתיים האחרונות שאנחנו מתחילים לקבל סימני הערצה ואנשים גדולים יותר שרוצים להצטלם איתנו, כמו למשל חיילים וסטודנטים. אתה פתאום קולט שהם היו בני 13 כשהתחלנו את הסדרה, ועכשיו הם כבר אחרי צבא. אז אני אומר ש'אוקיי הפיג'מות הפכה או תהפוך לסוג של קאלט'.

ובאילו עוד דרכים אתה מרגיש את האימרה המכובדת הזאת של "גדלתי עלייך"?

"נגיד כשצלמנו את התכנית לערוץ הראשון, אז יניב פולישוק (גרי), הגיע להתארח והתיישבתי לידו וליד אליאנה וקראנו את הטקסט. לרגע אחד אליאנה הסתכלה על שנינו ואמרה: 'וואי, תדעו לכם שזה היה פעם חלום שלי להיות איתכם בהפיג'מות' ואז אתה קולט שגם אליאנה גדלה עלינו וזה היה מאוד מביך אבל גם מצחיק.

© צילום פרטי

מה המתכון המנצח לתכנית כזו שתהפוך לקאלט ומשהו שיזכרו לנצח לדעתך?

"קשה נורא להגיד. יש דברים שעובדים ויש כאלו שלא. ויש כאלו שאתה זוכר שהם טובים יותר ממה שהם באמת. אבל אני חושב שסדרה ששודרה בתקופה מסויימת שאתה נורא מתגעגע אליה או כזאת שאתה אומר 'וואי איזה כיף היה אז' או מדמיין אותה וממש נזכר בעצמך רואה את זה - אז זו סדרה שאתה תזכור".

לך זה קרה?

"אני למשל ממש זוכר את המנגינה של 'שלוש, ארבע, חמש וחצי' וכשאני שומע אותה אני אוטומטי נזכר בבית - ואני חושב שזה משהו שאנשים מתגעגעים אליו". 

נעימת הפתיחה של 3,4, 5 וחצי
 

ילדים שאין להם שמץ של מושג על התכניות שאתם מדברים עליהם בספיישל, באמת יצליחו להנות ולהבין?

"המטרה הייתה לפנות לקהל שלא מכיר את התכניות רציתי שהילדים ממש ייהנו, כי ההורים ייהנו בכל מקרה.
גם לא היה לחץ של צילומים בעיקר בגלל שזה פרק אחד ולא סדרה, היו צילומים מאוד כייפים עם פרטנרית מקסימה. אני מכיר את אליאנה שנים, עשיתי תפקיד קטן ב'החולמים', ופסטיגלים, אבל אף פעם לא עבדתי איתה למרות שתמיד רציתי, וברגע שהיא נכנסה לפרויקט היה לי כיף נורא" מספר ומצהיר, "הילדים נורא יופתעו מזה שהיא ממש מצחיקה. כי כולם ראו את אליאנה ב'גאליס' ובתפקידים דרמטיים, אבל פה היא ממש מצחיקה".

"התכנית" - מחר, יום שבת (ה-26.11) בשעה 19:00 בערוץ הראשון וב-HD.

 

 

תגובות