טל מלכה: "הייתי במרכז החבורה ובגיל 15 הפכתי לביישן". צילום: רונן אקרמן

טל מלכה: "הייתי במרכז החבורה ובגיל 15 הפכתי לביישן"

בשבועיים האחרונים הוא מתחיל את דרכו ככוכב נוער בהתהוות, אך טל מלכה מעיד על עצמו שממרכז העניינים הוא הפך לביישן ואז חזר שוב להיות פתוח בעקבות המשחק. הדמות שלו בסדרה נכנעת כבר על ההתחלה ללחץ חברתי. וגם על זה יש לו הרבה מה להגיד. ריאיון בכורה

את טל מלכה הכרתם ממש לאחרונה בתור בן רוזן ("בנרו") בסדרת הנוער החדשה "פלאשבק" בערוץ הילדים בHOT. זהו תפקידו הטלוויזיוני הראשון של מלכה (בן ה-23). מלכה נולד בראשון לציון ובגיל 15, במעבר לתיכון, עזב את העיר ועבר לגור עם משפחתו בתל אביב. הוא ילד סנדוויץ בין שתי אחיות, מגדיר את עצמו כבחור מאוד זורם, פתוח להרבה דברים, והולך עם מה שעושה לו טוב, "אני מקשיב ללב שלי ולמה שנכון לי, ותמיד הולך עם הדרך שלי והאמת שלי".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מעל הכל הוא בן אדם מלא באמביציה ומאוד חשוב לו להצליח. "אם אני מאמין במשהו אז אני מאמין בו עד הסוף. אני בטבעי עקשן, וברגע שאני רוצה משהו אז אני לא ארגע ולא אנוח עד שהדבר הזה יקרה"

מלכה הגיע לתחום המשחק לגמרי במקרה ושיתף אותנו, "אף פעם לא חשבתי על התחום הזה, זה לא עניין אותי. פחות אהבתי לשחק ולעמוד מול כולם" חשף השחקן. אך ברגע שהשתחרר מצה"ל, החל לבעור בו הרצון להיכנס לתחום המשחק, "זה סיקרן אותי והרגיש לי משהו שמאוד נכון לי ונוגע לי".

© רונן אקרמן

הכל התחיל כשיום אחד, בגיל 19 במהלך שירותו הצבאי נפגש במפתיע עם מי שלימים הפך לסוכן שלו, חיים שרגא, "הוא שאל אותי אם אני מיוצג בסוכנות ומה קורה איתי, אמרתי לו שלא ושלא חשבתי על זה בחיים. יצרנו קשר, דיברנו, ולאט לאט התחלתי להתעניין בתחום, ופתאום זה כן משך אותי ורציתי את זה, התחלתי ללמוד ולקחת קורסים עד שבאמת התחלתי לעסוק בתחום וללכת לאודישנים, עד שהגעתי לתפקיד הנוכחי".

בבית הספר היסודי מעיד על עצמו מלכה כי היה שטותניק "היה לי חשוב להיות במרכז החבורה, היה לי חשוב להצחיק ולעשות שטויות, ופחות התרכזתי בלימודים". בגיל 15 הפך לנער ביישן ופחות עניין אותו להיות במרכז ולהצחיק. "הייתי מתחלף איתך בכיף עכשיו לשבוע בשביל הוייב החברתי, ואז בבגרויות הייתי חותך" צוחק טל.

אם כבר מדברים על מבחנים ובגרויות, איך הגעת לפלאשבק? 
"קיבלתי 4-5 'לא' באודישנים לסדרות לפני שקיבלתי את התפקיד בפלאשבק." מלכה מספר כי עשה אודישנים לסדרות הנוער שוברי גלים וכוכב הצפון, ואז הגיע פלאשבק. "אומרים ששווה לחכות בסבלנות לפעמים עד שמגיעים הדברים הטובים". עוד חושף בפנינו כי "הייתי באודישן ל'O boy' (מי שבקרוב תתחרה על אותה משבצת אצל צופי yes),  ואז העבירו אותי לפלאשבק. נבחנתי לתפקיד של בן רוזן והלך לי ממש טוב, הרגשתי שאתקבל וככה באמת קרה".
 
טל בתפקיד בן
 

מלכה מספר כי הוא מוצא ב'בנרו' הרבה דברים שקשורים לחיים שלו עצמו. "שיחקתי כדורגל מגיל 8 עד 17 באופן מקצועי, עד שנפצעתי בברך ולא יכולתי להמשיך". השחקן מספר כי הוא גם מאוד מזדהה עם הצורה שבה 'בן' לוקח דברים, ואף טוען כי, "לפעמים אני קורא טקסטים ומרגיש שזה אחד לאחד עליי. יש טקסטים שקראתי ואמרתי - ואוו גם אני הייתי פועל באותה הדרך".

אך בכל זאת מוצא הכוכב גם שוני בינו לבין הדמות שמגלם, "אני הייתי לוקח דברים טיפה יותר בקלות. יש חלקים שבן לוקח דברים יותר מידי ללב, דברים שאני כטל הייתי מדפדף אותם".

כבר בפרקים הראשונים הדמות שלך נכנעת ללחץ חברתי ומסתכנת ב'אתגר הקינמון'. מקווה ששם זה לא מזכיר לך את עצמך.

"לי יש עמוד בשדרה, הייתי מאמין בדברים שאני מאמין בהם, והיה מאוד קשה להזיז אותי מהם. את אתגר הקינמון למשל לא הייתי עושה. הייתי מוכיח את עצמי באימונים ולא נרגע עד שלא הייתי מגיע ליעד שלי, עד שלא הייתי מקבל את תפקיד הקפטן במקרה הזה. אני ידעתי מה אני יכול ומה לא, ולא הייתי מכניס את עצמי לפינות של להוכיח דברים בדרך אחרת. לא הייתי נכנע ללחץ חברתי, הייתי הולך בדרך שלי".

גם אם הבריון היה סוג של מאיים עליך?
"אם היה לי בריון כמו 'מוח' בחיים שלי הייתי אומר לו - 'שמע, עזוב אותך משטויות, אנחנו חברים לקבוצה, בוא נדבר על המגרש, לא צריך שום קינמון'. "

לא נכנע ללחץ כמו הדמות © צילום מסך מיוטיוב

בריונות זה נושא נורא חזק אצל בני נוער, אז באמת חשוב להעביר להם את המסרים, אפילו דרך הסדרה. מה היית אומר לילדים ובני נוער שנתונים במצב הזה?

"שאף פעם לא צריך להיכנע ללחץ חברתי. לחץ חברתי הוא משהו שהוא שגוי ולכל בן אדם יש את האמת שלו ואת הדרך שבה הוא פועל, וצריך ללכת לפי זה ולא להקשיב ללחץ וליפול לדברים שלא מאמינים בהם באמת רק כי מישהו אחר אמר או החליט".

כבר התחלת לקבל תגובות ממעריצים על הדמות?
"כן, והאמת שזה ממש מרגש. כיף לראות שהקהל מתחבר לדמות ושאוהבים אותו, אני מקבל המון תגובות ברשתות החברתיות בעיקר.אני רואה את כל ההודעות ששולחים לי וזה מחמם את הלב, וגם אם אני לא תמיד עונה, אני רואה ומכבד וזה מרגש אותי".

אפשר להגיד שהעלת את רמת הפעילות שלך ברשת מאז הסדרה.
"אני בחור סקרן, עד לפני שהסדרה עלתה לא הייתי כל כך פעיל באינסטגרם, הייתי מעלה תמונה פעם ב... עכשיו אני מוצא את עצמי הרבה באינסטגרם, ילדים פתאום מבקשים לייקים, אז אני יותר משקיע גם בזה. אני לא רגיל להתעסקות הזאת, זה גרם לי להתחבר בלית ברירה לרשתות החברתיות. אני חושב שהערצה זה מבורך ואני מעריך את זה מאוד".

© צילום מסך מאינסטגרם

במשחק למשל, מי המודל לחיקוי שלך?
"גוני דפ'" מכריז ומסביר, "פשוט לשבת איתו לשיחה ולהכיר אותו, לשמוע על הסיפור שלו, שיספר לי דברים בלעדיים על הדרך שלו, ממש ראיון, רק חברי כזה".

אז יש כבר שאיפות על קריירה בחו"ל?
"מבחינתי השמיים הם הגבול" כרגע אני לא חושב על חוץ לארץ, אבל אני לא פוסל את זה בכלל".

אוקיי, אז נתחיל ממה שיש להציע בארץ. פסטיגל זה משהו שתרצה?
"הייתי רוצה לעשות פסטיגל, אני בתור ילד לא הייתי בפסטיגל, זה משהו שמעניין אותי כרגע, והאמת שהכל קורץ לי, הייתי רוצה להתנסות גם בקולנוע ותאטרון. לא יצא לי כל כך לגעת בתאטרון עד עכשיו, לא התעסקתי בתחום בתקופת התיכון, הייתי יותר ביישן ולא הייתי פתוח לדברים האלה".

ואתה רואה את עצמך בסדרות נוער נוספות?
"סדרות נוער - זה עולם מאוד אמיתי והתגובות הכי אמיתיות שתקבל, וזה משהו שאני אוהב, לצד זה הייתי רוצה ואשמח לעשות גם סדרות לקהל יעד גם קצת יותר מבוגר, עוד לא טעמתי משני העולמות מספיק כדי לדעת מה אני באמת רוצה. אני יכול להיות בשניהם, זה בדרך כלל לא עובד יחד, אבל אני יכול לשבור את הסטיגמה הזאת אני מאמין ולשלב את שניהם יחד". 

מילה לגולשים?
"תגדלו ותדעו שהכל אפשרי. אין שום דבר שאתם לא יכולים לעשות, אלא אם כן החלטתם שאתם לא יכולים".

 
 את טל תוכלו לראות בימים א'-ד' בשעה 14:35 ב"פלאשבק" - ערוץ הילדים (HOT)

 

תגובות