המלאך השומר שלי: "לא מושלמת, אך כייפית ומגוונת". צילום מסך מהסדרה

המלאך השומר שלי: "לא מושלמת, אך כייפית ומגוונת"

קומדיה חדשה לילדים ונוער מתחילה את דרכה. גם היא מתרחשת בבית הספר כשהפעם הסיפור הוא בין מלאכים לבין תלמידים. האם היא נופלת לקלישאות למרות הקאסט המרשים? ביקורת

מי אמר שמלאכים לא קיימים במציאות? "המלאך השומר שלי" מצליחה לגרום לנו להאמין במלאכים וגם לצחוק עליהם. לכל אחד יש מלאך ששומר עליו, אבל לצערו של רועי (ילד ממוצע וממורמר) המלאך שלו (יניב) לא מועיל לו ואפילו מחרב לו את החיים. לכן "אלוהים" (ימית סול) שולחת את יניב (בן אדם) לכדור הארץ כדי לשמור על רועי מקרוב, ומכאן הכל מסתבך.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסדרה מכילה קשת רחבה של דמויות החל מהנערה הפמיניסטית (רווית), הנער הנכה (אילן - דין גרבר), הבריון (לפיד), הנער "המוזר" (יואב) ועד הנער הממורמר (רועי). לכל דמות יש סיפור ואופי משל עצמה, דבר די נדיר בסדרה מרובת משתתפים, במיוחד כשמדובר בקומדיה ולא בסדרת דרמה כבדה על בית הספר.

חבורה מגוונת © צילום מסך מהסדרה

בקלות היה אפשר לקחת את "המלאך" בתור עוד תכנית קומית שמתרחשת בבית ספר (כמו "אלישע", "מועדון החנונים", "הקלמרים", כי הרי - כמה אפשר כבר לגוון? אבל לא כך. היא אולי לא הדבר הכי נפלא ומושלם שראינו על המסך, אבל היא כן משעשעת, כייפית, חמודה ומקורית במיוחד. אהבנו את הסיפור ואת הקאסט המורכב מאולסטארס של כוכבים מ"גאליס", "זגורי", "אליפים", "הפיג'מות", "סוסי פרא" ונוספים. הסצינות לפעמים די צפויות ולא כאלו שלא ראינו קודם (הבריון קובע מריבה, פליטות פה 'מקריות' בקול, אך ההתעסקות עם הסיפור והתזמון הקומי בהחלט מספקים את מה שצריך וגורמים לסדרה להראות טובה יותר. בנוסף, הגיבור הראשי הוא דמות קלמזית עם חוסר מזל, כזו שיש בכל מקום ואפילו רבים מאיתנו הם מסוג האנשים האלה שמרגישים את זה - והדבר הזה מוסיף עוד אלמנט הזדהות והומור בין כל הרגעים.

© צילום מסך מהסדרה

אדווה רודברג, אחותה הצעירה של אגם, מצליחה להביא למסך משהו מרענן, מדובר בתפקיד ראשון שלה על המסך והיא לגמרי צולחת אותו ואף יוצרת רושם שהיא הייתה שם כל הזמן. תומרקין שוב בתפקיד הבריון עם הקול המוזר והעיוות בשפה (סטייל "אורן טונה" מ"מועדון החנונים"), אך הפעם ההשראה לדמות היא דווקא יאיר לפיד (שהרי שם הדמות שלו היא לפיד וגם הוא בעברו היה מתאגרף) לעיתים כאילו זה בכלל חיקוי לגרסה צעירה שלו, והאמת? לא רע ומדובר במעין קריצה להורים. גם פה תומרקין עושה זאת בצורה טובה.

לפיד, הגרסה לצעירים. ורודברג - הגרסה לצעירים
לפיד, הגרסה לצעירים. ורודברג - הגרסה לצעירים © צילום מסך מהסדרה

עוד בלטו לנו בצורה טובה: אלון סנדלר, שזוהי סדרת הנוער הבולטת שלו מאז "אליפים", סנדלר עושה תפקיד ראשי מעולה ואיכותי, ראו שהתיאטרון השפיע עליו לטובה. בן אדם מצליח לבלוט ולהראות מגוון את הכשרונות שלו ויכולות קומיות, שכן ב"גאליס" הוא די נבלע בין שאר התפקידים הראשיים ועלילות המדע הבדיוני וכיף לקבל אותו הפעם בפרונט.

בן אדם - הפעם בפרונט
בן אדם - הפעם בפרונט © צילום מסך

אנחנו די אהבנו, בסך הכל מדובר בקומדיה שכיף לצפות בה אחרי בית ספר או סתם עם המשפחה ולחפש את עצמנו בין הדמויות המאוד מגוונות שיש הפעם. גם עצם העובדה שמתייחסים לתלמיד הנכה כתלמיד רגיל לכל דבר ללא התייחסות יתרה לכיסא הגלגלים (לפחות לא באופן שתוקע או מציג אותו כמוגבל יכולות) והוא עצמו דמות שמחה ומשתלבת בחבורה, נותנות עוד יתרון לסדרה שבין ההומור שלה מצליחה להעביר גם בדרכים האלה מסר מעולה, במיוחד כשהדמות היא בניצוחו של דין גרבר ("כדברא") שמגיע לראשונה לתפקיד קומי - בדיוק כמו שהוא היה צריך לקבל כבר ממזמן, ואכן מדובר בעבודה מוצלחת מצידו.

© צילום מסך מהסדרה

"המלאך השומר שלי" א'-ד', ניקלודיאון (HOT) ב-15:40



תגובות