אקס פקטור: מעולה כהרגלה אך לעיתים גם מתישה. צילום: אייל נבו

אקס פקטור: מעולה כהרגלה אך לעיתים גם מתישה

עונת תחרויות השירה החלה אמש (ד') עם שידור פרק הבכורה של העונה השלישית של "אקס פקטור ישראל". התכנית הצליחה לשמר את הצלחת העונות הקודמות עם פרק פתיחה מעניין וכיפי, אך עם זאת כללה גם רגעים מיותרים ומתישים. ביקורת

אם הייתם מבקשים מאיתנו לבחור פורמט טלוויזיוני אחד מחו"ל שהצליח פה בארץ, היינו עונים לכם ללא היסוס ש"אקס פקטור" הוא הבחירה שלנו. ריאלטי השירה שכבש את הקהל הישראלי והציב רף חדש לתוכניות השירה בישראל חזר אתמול לעונתו השלישית עם פרק פתיחה מעולה אך גם עם מקום לשיפור.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

פרק הפתיחה ששודר אתמול ואורכו היה שעתיים כלל המון אודישנים מגוונים מכל קצוות עולם המוזיקה, את השופטים האהובים ואת הצטרפותו של הראפר סאבלימינל אל שולחן השופטים. עם זאת, התכנית גם כללה לא מעט קטעי מעבר שלרוב הוסיפו חן והומור אך לעיתים הרגישו מרוחים ומעייפים וגרמו לנו לרצות להריץ את התכנית קדימה עד לאודישן הבא.

© צילום מסך מהפייסבוק

קודם כל אנחנו חייבים לציין שהתגעגענו לתכנית, האווירה הכיפית שהיא מעבירה באמצעות הקהל האנרגטי, האולם הענק והססגוני והעריכה המיוחדת בהחלט הזכירו לנו שאקס פקטור היא תוכנית מיוחדת במינה. נוסף לזאת, שוב זכינו לפגוש את השופטים המעולים:: משה פרץ החם והמפרגן, שירי מימון ההריונית שמצליחה לשמור על נועם וחיוכים על אף שהיא בחודש התשיעי להריונה השני (ריספקט!) ועברי לידר כהרגלו ביקורתי, רציני וחייכן כשצריך. אליהם חבר בעונה הנוכחית הראפר סאבלימינל (במקום רמי פורטיס) כתוספת חדשה ופיקנטית לשולחן השופטים.

שולחן השופטים החדש
שולחן השופטים החדש © צילום מסך

וכמובן המנחה של התוכנית הלא היא בר רפאלי הלבבית. אבל, התאכזבנו מהופעתה הכמעט אפסית בפרק הפתיחה, בו היא לא הופיעה למעט בהתחלה כשהציגה את הפורמט ואחר כך לרגעים אחדים ובודדים במהלך התכנית. בהחלט לא מקצועי ואף מבאס שהמנחה של התכנית (שתמונתה המפרסמת את התכנית מתנוססת על בניין באיילון) בקושי מופיעה בתוכנית עצמה. אנחנו מקווים שזו הייתה מעידה חד פעמית ושנזכה לראות אותה בתדירות גבוהה יותר בפרקים הבאים.

נעבור לאודישנים עצמם. במהלך התכנית זכינו לראות מגוון אודישנים מכל קצוות עולם המוזיקה, החל מילדה מקסימה שהגשימה את חלומה והדהימה את הקהל עד זוג שערורייתי שלא עבר ואיים לתבוע את התכנית - כי חייבים גם כמה כאלו בכל פרק אודישנים.

בין האודישנים סימנו כפייבוריטית את עדן הלנה המרגשת, שבילדותה עברה משבר חברתי עקב צבע עורה, גירושין עם המשפחה ומשבר בינה לבין אביה. אך את כל הצרות האלו היא שמה מאחור כשעלתה לבמה ונתנה הופעה מרשימה ברמה של כוכבת פופ אמיתית בחו"ל והועברה פה אחד על ידי כל היושבים באולם לשלב הבא. אנחנו צופים לה דרך ארוכה ומוצלחת בתכנית.

עדן הלנה (אקס פקטור)
עדן הלנה (אקס פקטור) © צילום מסך

בין האודישנים העמוסים ברגש ומתח, התכנית הייתה מלאה בהמון קטעי מעבר קלילים וקומיים הכללו מאחורי הקלעים, הומור, בדיחות בין השופטים וסיפורים אישיים של מתמודדים. אך זו גם נקודת החולשה של התכנית, אמנם מטרת רגעי המעבר הייתה לתת לצופה "הפסקה" מכל הרגש והמתח שהיו באודישנים עצמם אך היו רגעים בהם קטעי המעבר נמשכו יותר מדי זמן והרגישו מיותרים ומרוחים שאותם היינו מעדיפים אם היו מורידים בעריכה. לדוגמא באחד האודישנים הגיעה בחורה טרנסג'נדרית שקיבלה השראה מדנה אינטרנשיונל. לאחר האודישן "זכינו" לקטע מביש ומיותר בו השופטים מנסים להגות את המגדר של המתמודדת ללא הצלחה ותוך כדי צחוק מביך. אנחנו היינו מעדיפים להימנע מלצפות מרגעים כאלה ובמקום זאת להתמקד באודישנים עצמם.

בשורה התחתונה, אנחנו שמחים לראות שוב את "אקס פקטור ישראל" על מסך הטלוויזיה, היא מעניינת ומגוונת ונתמכת על ידי פורמט מעולה המייחד ומבדיל את תוכנית זו משאר תוכניות השירה. עם זאת, היינו שמחים לראות פחות דיבורי סרק מיותרים ויותר שירה, כי בכל זאת אנחנו מחפשים את האקס פקטור הבא של ישראל. ריאלטי השירה מבית היוצר של סיימון קאוול (יוצר התוכנית האמריקאית) הוא דבר ששווה לכם לפנות בשבילו שעתיים מחייכם ולעקוב אחריו, רק תזכרו להריץ קדימה כשמגיעים קטעים מיותרים.

תגובות