עידו מוסרי: "הייתי חוזר בהרגשה שלא הייתי מספיק טוב". צילום: יחסי ציבור

עידו מוסרי: "הייתי חוזר בהרגשה שלא הייתי מספיק טוב"

השחקן, המדובב והקומיקאי המצליח והמוערך, עידו מוסרי, המככב בלא מעט פרוייקטים בימים אלו, בראיון מיוחד על החלומות להמשך הקריירה, המחשבות על לעבור אל מעבר לים, והחששות והפחדים בצילומי תכנית האלתורים "הכל הולך" שחוזרת לשידור הערב

השחקן המדובב והקומיקאי המצליח והמוערך, עידו מוסרי (39), נמצא בתעשייה ובקריירה התובענית הזאת מהיותו בן 8, וכעת, גם לאחר למעלה משלושה עשורים של עשייה, הוא מסתכל אל עבר העתיד, ולא מפסיק לחלום. השחקן, שעומד מאחורי הקול המוכר של "בובספוג", כיכב לאורך כל הקריירה בתפקידים שונים ומגוונים, על מסכי הקולנוע והטלוויזיה ועל הבמה, בז'אנרים שונים ובתפקידים לקהלי יעד שונים מילדים ועד מבוגרים, ואף מעבר לים. בראיון מיוחד מספר על החלומות להמשך הקריירה, המחשבות על לעבור לחו"ל, הפחדים והחששות שליוו אותו בצילומי תכנית האלתורים "הכל הולך" המשודרת ב"רשת 13", ועל המחשבות ליצור סדרה על חייו וללהק אליה את אחיו, השחקן והמנחה האהוב טל מוסרי. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בתור ילד, מה חלמת להיות כשתגדל?

"הייתי ילד שחקן. ממש בגיל 8 התחלתי לשחק בטלוויזיה ובתאטרון, היה לי את המזל הזה. אלו היו ימים אחרים, היה רק ערוץ אחד, ואם היה ילד מוכשר אז כל התעשייה הייתה יודעת על זה. היה לי את המזל הזה שמגיל קטן עשיתי את מה שחלמתי לעשות. בגיל עוד יותר קטן חלמתי להיות טבח כי אהבתי את זללני מ'הדרדסים', ואהבתי לאכול. עד היום אני אוהב לבשל קצת".

 

A post shared by Ido Mosseri (@ido_mosseri) on

נכנסת לתעשייה בגיל מאוד צעיר. אתה חושב שזה טוב, או שהמחיר שמשלמים כבד מידי ועדיף לחכות עם זה?

"אני חושב שהמקרה שלי הוא מקרה קצת מיוחד. באופן כללי אני חושב שחשוב שילדים ישארו ילדים, יהיו ילדים. אני חושב שקצת החמצתי את תקופת הילדות שלי במובן הזה שכל הילדות הייתי עסוק במשחק, למדתי בבית ספר לאומנויות ואחר הצהריים ובערב עבדתי בזה. זה היה רוב הילדות שלי, מגיל 8. אני חושב שאני מקרה קצת מיוחד ושלא כולם צריכים להיות כמוני. אני חושב שרק אם יש ילד שהכשרון שלו או הרצון שלו לעשות משהו בולט אז זה דבר נפלא ללכת אחרי החלומות שלך ולעשות אותם, אבל צריך לזכור שכל דבר בזמן שלו, וחשוב מאוד להישאר ילדים בזמן של הילדות ולהנות מהתקופה הזאת, ואחר כך יש זמן לעשות הכל ולהגשים את כל החלומות, אבל חשוב להיעזר בסבלנות. זה מאוד נחמד להיות ילד שחקן, אבל יש בזה את המחיר שאתה צריך לשלם, וצריך לזכור שלכל דבר יש את הזמן שלו".

 

"אם יוצא לילד או נער לעשות את זה בצורה מקצועית מידי פעם, זו יכולה להיות חוויה מדהימה. אני לא אומר שזה לא כיף, אבל אני אומר שגם המינון הוא חשוב, זה המפתח. שיזכרו שכל דבר בזמן שלו, כשאנו ילדים או נערים אנחנו צריכים להישאר ילדים או נערים, ואחר כך כשאנחנו מבוגרים אנחנו מתפנים לעשות את מה שחלמנו לעשות כילדים. ילדים שמחפשים קריירה בגיל כזה צעיר, אם זה מידי פעם או לעיתים רחוקות כחוויה חד פעמית זה יכול להיות חוויתי ונפלא, אבל אם זה הופך למשהו מקצועי זה יכול להיות נהדר אבל לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע".

"זה גם תלוי בתקופות השונות" מסביר מוסרי, שהתפרסם בגיל 8 כשהיה רק ערוץ אחד והייתה פחות מודעות לעניין. "היום יש הרבה ילדים שרוצים להיות שחקנים או זמרים כי יש הרבה תכניות ריאליטי שמקדמות את זה, ויש גם את אלו שרוצים להיות מפורסמים. להיות שחקן זו עבודה מאוד קשה. קודם כל רצוי ללמוד את זה ולהשקיע, זאת עבודה מאוד קשה ותובענית, הרבה יותר ממה שזה נראה, ויש זמן לזה, שיישארו ילדים".

בימים אלו אתה משתתף בשתי סדרות המיועדות לילדים ונוער, "כפולה" ו"שבט צוצלת". היית רוצה לשחק בתפקיד מרכזי בסדרת דרמה לנוער?

"בשמחה, רוב התפקידים ששיחקתי במסך מאוד מגוונים, אני מאוד אוהב את המגוון ונהנה ממנו. אני מאוד רוצה לשחק תפקיד דרמטי כי רוב התפקידים ששיחקתי היו קומיים. בתור שחקן אני מייחל לתפקיד יותר עגול ועמוק, לא בהכרח לנוער, אולי דווקא למבוגרים. אבל מי יודע, תלוי בפרוייקט ובתפקיד, אני לא שולל".

 

A post shared by Ido Mosseri (@ido_mosseri) on

הקול שלך הפך לעוד משהו ממך שמשאיר חותם אם זה "בובספוג" או החיקוי של סטטיק ובן אל ב"מדינת הגמדים". האמנת שזה יגיע למשהו כזה?

"ממש לא. עשיתי את 'בובספוג' הרבה שנים ותמיד חשבתי שזה גאוני אבל לא היה לי מושג שזה יהפוך לכזאת היסטריה וכזאת פופולריות. אני מאוד שמח על כך, אני חושב שזאת באמת סדרה גאונית ואני מאוד שמח שהיא משמחת אנשים ושהקול והעבודה שלי משמחים ילדים ומבוגרים כאחד, וזה כיף. אני מחכה כבר שיהיו לי ילדים משלי כדי שאוכל להראות להם את 'בובספוג' או את 'מדינת הגמדים'. אני ממש שמח ש'סטטיק ובן אל' (החיקוי מתוך "מדינת הגמדים"-נ"ט) תופס, אני ממש אוהב את התכנית הזאת וזה מאוד כיף".

 

התנסת במגוון רב של תפקידים, אם זה בז'אנרים שונים, לגילאים שונים, ואף מעבר לים. לאיפה אתה מכוון להמשך הקריירה שלך?

"הכי היה לי כיף בהוליווד, אני לא אשקר. יש משהו מאוד כיפי בלעבוד בחו"ל, לראות עולם, לפגוש אנשים מארץ אחרת, מתרבות שונה, ולפנות לקהל שבחיים לא חשבת שתפנה אליו, בשפה שונה. זאת הרפתקאה באמת מדהימה, ואני מודה שלזה אני מאוד מתגעגע. אני ממשיך לעשות סרטים מעבר לים, עוד מעט יוצא סרט נוסף בחו"ל שיש לי בו תפקיד קטן ונחמד. הכי כיף לעבוד מעבר לים, אך מצד שני יש לי עוד הרבה חלומות כשחקן, ואני חושב שדווקא את החלומות שלי כשחקן אני אוכל להגשים יותר בקלות בארץ, כי הם בעברית. אני חולם לשחק תפקיד בקולנוע הישראלי, תפקיד שיביא סיפור עמוד ומעמיק שיאפשר לי לצלול למסע טוטאלי. בנתיים אני נהנה מהעשייה שאני עושה, וטוב שיש עוד חלומות".

© צילום: אור גפן

עשית סרטים בינלאומיים וכבר נגעת בתהילה העולמית, יש סיכוי שתעבור לחו"ל ותנסה לפתח שם קריירה?

"זה משהו ששנים רציתי לעשות ואני עדיין רוצה וחולם, אבל ג'ון לנון אמר: 'החיים זה מה שקורה לנו בזמן שאנחנו עסוקים בלתכנן תכניות'. אז בינתיים יש לי הרבה עשייה בארץ ואני שמח איתה, ואני עדיין ממשיך לחלום על לעבור לחו"ל כי זה יותר מסובך, זה דורש יותר מאמץ וויתורים, זה לא כל כך פשוט בעיקר בגלל שהמקצוע הזה הוא תלוי שפה. אבל תראי את גל גדות, זה סיפור שמראה שהכל אפשרי. אז אני ממשיך לחלום על זה ואולי יום אחד אני אעשה את זה. בינתיים אני אמשיך לזגזג בין הארץ לחו"ל לפי הפרוייקטים".

 

A post shared by Ido Mosseri (@ido_mosseri) on

לאחרונה לא מעט שחקנים שיתפו שהם עובדים על סדרה שהם יוצרים וכותבים. זה משהו שהיית רוצה לעשות? 

"כן, בטח! אני כבר שנים חולם על זה ומשתעשע ברעיון עם חברים שלי, ליצור סדרה על החיים שלי. אנחנו חושבים שהחיים שלי הם מאוד טראגי-קומיים, מצחיקים ולפעמים גם מרגשים. אני יכול לתאר לעצמי שהרבה אנשים חושבים שהחיים שלהם כאלה. בנתיים אנחנו רק חולמים על זה ומשתעשעים ברעיון. אבל יכול להיות שיום יבוא, ויכול להיות שהוא גם לא רחוק, ואני אמצא את עצמי יוצר סדרה כזאת, ואני ארצה לשחק בה. מי יודע, הלוואי".

גם את טל תלהק?

"לא חשבתי על זה, אבל בטח, ברור, בתפקיד עצמו".

היית רוצה לשחק שוב לצד טל?

"לגמרי. כשהיינו ילדים עבדנו הרבה ביחד, ב'תופסים ראש' וב'צעירי תל אביב', היה לנו מאוד כיף לעבוד ביחד. זה נורא נחמד לעבוד עם אח שלך ובטח שהייתי רוצה. מישהו לא מזמן אמר לי שהיה נחמד אם היינו עושים ביחד את המחזמר 'אחים בדם', אז זה יכול להיות חזק, זה יכול להיות רעיון, אני מקווה שזה יגיע לאנשים הנכונים שירימו את הכפפה".

 

A post shared by טל מוסרי (@talmosseri) on

הקריירות שלך ושל טל מאוד מנוגדת ושונות אחת מהשנייה, אבל בכל זאת, היו רגעים של קנאה או תחרות?

"לא, ממש לא, אפילו לא לרבע רגע. מכיוון שמגיל קטן עשינו את זה ביחד, לכל אחד יש את המקום שלו וכל אחד בטוח במקום שלו, ולכן אין קנאה ותחרות. אנחנו באמת עושים דברים מאוד שונים, ולכל אחד יש את המקום שלו בעשייה, ואין שום תחרות בינינו, להיפך, אנחנו רק רוצים שהאחר יצליח ואנחנו מאוד שמחים בהצלחה אחד של השני. אף פעם לא הייתה תחרות, ולשמחתי אין וגם לא תהיה. התפקיד הראשון שעשינו היה כשאני הייתי בן 8, וטל היה בן 11, בהצגה 'המלך ואני' בתאטרון הקאמרי. נבחנו לתפקיד שונה וגם התקבלנו. אף פעם לא התחרנו על תפקיד, ואף פעם לא הייתה בינינו תחרות או קנאה בגלל זה. תמיד כל אחד ידע את המקום והייחוד שלו בתוך זה, אז אף פעם לא היתה בעיה כזאת".

© צילום מסך מהאינסטגרם

בימים אלו אתה מככב בתכנית "הכל הולך" המשודרת ב"רשת 13". איך הייתה החוויה בתכנית?

"ממש מגניב, חוויה שלא הייתה דומה לשום דבר שעשיתי עד היום. אנשים בבית לא יודעים אבל התכנית הזאת באמת מאולתרת, אין שם שום דבר מתוכנן. זה אפילו היה מפחיד לפעמים, ויש קטעים שאני בטוח שהצופים בבית יראו שיש פדיחות ויש קצת טעויות, ולא הכל תמיד מצחיק, אבל זה חלק מהכיף של התכנית הזאת שהיא באמת מאולתרת מההתחלה ועד הסוף. ואני ממש שמח שבחרו בי להיות חלק מהקאסט של העונה החדשה, ואני אוהב את התכנית הזאת, וזה כיף, ואני שמח לקחת חלק, ויש אחלה קומיקאים מגניבים מאוד, ומוכשרים, גם שחקנים, גם קומיקאים מהאינטרנט. נורא כיף לי בתכנית ואני מקווה שיצא מצחיק לפחות כמו שצחקנו באולפן, ושהקהל בבית יאהב את זה".

מתוך "הכל הולך", באדיבות רשת 13
 

איך הייתה הדינמיקה בין חברי הקאסט?

"פה ושם נוצרו כימיות יותר בולטות, למשל בין יובל סגל וביני, אנחנו מכירים שנים רבות אחורה, כשיובל היה ילד ואני הייתי נער בן 17 שיחקנו ביחד לראשונה בהצגה של 'בית לסין' שנקראה 'שיחות עם אבי', ולא מזמן עבדנו יחד שוב כששיחקנו בהצגה נוספת. אנשים כמו יובל סגל, טלי אורן, ומלי לוי, יש לי הכרות מוקדמת איתם אז הכימיה איתם היתה יותר מורגשת. אבל יש אנשים שהיה כיף להכיר לראשונה ועם כולם הייתה כימיה. אני כבר מחכה לעונה נוספת בשביל להמשיך עם זה".

 

A post shared by Ido Mosseri (@ido_mosseri) on

איך התמודדת עם כל האלתורים?

"היו רגעים שזה היה ממש מפחיד, יש רגעים שזה מצליח ואתה מרגיש ממש טוב, הביטחון שלך עולה, ואז יש קטע שזה לא מצליח במשחק כזה או אחר, ואלתור כזה או אחר שלא מצליח, ופתאום יורד לך כל הביטחון, ואתה נכנס לסרטים. אני מודה שזה קצת רכבת הרים. לפעמים הייתי מצליח יותר ולפעמים פחות. היו פעמים שהייתי חוזר הביתה אחרי הצילומים בהרגשה נפלאה, והיו פעמים שהייתי חוזר בהרגשה מעורבת שלא הייתי מספיק טוב, שיכולתי להיות יותר מצחיק פה או יותר מצחיק שם. אבל בסופו של דבר כל הכיף זה באמת לקחת את זה בספורטיביות ובצחוקים ובאווירה הומוריסטית וקלילה. רק ככה מתוך השחרור הזה יכולים לצאת דברים יותר טובים. גם עם מולי שולמן היה לי מאוד כיף, אני מכיר אותו מלפני, ויש לו את הפינה שלו בתכנית. מאוד נהנתי איתו ועם יובל. נראה לי שככל שמתרגלים את זה יותר ויותר להשתפר בזה, כדי שאני אוכל להיות טוב יותר אפילו".

הכל הולך, הערב (ו׳), 21:30, ״רשת 13״.

תגובות