המשימה - רומא: גרסה צעירה ועדכנית של "המירוץ למיליון". צילום: יחסי ציבור

המשימה - רומא: גרסה צעירה ועדכנית של "המירוץ למיליון"

ריאליטי היוטיוברים הראשון בישראל יצא לדרך וגרם לנו להבין סופית: לא צריך את הגרסאות הישנות של תכניות הריאליטי ב-2018 כשיש את יוטיוב

בזמן שתכניות הריאליטי הקבועות מקבלות עונות נוספות על המסך והחדשות בעיקר מתמקדות בתחום הרומנטי וממאיסות את עצמן, ריאליטי מסוג חדש מגיע לישראל ומשודר כולו ביוטיוב.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

תכנית הריאליטי החדשה, "המשימה: רומא" מורכבת מכוכבי הרשת האהובים: שחר סויקיס, שירלי לוי, ליזה וסמולקין, גל זהבי, ליאל אלי (ובהמשך גם קווין רובין ורז ספני) שהמריאו עד לרומא שבאיטליה לסדרת משימות מיוחדות שמועברות דרך הווטסאפ.

אם אהבתם את "המירוץ למיליון", כאן מדובר במעין שדרוג של הפורמט והפיכתו למודרני יותר, הוא לא מצולם על ידי צלמים חיצוניים אלא על ידי המתמודדים עצמם, הם לא פוגשים במנחה אלא הם מובילים את עצמם ואילו האחראי על המשימות הוא בכלל ה"אדמין" המסתורי בווטסאפ (מעין האח הגדול), הפרסים הם בעצם פינוקים ושדרוגים למסע שלהם ברומא, כך שלא צריך גרנדיוזיות חוץ מלקוות שהם יצליחו בכל פעם. העובדה שהחברים מצלמים את עצמם נותנת תחושה אישית, קלילה ומשוחררת יותר. מעין וולוג ארוך ואקסטרימי שמכניס אותך לחוויות המתמודדים עצמם שבמקרה הזה יש לנו הכרות מוקדמת איתם בזכות פעילותם ברשת  - מה שמחבר אותנו יותר לחוויות ואליהם.

© teenk

עוד נקודת זכות היא שהפעם נלקחת מהיוטיוברים אפשרות העריכה, הם דואגים לצלם - השאר כבר לא בידיים שלהם. מתוך כך, ועל פי ההצצות לפרקים הבאים, יהיו גם כמה רגעים דרמטיים וקשים, כאלו שיראו קצת את כוכבי הרשת האהובים בלי פילטרים ובלי היכולת לשלוט במה שהם יראו - לייק.

בלי פילטרים?
בלי פילטרים? © TEENK

המשימה הראשונה ששודרה הייתה הכי סטייל "יוטיוב" והיא מתיחה כפולה (קבוצה אחת מותחת את השנייה מבלי לדעת שהשניים מותחים חזרה). אולי היא הייתה ארוכה מדי, אך בהחלט טובה כמשימת פתיחה שמכניסה ישר לתוך המסע. כמובן שאת הכל מלוות "טסטות" כנהוג בריאליטי, גם כאן הן עשויות היטב ותורמות לקטעים שבין לבין. מה גם שכל פרק הוא כ-10 דקות, כך שאין זמן להימרח מדי והכל צריך להיות מהודק, ולכן זה לא נופל לטרחנות מתמשכת של ריאליטי טלוויזיוני.

© צילום מסך מהפרק

הליהוק לתכנית מעולה, וכולם עושים את מה שהיה מצופה מהם לעשות, ובכל זאת, מי שבלטו לנו במיוחד בפרק הראשון והשני (מלבד הצחוק המדבק של זהבי), אלו ליאל אלי ושירלי לוי שנדמה כי הן יהיו האחראיות העיקריות על הצחוק המשוגע שיצא מאיתנו בעיקר בזכות מגוון הפרצופים שהן יכולות לייצר, אפשר להגדיר אותן בעדינות כעדי אשכנזי וכמאיה דגן ג'וניור, ונשאיר אותן לריב לבד כדי להחליט מי זאת מי. 

© giphy

נדמה כי הקהל הצעיר צמא לפורמטים מהסוג הזה, משהו שינגיש אליהם את הריאליטי המיושן, יזעזע וירענן אותו כפי שהוא צריך להראות ב-2018 וזה בהחלט קורה פה בהצלחה. לחובבי הנוסטלגיה זה יזכיר קצת את הפארודיה "בלאגן ועד אילת" ששודרה בג'טיקס המנוח והפכה לקאלט. המבוגרים לא יבינו את "המשימה" או אפילו יסתכלו על זה בעין עקומה, אבל בינינו - למי אכפת? זה מיועד לנוער וזה עשוי בדיוק במתכון שהנוער אוהב את התכנים שלו כיום וזה הכי חשוב. אם "חיים בחארטא" נחשב בעינינו כגרסה העדכנית של "האח הגדול", "המשימה: רומא" היא בהחלט עיבוד וגרסה עדכנית של "המירוץ למיליון" ועושה זאת בצורה מעולה. מחכים לראות האם התחושה תשאר אצלנו גם בפרקים הבאים.

 

 

תגובות