אינסטה בייב: "עוד לא הצלחנו לעכל את הז'אנר". צילום: יחסי ציבור

אינסטה בייב: "עוד לא הצלחנו לעכל את הז'אנר"

סדרת נוער אינסטגרמית שכל פרק בה הוא דקה - נשמע מסקרן! אך האם זה באמת יכול לעבוד? זה מה שחשבנו על פרק הבכורה

אתמול (ה') עלתה לאוויר סדרת הנוער העלילתית הראשונה באינסטגרם, "אינסטה בייב", המבוססת על ספרה של שרון דותן. כל פרק בסדרה (מתוך 15 בסך הכל) אורכו הוא דקה אחת בלבד. בתפקיד הראשי קים אור אזולאי יחד עם גל גברעם, נועה כהן, קווין רובין, רועי ניב ושלר, אלון נוימן, רונית יודקביץ', איציק כהן, ניקי גולדשטיין ונוספים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

במרכז העלילה עומד סיפור מסתורי על מה שהוביל את מיה (נועה כהן), תלמידה חדשה בבית הספר, לפצעיה הרבים ול-אן (קים אור אזולאי) לאיום בהתאבדות. כל אחת מהדמויות בסדרה חשודות בכך וציר הסיפור נע בין ההווה לעבר במקביל - ונע בין חדר חקירות לסיפור המקור.

על פניו סיפור מעניין במיוחד ובהחלט מוצלח כסדרת נוער במיוחד לאור הצלחתה של "13 סיבות" מסביב לעולם. אך למעשה לא באמת הצלחנו להתרכז בסיפור, לפחות לא בפרק שראינו עד כה. במהלך הצפייה בפרק הבכורה הרגשנו כאילו מדובר בכלל בפרומו לסדרה ולא במשהו שכבר התחיל. עד שהתחלנו להרגיש שה"טריילר" הסתיים והפרק התחיל כשהגיע חדר החקירות - זו הייתה הסצינה האחרונה. יש רצון להימשך לסיפור אבל משהו שם בלבל אותנו ולא בהחלט יכולנו להבין או לקבל דעה על מה שראינו.

© מתוך הפרק

אולי מפני שמדובר בז'אנר חדש שעוד לא עיכלנו ובו הכל מהיר וצריך לקרות תוך דקה, מה שגורם לנו לא להחליט אם מדובר בסדרה טובה עלילתית או לא. עוד לא הצלחנו באמת להכנס אליה כמו שאנחנו רגילים להתחבר בסדרות נוער אחרות. בגלל שבאנו מוכנים לפרק של דקה - כל שנייה היינו בלחץ שזה עוד רגע נגמר, מה שפגם בחווית הצפייה.

הקאסט עצמו נוצץ ובהחלט נדרש לסדרה שכזו, במיוחד כשרובו כוכבי אינסטגרם שהוכיחו את עצמם לא פעם והם בהחלט עושים עבודה טובה כאן ואין תלונות כלפיהם. (נציין בהצטיינות את קים אור אזולאי שמושכת לנו את העין לכל אורך הפרק). אך למרות שהם אלו שמובילים את הכל, היה קשה להגיד בוודאות אם אהבנו או לא. עם זאת, אולי הדבר ישתנה בפרקים הבאים, אך גם יכול להיות שאנו נזדקק לצפות בכמה פרקים יחד כדי באמת לאהוב את הסדרה ואת הז'אנר שנוצר - עוד לא ברור. זה דבר חדש וזר לנו שעוד צריך ללמוד אותו ולהבין אותו - והלוואי שזה יקרה מהר.

© מתוך הפרק

מה גם שאומנם המפיקים לא יכלו לדעת זאת מראש, אך עם השקת פרק הסדרה, אינסטגרם השיקה פיצ'ר חדש בשם "IGTV" המאפשר לפרסם סרטונים באורך של למעלה מדקה כדי לתת במה ליוצרי רשת ולתת למשתמשים להפוך לערוצים של העידן החדש. אם תהיה עונה נוספת - אז לגמרי אפשר להאריך את הפרקים ולהוסיף לקהל עוד נפח להנאה וחיבור לסיפור. 

ככל שיש עוד פרקים שיכולים לעזור - כמובן שעוד יש סיכוי, אבל תנו לנו עוד דקה כדי להחליט אם אהבנו או לא.

השקת הסדרה. כתבת: מור שקל | צלם: עידו ארז | עריכה: גל שאול
 

הסדרה משודרת בימי ראשון, שלישי וחמישי בשעה 18:00 ב- @instababe.il

תגובות