יסמין דנישבסקי: "חששתי שלא יקבלו אותי בגלל מי שאני". צילום: עומר רביבי

יסמין דנישבסקי: "חששתי שלא יקבלו אותי בגלל מי שאני"

לכבוד עליית העונה החדשה של תכנית הקיץ האהובה "הבנים והבנות", תפסנו לראיון מיוחד את המתמודדת המסקרנת של העונה, יסמין דנישבסקי שסיפרה על החששות לפני התכנית, החוסן שבנתה לעצמה, ועל החובה שמוטלת עליה להיות רופאה

יסמין דנישבסקי, בת ה-15 מיפו, היא אחת המתמודדות היותר מעניינות וצבעוניות על המסך בתכנית הקיץ של ערוץ הילדים "הבנים והבנות". היא ערבייה ורוסיה, אוהבת לעזור לאמא שלה, להיות ב"אינסטוש", וחולמת להשתמש בחשיפה הנלוות לתכנית בכדי להעביר מסרים נגד גזענות ובעד קבלת השונה וכל אדם באשר הוא.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הנערה המיוחדת מציגה קצוות שונים ומגוונים על המסך, ובעלת סיפור חיים לא רגיל ואף קשה יחסית לגילה ובכלל: "זה מגניב שיש לך כל מיני דברים שעברת, זה כיף כי זה חיזק אותי  ולא בא והוריד אותי למטה". היא מתמודדת עם מחלת הטרומבוציטופניה ועם מחלת הזאבת, וחולמת להיות רופאה, וכן הסתכלה למוות בעיניים ממספר כיוונים כשהמחלה תקפה אותה בעזה כשהייתה ללא תרופה בעת שפרצה מלחמת "עופרת יצוקה". לאחר שעברה חרם יסמין החליטה יום אחד להפסיק להתייחס למה שאנשים אומרים ותגובות הפוגעניות והגזעניות שספגה, ובנתה לעצמה עם הזמן חוסן וחוזק למרות כל מה שעברה בגיל כל כך צעיר.

© צילום: עומר רביבי

אני רואה את התכנית הרבה זמן, עוד מ'מסע קיץ', ממש רציתי להשתתף בתכנית, ואמרתי לעצמי: 'יש לך הזדמנות עכשיו, תנסי אודישן. לא הצלחת- לא נורא, העיקר שניסית'. נתתי את כל כולי באודישן והתקבלתי."

דנישבסקי סיפרה שהמשפחה והחברים היו תחילה בשוק מהצעד המפתיע שלא רואים כמותו בדרך כלל על המסך, אך תמכו בהשתתפותה בתכנית.גם המתמודדים קיבלו אותה לדבריה באופן יפה ולא התייחסו אליה באופן שונה ומוזר, דבר ממנו חששה לפני צילומי תכנית הקיץ.

"היו לי חששות שלא יקבלו אותי בגלל מי שאני, בגלל שאני ערבייה. אבל אמרתי לעצמי 'זה לא כזה משנה לי, גם אם לא יקבלו אותי אני אוכל להעביר מסר נגד גזענות', ובאמת הצלחתי. אני הדתייה הערבייה הראשונה שהשתתפה בתכנית מהסוג הזה, כולם היו בהלם שהתקבלתי ושלקחו מישהי כמוני לתכנית, זה באמת היה שוק.

© צילום: עומר רביבי

"הבנים והבנות" ידועה כתכנית שמצמיחה לא מעט כוכבי רשת ונוער, כדוגמת קים אור אזולאי, אלין כהן, גל גברעם וטיילור מלכוב, אך המתמודדת לא מתרגשת מכך ורוצה לנצל את הפרסום הנלווה לשם העברת מסרים חשובים באמצעות הרשת והיוטיוב: "פרסום זה משהו שלא מעניין אותי, אבל אני כן רוצה להתפרסם כדי להוכיח שלא צריך להיות גזעניים, להעביר מסר ולספר את הסיפור שלי, ואני חושבת שזאת אחלה הזדמנות ומקפצה."

יסמין מספרת כי היא אוהבת ומתחברת אל מתמודדת העבר של התכנית, אלין כהן, אשר שתיהן עברו קשיים בריאותיים והתמודדו עם דברים שלא רגילים לגילן, ולוקחת ממנה השראה: "היא אחת שבאמת הצליחה להגשים את החלום שלה, יש לה כוח רצון מטורף, אפילו אם זה מעל היכולת- הכוח רצון שלה באמת מנצח, וזה באמת מה שגם אני רוצה לעשות."

© צילום מסך מהאינסטגרם

עד כיתה ו היה עליי 'חרם', תמיד הייתי מנודה, אף פעם לא דיברו איתי ותמיד הייתי הילדה שיושבת בצד. תמיד היו לכולם תגובות על מה שאני לובשת, על מה אני עושה, מה אני אוכלת ואיך. יום אחד דרכתי על הרגליים שלי עם רגל ימין ואמרתי לעצמי 'וואלה יסמין את לא חייבת לקחת את התגובות של אף אחד כי זה באמת רק מעליב אותך, את צריכה להתחיל להתעלם. זה לא היה כזה קל בהתחלה אבל לאט לאט השתפרתי ופחות התייחסתי לתגובות פוגעניות, ועושה מה שאני עושה."

"ידעתי שאם אני אתקבל לתכנית יתלוו לכך תגובות פוגעניות, גזעניות ולא נעימות. זה משהו שלא כזה מזיז לי ולא משפיע עליי, ואת זה גם לקחתי בחשבון מההתחלה."

במהלך התקופה שהייתה בעזה התחילה מלחמת "עופרת יצוקה" ובגלל ההתחייבות לזמן שהות בעזה היא לא יכלה לצאת משם ולחזור לישראל: "היינו בעזה, באחד הימים אבא שלי שחי שם חזר הביתה ואמר לאמא שלי שיש מלחמה, מאוד נבהלנו. באותו השבוע הרגשנו שהמחלה שלי תוקפת, והתרופה לא נמצאת בעזה. זה מאוד קשה ומלחיץ, כי המוות יכול לבוא לי בשני כיוונים: בעקבות המלחמה ובעקבות המחלה, זה היה ממש מפחיד ונלחמתי בשני דברים, זה היה מאוד מסוכן."

© צילום: עומר רביבי

דנישבסקי סיפרה על התנאים הקשים "כשהייתי בעזה לא היו מוצרי חשמל, היינו מביאים איתנו הכל, אפילו קומקום, כל דבר שיכול להיכנס לתיק, כדי לעשות לנו חיים קצת יותר קלים, היינו מביאים אפילו סמרטוטים ומגבים." ושהיא מבינה את זה שהם רוצים יותר משאבים ורמת חיים, ומצד שני מבינה את ישראל שהם רוצים להגן על האדמה שלהם.

"קשה להבין ולהתמודד עם כך שנלחמים במקומות שאת נמצאת בהם, את באה והולכת למקומות שהם אחד נגד השני. כל אחד רצה את הצד שלו, וכל אחד רצה משהו אחר. צד אחד רצה להגן על עצמו וצד שני רצה לקבל את מה שהוא לא קיבל. הבנתי את שני הצדדים אבל לא הייתי בעד שום צד, אני לא בעד מלחמה. החברים היו אומרים לי: 'את לא מפחדת? איך יש לך אומץ ללכת לשם?'"

הנערה המיוחדת חולמת להעביר את ההשראה שבה הלאה: "אני מאוד רוצה להיות מודל להשראה, בתור ילדה שעברה דברים קשים ונשארה חזקה, ורק מתחזקת עם הזמן. אני חושבת שזו יכולה להיות השראה לכולם, שאם מישהו עובר חוויה קשה זה רק יחזק אותו אחר כך. דבר נוסף שאני רוצה להעביר זה לא להתייחס תמיד למה שאנשים אומרים. לא משנה באיזו דרך הולכים- תמיד יהיו תגובות שליליות וחיוביות, תמיד יהיה מה שיגידו, ולא תמיד צריך לייחס לזה יותר מידי חשיבות ומאמצים ולהגיב על זה, לפעמים באמת כדאי להתעלם."

© צילום: עומר רביבי

מגיל צעיר מתמודדת יסמין עם מחלת טרומבוציטופניה מסוג ITP, ועם מחלת הזאבת: "כשהייתי קטנה המחלה שלי תקפה אותי, ומרוב שהייתי כל כך הרבה בבית חולים כבר ידעתי מה אומרים ומה לא אומרים. יום אחד החלטתי שאני אתחיל לדבר עם הסטאז'רים, ולא הרופא המוסמך, והוא אמר שהסברתי את זה מאוד יפה ביחס לגילי הצעיר, ושיש לי עתיד בתור רופאה. כבר מגיל 5 ידעתי שאני רוצה להיות רופאה, תמיד קניתי צעצועים של רופאות."

"אני רוצה לסגור מעגל ולעזור לאחרים כמו שעזרו לי. זו תחושה מדהימה כי את מקבלת מישהו שהוא חולה ומוציאה אותו מזה ומרפאת אותו, זאת הרגשה מדהימה וסיפוק אדיר, ואני יודעת איך זה באמת להיות בן- אדם שהוא חולה ומטפלים בו, אני עברתי את זה בעצמי וחוויתי את זה על בשרי. אני רוצה לטפל בכל מטופל שלי בצורה הכי טובה שיש, בצורה שאני הייתי רוצה שיטפלו בי. אני ממש רוצה להיות רופאה, אני מרגישה שזו מעין "חובה" שמוטלת עליי, אני אעשה הכל כדי להגיע לזה."

"הבנים והבנות": ימים א'-ג' בשעה 15:00 בערוץ הילדים, בלעדי בפרטנר TV.

תגובות