דאנסטורי: "מרעננת, ממוקדת ומקפיצה". צילום מסך מהסדרה

דאנסטורי: "מרעננת, ממוקדת ומקפיצה"

סדרת נוער חדשה הגיעה למסך והפעם - עולם הריקוד. "דאנסטורי" מביאה למסך את הנושא החם של השנה ועושה איתו עבודה מעולה. ביקורת

אחרי שנים בהם לא ראינו יותר מידי הפקות ישראליות של ערוץ דיסני, כעת מגיעה הפקה חדשה (לצופי yes) בשם "דאנסטורי". הסדרה עוקבת אחרי נערים ונערות שכל חלומם הוא לרקוד. אך האם יש מקום לעוד סדרה העוסקת באומנויות הבמה?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסדרה הזו אכן מרעננת ומפתיעה. הסיבה לכך היא שהיא ממוקדת וברורה לקהל ולא מתפזרת מידי. היא מתמקדת בתחום אחד ספציפי והוא הריקוד, נושא שהוא לכשעצמו חם ועובד חזק אצל הנוער בתקופה בה סטפן פרץ בענק, תוכנית ריאליטי שלמה בנושא ("רק רוצים לרקוד" - שרבים מכוכביה משתתפים בסדרה) והפסטיגל לקח על עצמו את נושא הריקודים כסיפור המרכזי השנה בעלילה.

 

פרקי הפתיחה מפגישים אותנו עם רקדנים ורקדניות, חלקם סתם רוקדים להנאתם וחלקם הם ה-"פרפקט דאנס"- מדובר בסטודיו לריקוד אליו מגיעים הטובים ביותר והמוכשרים ביותר, אותם מאמן עופר פז (עופר חיון). אהבנו לראות שכל אחד מחברי הלהקה מייצג משהו אחר, כמו למשל דמותו שם תום הלוי (גל פופולר) המגלם את הכוכב שהגיע ללהקה ולא נהנה מאור הזרקורים. כאן מדגישים את הצד הפחות טוב, הצד המותש (כבר בגיל צעיר) ממעריצים, מרדיפה, מבקשות מאוסות לטיפים ועם רצון לעשות משהו קצת שונה - בקיצור, האמת מאחורי רוב הכוכבים שמתפרסמים מהר כיום ונאלצים להתמודד עם ההשלכות של התהילה.

© צילום מסך מהסדרה

הסדרה, מציגה גם את העולם התובעני של הרקדנים ואת הקושי האמיתי של ההצלחה בתחום הזה. "דאנסטורי" מעבירה ביקורת על התנהלות העולם כיום בעידן שאם עושים לך "לייק" אז אתה קיים ושיש לזה משמעות, ואם אתה מפורסם אז אתה כנראה אלוהים וכמה כל שטות שכותבים עליך באינטרנט יכולה להשפיע עלייך ועל ההתנהלות שלך.

כבר בפרק הראשון נחשפנו לקטעי ריקוד של הדמויות. נציין כי הם עשויים היטב ומוכיחים לטובה את העובדה שנבחרו לקאסט אנשים שהם קודם כל רקדנים (או כאלו שהם שחקנים ורקדנים). כמובן שהסיפורים הרומנטיים אף מתחילים להיבנות ומשולשי/מרובעי אהבה רומנטיים אכן מתחילים להיווצר כמו למשל: טום, אור (בת זוגתו של טום) והילי (חובבת ריקוד ומעריצה של טום) ואלעד (רקדן ברייקדאנס).

© צילום מסך מהסדרה

הציון לשבח הגדול ביותר שניתן להגיד על הסדרה הוא: הליהוק. שילובם של שחקנים חדשים מוצלחים לצד מוכרים אכן מרענן. אם זה עופר חיון ("פול מון", "להיות איתה") שעושה כאן טבילת מים בעולם הילדים והנוער בצורה מעולה, גל פופולר עושה עבודה טובה בתור הסלב המיוסר, סימור דניאל (זוכת "רק רוצים לרקוד") מפתיעה בכישרון נוסף שנדמה שהחליקה לתוכו בקלות, אלמה קישון שמסתמנת כ'מאמי' החדשה (ויש גם דמיון לשירה האס) וגם מיכאל גבעתי ("החממה", "כיפת ברזל") ודניאל גרנט ("יומני החופש הגדול", "לצבי יש בעיה") שהחיבור ביניהם עבד כבר מהשניה הראשונה.

קאסט הסדרה
קאסט הסדרה © שוקה כהן

בניגוד לשאר הפקות המקור של דיסני ישראל בעבר, נדמה שכאן לא מדובר בסדרת נוער 'טראשית' וחמודה, אלא בסדרה שמעלה את הרף ובהחלט יכולה להיכלל בין הסדרות הנוער הטובות של השנה (אם תמשיך כמו בפרקים הראשונים). נכון, היא לא ממציאה את הגלגל אך בחלט עושה עבודה טובה. הסדרות של הדור החדש כבר המעיטו את המדע בדיוני לטובת המציאות, ו"דאנסטורי" היא הוכחה לכך שזו בחירה מצויינת. מעבר לזה, היא נבנתה ככזאת שמסתמנת להימכר גם לחו"ל, ולא נתפלא אם זה יהיה בגרסת המקור.

מההצצה לפרקים הבאים ניתן לראות כי תוקם עוד להקה שתכיל את הרקדנים בסדרה שהם לא חלק מהלהקה המקצועית, שתתחרה בלהקת ה"פרפקט דאנס" - מה שכנראה יהפוך את העניינים למעניינים עוד יותר. הליהוק מצוין, הסיפור בנוי טוב, ואיכותיות קטעי הריקוד תורמים המון לסדרה עצמה. בקיצור יש למה לצפות ויש לנו חשק לרקוד. רק שלא תאבד את זה באמצע. אמן.

"דאנסטורי", א'-ה', 15:00, ערוץ דיסני לצופי yes

 
תגובות