גיבור אמיתי: לפעמים מרגיש כאילו כולנו דמויות בסדרה של אורי גרוס. צילום: באדיבות yes KidZ

גיבור אמיתי: לפעמים מרגיש כאילו כולנו דמויות בסדרה של אורי גרוס

הסדרה החדשה של אחד מהיוצרים האהובים בישראל, אורי גרוס, עלתה היום לאוויר (א') בכיכובם של רן דנקר וגו'י ריגר. האם גם הפעם הקסם של גרוס עבד? ביקורת

סדרת נוער חדשה קמה היום (א') לחיים במלוא מובן המילה. "גיבור אמיתי" של אורי גרוס, עוסקת באמה גרין (ג'וי ריגר), יוצרת ותסריטאית של סדרה מצליחה (סטייל "משחקי הכס") אשר חייה משתנים מקצה לקצה כאשר הדמות המרכזית עליה כתבה, תומאס בלק (רן דנקר) יוצא מהמסך לאחר שהיא מחליטה להרוג את דמותו ונוחת בהפתעה בסלון דירתה בתל אביב אל תוך העולם הרגיל.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסדרה נולדה כש"אובוי" הייתה עדיין שבויה ולא משודרת על המסך והדבר אכן ניחן - הן בקאסט והן בהווי הכללי של הסדרה. הבדיחות על התעשייה ועל השחקנים חלות גם בעלילת הסדרה הנוכחית ומתאימות את עצמן לסיטואציה - חומר מדוייק של אורי גרוס וסדרה שכל כולה זועקת בבירור (במכוון או לא) מי היוצר שלה. זו אחלה טביעת אצבע המוכיחה עבודה של שנים ופיצוח נכון של הז'אנר שעושה את העבודה בכל פעם מחדש. 

על פניו יש חשש שאולי בדיחות ששוברות את הקיר הרביעי יכולות למצא את עצמן, במיוחד כשסדרה אחרת של גרוס, "פוראבר", עדיין באוויר והופכת למעין מתחרה. אך עם זאת, התסריט והעלילה די מיוחדים ומביאים קצת משהו אחר. אומנם רעיון של סדרה בתוך סדרה זה לא באמת חדש וראינו זאת למשל ב"השיר שלנו 3", "טלנובלה בעמ", "חצויה 3" ועוד, אך כאן דמות מתוך סדרה קיימת מתעוררת באופן ממשי לחייהם של השחקנים והתסריטאית ולמעשה מהווה מעין מימוש פנטזיה של היוצר. תתארו לכם למשל את נינט וזוהר קמים לחיים או את בן-בן  וטל קוטלר מ"או בוי"? לגמרי יכול היה להיות תענוג. אנו מודים שלקח לנו קצת זמן להכנס לתוך הקצב והעלילה - אך כשזה קרה פשוט התרווחנו ונהננו. לא ציפינו לסדרה מציאותית, לא ציפינו למגה מדע בדיוני - ב"גיבור אמיתי" יש את האמצע המדוייק הזה שמאפשר להתחבר וליהנות בכל מצב ובכל גיל. 

© אור גפן

האירוניה שבכל הסיפור היא שלפעמים אורי גרוס הוא זה שמכתיב את המציאות על ידי כתיבת סדרותיו. מעריציו וצופיו האדוקים של היוצר שמים לב בדיעבד לדברים שכתב בסדרות ותיקות שלו שלמעשה חזו את העתיד, או כפי שהוא עצמו אוהב לקרוא לעניין בסטורי המוצלח שלו - "הנבואות". בין אם אלו זוגות שיצר על ידי עלילה זוגית (רן ונינט, לי ואליאנה ועוד) או דברים כלליים שחזה (אושרי כהן ב"הישרדות", פורמט "הכוכב הבא", ירידתה של נינט מהארץ והקרחת שלה, עלילת "בשבילה גיבורים עפים", ליהוקה של שני כהן ל"ארץ נהדרת"... וזה רק על קצה המזלג). לפעמים נדמה שאורי גרוס הוא אלוהים, זה שלמעשה מכתיב את המציאות / והדבר עובד לו ובגדול, עד כדי כך שלפעמים מרגיש כאילו כולנו דמויות בסדרה אחת גדולה של אורי. אפשר לומר שבסדרה הזאת הוא די מנסה להכניס אותנו אל הראש שלו וזה מעניין במיוחד (שמה של דמות התסריטאית הן ראשי התיבות של שמו למשל), לא סתם הענקנו לו אצלנו את פרס "אייקון הביצה" של השנה.

© יאיר שגיא

באשר לחלק המרכזי בכל הסיפור הזה - הקאסט. איזה קאסט חלומי. החל מריגר המדוייקת ורן שמעורר בנו נוסטלגיה והערצה מיידית (וזו סדרת נוער ראשונה שלו), חבשוש ובאום הקורעים שמשלבים כוחות, שירה נאור שרק מלהביט בה אפשר לצחוק והחיבור שלה עם ה-BFF מהמציאות, גאיה שליטא-כץ הוא נפלא והיה צריך לקרות כבר קודם וכמובן גם נוה צור שיודע לזקק כל דמות מיוחדת אליה מלוהק.

 

בנוסף, כיף לראות שאת תפקיד הזוג הראשי מגלמים שחקנים גאים. לרוב, אחרי היציאה מהארון, יש נטייה לחשוב כי השחקנים הללו לא יגלמו יותר דמויות "סטרייטיות" מחשש שזה לא אמין, וכאן שניהם עושים זאת בהצלחה ומשחררים את כל הסטיגמות והחששות בנושא. אפשר להגיד שגם מרגיש לנו שהם מועמדים ראויים להיות "דני ודניאלה" הבאים.

אפשר להגיד ש"גיבור" היא סדרת הנוער הכי לא סדרת נוער שראינו בישראל. אם זה במתח המיני בין הדמויות, בצורה בה היא צוחקת על הטירוף סביב "משחקי הכס", בעובדה שאין דמות בגילאי הנוער או ברגעים ובבדיחות שלפעמים מכוונות קצת יותר מדי לגילאים הבוגרים יותר. גרוס והקאסט בטוחים שזה לא מה שיפגע בחיבור של הנוער לסדרה, ובצדק, כיוון שאלו צורכים גם תכנים לקהל הבוגר יותר בערוצים אחרים וכאן בין היתר מראש מכוונים גם אליהם, כך שזה משתלב נהדר. "גיבור אמיתי" היא הממתק החדש שחיפשנו, ויותר מאשר הגעגוע התמידי לימי "השיר שלנו 3" ו"דני הוליווד" שהיא הזכירה לנו, היא גם החזירה אל חיינו את אודי שניר ועל כך אנו נודה לנצח.

© מתוך הסדרה

"גיבור אמיתי" - החל מהיום בערוץ KidZ לצופי yes.

תגובות