יש ביקוש - אין המשך: הסכסוך שהוריד את "אילת" מהמסך. אוהד רומנו

יש ביקוש - אין המשך: הסכסוך שהוריד את "אילת" מהמסך

סדרת הנוער של השנה, "אילת", לא תמשיך לעונה נוספת - כך הוכרז באופן רשמי השבוע. על פי מידע שהגיע לפרוגי מתברר שהסיבה לכך היא סכסוך וניסיונות שלא הביאו תוצאות בין בעלי הזכויות על הסדרה. המפיק הראשי, יוני פארן סיפר: "המשא ומתן לא צלח, לא נוותר על הסדרה כל כך מהר. מתוכנן סרט"; ערוץ הילדים בתגובה: "לא נעשתה פנייה רשמית בנושא". הפרטים המלאים נחשפים לראשונה

למעלה מחצי שנה חלפה מאז הסתיימה העונה הראשונה של "אילת" (מהיוצרים של "גאליס") על המסך, המעריצים כבר מארגנים לחצים ברשת כדי לזרז עניינים, כוכבים חדשים צמחו ומחכים להמשך התפקיד שגרם להם להיכנס לתודעה - אך הם למעשה לא יודעים שהסדרה לא תמשיך את דרכה. כבר חודשים רוחשים השמועות על כך - אך כעת נודע באופן רשמי כי העונה הראשונה תהיה למעשה גם האחרונה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

על אף הצלחתה הגדולה של "אילת", אחת מסדרות הנוער האהובות של השנים האחרונות, הן מבחינת נתוני צפייה (הייתה במקום הראשון ב/VOD בשנת 2018) והן מבחינת היסטריה בקרב המעריצים, ועל אף שהנוער הוא זה שהעניק לה את רוב הפרסים הנחשקים של השנה האחרונה: "סדרת הנוער של השנה", "שחקן השנה" (עומר חזן), "שחקנית השנה" (ניב סולטן), "השחקנית האהובה בסדרת נוער" (קים אור אזולאי) ו"פריצת השנה במשחק" (מיקה צור) ואפילו את פרס האקדמיה על שחקן השנה בסדרת נוער שהוענק לנוה צור - HOT החליטו שלא להמשיך לעונה נוספת של "אילת". למה? מחלוקות פנימיות כספיות המונעות את צאתה לדרך של ההפקה, למרות הרצון של הצדדים לעשות זאת וביניהם היוצרים והקהל הנאמן.

כוכבי
כוכבי "אילת" עם הפרסים © יאיר שגיא

"אילת", מנתה 47 פרקים ששודרו מדי יום על המסך (ב-HOT VOD young ובערוץ הזמני "הירו" - מבית ערוץ הילדים). העלילה עקבה אחר חבורת צעירים אשר יוצאים להרפתקה מיוחדת בעיר הדרומית בישראל ונקלעים לדרמות מפתיעות סביב בית המלון, אנשי פשע וסביב מחלת קרינה נדירה של אחת הדמויות. 

 

בשיחה עם גורמים ומקורבים להפקה הופנתה אצבע מאשימה כלפי ערוץ הילדים: "הערוץ דורש סכומים גדולים מ-HOT על הסדרה ומכיוון שאין לו מסך ב-HOT, אין לערוץ הילדים מה לתרום לסדרה והוא הופך למעשה לעוד יד שחותכת סכום נכבד עם כלום. אך הערוץ הוא זה שיזם את הסדרה כשהם עוד עבדו עם HOT ולכן הוא לא משחרר. HOT מצידם לא מוכנים לשלם את הסכומים האלה על 'פארש' ובצדק". 

ערוץ הילדים, שהוא מבעלי הזכויות על הסדרה, טוען כי כלל לא נעשתה פנייה אליו בנושא ודווקא הם ירצו לעזור בהפקת עונה נוספת, אם תוחלט על כזו ומסרו בתגובה כי: "להזכירכם גם העונה הראשונה של אילת לא שודרה בערוץ הילדים ועל כן טענה זו אינה רלוונטית ובכל מקרה עד כה לא קיבלנו פנייה רשמית מ-HOT להפיק עבורה עונה נוספת לסדרה המצויינת 'אילת'. ברגע שתתקבל כזו נשמח לעבוד במרץ על עונה חדשה ומרתקת לא פחות מקודמתה".

ב-HOT לא הכחישו, אך גם לא פירטו על הסיבה לסירובה של עונה נוספת ומסרו בתגובה: "בשלב זה לא מתוכננת עונה נוספת של אילת".

יוני פארן, המפיק הראשי של אילת סיפר לפרוגי שהיו ניסיונות ארוכים שלא צלחו: "אין אשמים בסיפור. אילת הייתה הכי נצפת והכי מצליחה שיש, אך מי שהפיק אותה היו ערוץ הילדים וקבוצת R.G.E, הקבוצה לא הסתדרה עם הפלטפורמה של 'HOT' שהסירו את הערוצים שלה מהאוויר", מספר פארן ומסביר, "בחודשים האחרונים נעשו ניסיונות כדי לשתף פעולה בכל זאת, אך בסוף לא רק שלא ישתפו פעולה בסוף ירדו גם התכנים של הקבוצה גם מה-VOD של HOT. מה שיצר מצב שיש סדרה שהזכויות שלה חלוקות בין HOT לבין ערוץ הילדים ואם הם לא משתפים פעולה אז אין איך להשיג את התקציב ולהעלות אותה לאוויר. היו שיחות שלא הגיעו להסכמות. האמת היא פשוטה - משא ומתן שלא הגיע להסכמה. אני מתכנן סרט שיהווה כהמשך לסדרה ואני הולך עליו בכל הכוח, עידו ודוד (יוצרי הסדרה - מ.א) בעניין, אביעד קידר (הבמאי - מ.א) בעניין, גם השחקנים בטח יהיו בעניין".

קאסט אילת
קאסט אילת. בקרוב הסרט? © אביב חופי

אז סופית לא תהיה עוד עונה? 

"אני מאוכזב מזה שדברים לא מסתדרים עם סדרה שהשקענו בה הרבה זמן וכסף פשוט נתקעת. זו סדרה מוצלחת וזה לא הגיוני. נעשה הכל כדי שתהיה עוד עונה, אבל אם לא תהיה עוד עונה אז נעשה את הסרט - אבל לא נוותר על 'אילת'".

כזכור זו לא הפעם הראשונה שיש דרמה סביב הסדרות שהופקו יחד עם ערוץ הילדים ו-HOT, רק בסוף החודש שעבר, HOT הסירו את סדרות הנוער הוותיקות (ביניהן: "גאליס", "הפיג'מות", "השמיניה" ועוד) מה-VOD שלהם - גם כאן המעריצים והצופים סערו והביעו את כעסם ברשת ואף איימו לעזוב את החברה - אך זה לא עזר.

כמו כן, זו גם לא הסדרה הראשונה של ערוץ הילדים איתה מתנהל מאבק תקשורתי. כזכור, זה קרה גם עם סדרת הנוער "או בוי" שהופקה על ידי ערוץ הילדים וחברת הלווין, yes, ולאחר שנתיים של מאבק משפטי הוחלט לשדר את שתי העונות של הסדרה בכל גוף שידור, כולל ב-HOT וב-yes.  

כוכבי "אילת" התבטאו לא פעם בנושא העונה השנייה, רק לאחרונה סיפר לנו הכוכב הראשי, עומר חזן בראיון: "החלום שלי שזה ימשיך, זו סדרה ודמות שהתחברתי אליהן, עלילה שכתובה מצויין ועם קאסט מדהים. הלוואי שזה יקרה". כך גם קים אור אזולאי שהייתה מודעת לבעיות לגבי העונה הנוספת אך טענה בראיון שהתקיים בפברואר האחרון כי ההפקה לא שיתפה אותם בכל מה שקורה: "יש בעיות שאני לא כל כך מודעת אליהן ולא יודעת איך לפתור אותן... אני מאמינה שלא יוותרו על הסדרה הזאת כל כך מהר"

קים ועומר, כוכבי הסדרה
קים ועומר, כוכבי הסדרה © אור גפן
תגובות